Pagina 1 van 1
verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 17 jan 2010 23:05
door henry
ik ben benieuwd naar het aantal ns rijders en diegene die over de grens gaan
help mij
groetjes henry
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 17 jan 2010 23:11
door Mickdeg
Ik spoor NS, maar ik ken een groot aantal mensen die door het gebrek aan NS materieel in N voor een "buitenland" hebben gekozen.
Ik ben benieuwd of dat veel voorkomt....?
Zelf heb ik wel een aantal buitenlandse modellen, maar dat betreft materieel dat veel in Nederland te zien is geweest.
met vriendelijke groet
Mick
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 17 jan 2010 23:20
door henry
he die mick, een vraagje.
als je ns rijd heb je dan de baan ook glad zoals holland is of bouw je wel bergen in
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 17 jan 2010 23:40
door Jos
Ik rijd voornamelijk NS maar heb ook wel wat Duits spul (en wat verdwaald Luxemburgs en Zwitsers).
Groetjes,
Jos
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 17 jan 2010 23:47
door henry
ha die jos,
maakt het jouw niet zoveel uit waarmee je rijd of heb je echt een voorkeur
groetjes henry
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 00:33
door Jos
Ik rijd in principe met wat ik zelf mooi vind, een aantal buitenlandse locs zijn ook gewoon mooi.
Maar ik focus me vooral op Nederlands.
Groetjes,
Jos
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 00:59
door Reinder
ik rij nederlands maar als het ook hier voorkomt wil ik het ook wel hebbe.
Reinder
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 07:31
door richard7877
ik rijd ook NS met en een aantal loc's die ook in nederland rijden of gereden hebben
groeten richard
http://www.nsrail.webs.com
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 08:50
door Saraan
Ik rij uitsluitend Belgisch (tijdperk I, eventueel II) met een uitzondelijke een Pruis, Fransman (NORD) of "Ollander" (NSS?). De Fransman en Nederlander moet ik nog te pakken krijgen. Voor de Nederlander zoek ik een type 3700 (schaal N) met een aantal bijpassende sneltreinrijtuigen (periode I). Niet veel soeps dus!
groetjes
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 08:57
door Trammetje
Op dit moment rijdt ik niet (moet nog beginnen met de baan). Ik heb aardig wat Duits materiaal en ga langzaam om naar NS. Ik ben in het bezit van een 2200, 1800, 3 ptt wagons en 3 VAM wagons.
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 09:30
door H@Ns
Hallo,
Eind vorig jaar hebben we een poll gehad op Freebit.nl.
Hierin werd gevraagd welk land/maatschappij men reed.
Zie hieronder de resultaten:
groetjes
Hans
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 09:45
door Arnoud
Ik rijd zelf Nederlands tijdperk V/VI. In tijdperk VI zijn meerdere vervoerders buiten de NS.
@Hans:
Bij deze poll kon je vaker dan 1x stemmen en is daardoor niet correct.
Groet,
Arnoud
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 10:24
door H@Ns
Hoi Arnoud,
Heb je dat gedaan dan
Het geeft een indicatie, er is verder ook geen commentaar bij gegeven.
groetjes
Hans
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 10:39
door Rob Fongers
Hans,
Stel die poll hier nog een keer op met bijvb meerdere mogelijkheden en maar 1 keer stemmen. Ik weet ook dat je het natuurlijk niet naar ieders wens kan maken maar het is en blijft een indicatie.
Misschien de gedachten als Nederlands - Duits - Frans - Belgisch - Oostenrijks - Zwitsers - Overig Europees - USA - Anders. Met de opmerking dat als een land gekozen is dat ook geldt voor de diverse private maatschappijen die daar rijden. Als ik op de diverse fora kijk dan zie ik dat NL rijders dus ook kijken naar het materieel wat in NL gereden heeft en dat dit dus allerlei mogelijkheden toevoegen aan de NS.
Ik rij bijv. Duits internationaal, waarmee ik bedoel dat de DB maar een deel van mijn baan is en deze dus door allerlei maatschappijen zoals MRCE - Dispoloc etc. aangevuld zijn.
Grtzz Rob
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 10:42
door H@Ns
Hallo Rob,
Je mag wat mij betreft de poll zelf instellen
groetjes
Hans
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 11:01
door Rob Fongers
Hans,
Er is zeker geen mogelijkheid om 2 vragen, laat staan 3 los van elkaar in 1 poll te stellen?
Grtzz Rob
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 11:04
door H@Ns
Hoi Rob,
Helaas
groetjes
Hans
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_e_biggrin.gif)
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 11:48
door Rob Fongers
Hallo allen,
Ze staan er. Ben benieuwd
Deel 1
welk Land?
Deel 2
Welk tijdperk?
Deel 3
Welk systeem?
Grtzz Rob
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 14:34
door Chris83
ik verzamel NS maar mijn eerste baan was typish duits 2e baan zelfde eerste baan met grote uitbreiding, 3e baan was meer uitprobeersel met schaduw station en een boven verdieping met werkplaats en draaischijf en die had een station, baden baden, maar ook een nederlandse hoerenknal en wat huisjes van nl met de zo bekende stadshuizen van pola naar duits voorbeeld en een kleine kermis. dus meer fantasie.
Alles is nu afgebroken en mijn volgende baan word wel nederlands voor een groot deel en dingen die ik mooi vind.
Maar het materieel is allemaal NL, ja ik heb duitse dubbeldekkers, maar die zijn vernederlands.
een enkele loc buitenlands van hobbytrain, maar die zijn meer voor ombouw projecten.
Ohja ik heb een duitse stoomloc br 23 met hecht rijtuigen (had ik gekocht voor op de tentoonstellings baan van de percee)
Aangezien ik ook erg van museum matrieel houd, heb ik wat stoomloks en oudere nl dingen die nog gemaakt moeten worden.
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 21:41
door tv_man
Ben met m'n eerste baan bezig zelf dus het is een typische Duitse baan. Periode IIIa om volledig op stoom te kunnen rijden. Heb wat spullen van andere maatschappijen liggen, maar die staan vooral in de vitrine te wachten op mogelijke toekomstige projecten. Geen NS, al lijkt me een periode I of II Noordhollands trambaantje wel leuk om als microbaan te bouwen.
Opvallend dat de meerderheid NS rijdt, zegt zeker iets over het aanbod van spullen.
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 21:45
door shoven
Het aanbod van NS-spul is m.i. ook best goed.
Ikzelf koop gewoon wat ik mooi vind, en dat komt vaak neer op Duits of Zwitsers spul uit tijdperk V.
NL spul boeit me niet zo, zeker dat van na de grote geel-verf operatie vind ik een grote eenheidsworst (bovendien zie ik dat de hele dag - mijn werk staat naast het spoor). Ouwe meuk als mat 24, mat 46 etc kan ik wel waarderen, maar dat is nu juist zo magertjes verkrijgbaar.
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 21:58
door Marcel
Ik heb voornamelijk Duits materieel tijdperk 1 t/m begin 4 (ik weet niet hoe ik romeinse cijfers tevoorschijn tover) ,er komt nog Oostenrijks en Zwitsers materieel bij in loop van tijd.
Maar hier wordt mijn baan ook naar gebouwd,ik ben altijd dol geweest op bergen en hoogteverschillen.
Daarom zal een tandradspoor ook niet ontbreken.
Er is ook wel mooi NS materieel zoals de 1000,1100,1200,mat46,mat54 (mijn vader is vooral gek op de laatste 2),maar mijn baan is daar niet geschikt voor i.v.m. het berglandschap.
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 18 jan 2010 22:06
door Saraan
Marcel schreef:...(ik weet niet hoe ik romeinse cijfers tevoorschijn tover)...
gewoon in hoofdletters i,v,x,d,l,c,m. 1 =
I, 4 =
IV, 10 = X, enz...
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
Re: verhoudingen tussen ns rijders en andere
Geplaatst: 23 jan 2010 23:35
door Mickdeg
henry schreef:he die mick, een vraagje.
als je ns rijd heb je dan de baan ook glad zoals holland is of bouw je wel bergen in
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Nee, Nederland is plat maar niet geheel. Hier en daar een ingraving (denk maar aan ASSEL op de Veluwe) maar we kennen ook spoordijken en niet te vergeten ons eigen "berglandschap" te Zuid Limburg.
Zelf heb ik Zuid Limburg gekozen om een tweetal redenen. Ik vind het groene lappendeken-achtige heuvel-landschap erg mooi en je kunt er veel doen met architectuur die in Limburg een mengelmoes is van Nederlandse, Duitse en Belgische invloeden.
Het is Nederland maar dan net effe anders.... Dat anders stelt mij in staat meer te doen met wat volop voorhanden is aan Duitse bouwkits. Ik heb veel "vernederlandst".
Groeten Mick