Beste Martien,
Heb jij inmiddels decoder pro werken op de DR5000? en hoe heb jij het aangesloten.
Ik ben bezig om dit ook bij Hobby in Praktijk te gaan gebruiken echter lukt het me niet om op een goede manier verbinding te hebben met de dr5000.
Heb al geprobeerd via Loconet, Xpressnet maar krijg steeds fout meldingen tijdens lezen.
ook houdt decoderpro de Com poort bezet waardoor een pc restart nodig is als ik daarna koploper of itrain wil gebruiken.
Op de jmri site staat wel een manier om via het netwerk de centrale te bedienen echter is bij ons meestal geen netwerkpatch punt in de buurt daar het een mobiele workshopbaan betreft.
Je zou zeggen dat de instellingen via Loconet zouden moeten werken maar enige wat juist werkt is aan/uit zetten baanspanning via decoder pro.
Daarnaast heb ik ook middels de dr5000 software getracht om CV's te programmeren echter was dit ook geen succes.
Situatie enkel rail stuk verbonden met programtrack aansluiting op dr5000, welke middels usb is verbonden met de pc.
Kreeg bij elke poging tot uitlezen van cv's andere waarden terug dan die ik zou moeten zien.
rail is schoon, loc idem en maakt goed contact. Met ecos direct uitleesbaar en tevens ook met de IB.
Hoop dat jij me nog iets wijzer kunt maken over de DR5000.