Pagina 1 van 1
vernieuwd plan willem
Geplaatst: 10 feb 2010 21:50
door willem
ben de laaste tijd aan het ontwerpen geslaan heb 2 ontwerpen bedacht.
hopelijk komt er nu schot in de zaak heb vele plannen op de computer maar niet de gene die tebouwen en aantesluiten is, ben een beginneling en moet nog veel leren
.
hier de eerste
het rode midden spoor moet in 2 richtingen kunnen worden bereden hoe weet ik nog niet want ik rij aneloog,het is ook meer door rij spoor.
bij mijn tweede plan is de goederenloods en de locloods verplaatst.
dit is wat ik bedacht heb en hopelijk komen er reacties op verbeteringen en ideen.
ps ben liefhebber van oudere treinen stoom en dergelijke.
groet van willem
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 10 feb 2010 21:59
door henry
ziet er leuk uit willem, mischien nog een bergspoor op de achtergrond voor het pendelen.
groetjes henry
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 10 feb 2010 22:14
door spoor65
Willem,
OOk ik zou zeggen, maak wat meer gebruik van de ruimte en leg er nog een verhoogde baan ergens achter.
Daarnaast is het misschien beter om van jouw rode spoor, als 2 richtingen doorrijspoor af te zien op deze manier, je kunt dan beter kiezen voor 2 doorloopsporen, dus 4 sporen door het station, waarvan de 2 middelsten doorrij sporen zijn,
Dit zie je zeker in duitsland wel vaker, dus zal zeker niet vreemd overkomen, en maakt het wel zo makkelijk, hoef je niet van alles te bedenken om het op 1 spoor mogelijk te maken.
Mvg
Freddy
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 10 feb 2010 22:19
door willem
bedankt voor het reageren haal morgen het rode spoor weg.
het verhoogde lijntje zal ik eens proberen in plannen, heb namelijk laats een nieuwe accugetriebewagen van roco gekocht kan hij mooi daar op want het is een leuke loc en dat nieuw voor 50 euro.
groeten wilem
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 11 feb 2010 09:41
door Saraan
Een leuk plan, en sluit me aan met voorgaande opmerkingen. Ik zou er nog aan wille toevoegen dat het rangeer/depot deel volledig is ingesloten. De aansluiting met de hoofdbaan is enkelvoudig; je hebt geen overloop tussen de hoofdsporen waardoor je steeds tegenspoor moet gaan rijden. Ook is de aansluiting tussen station en depot/goederenkoer erg lastig en onwaarschijnlijk. Ik zou die aansluiting eens herzien en logischer maken.
groetjes,
Michiel
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 11 feb 2010 19:33
door willem
het plan is iets aangepast, rode spoor is weg 2 nieuwe doorgaande sporen aangebracht.
ga alleen nog over een zijlijnje aan het bergspoor voor een houtzagerij.
de achtergronden komen ook terug op de baan want ik wil boven en de zijkanten dicht maken en een lichtkap erboven op dan 2 deurtjes aan de voorkant en zo hoop ik de baan stof en de huis katten vrij te houden.
groet uit twente willem
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 11 feb 2010 22:12
door spoor65
Willen,
Dit ziet er een stuk beter uit, met een veel mooiere verdeling over de beschikbare ruimte.
Michiel, de enkel aansluiting op maar 1 hoofdbaan van het dpot, heeft denk ik te maken dat willem analoog rijdt, dus dubbel aansluiten is een probleem.
Willen de groeten van een mede twent.
Freddy
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 11 feb 2010 22:52
door henry
zo komt het veel mooier over
groetjes henry
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 12 feb 2010 00:08
door Rob Fongers
ik zou alleen die bocht die van rechts komt en over het tunnel portaal ligt wat ruimer maken, dan wordt het wat speelser en reëler. Ik bedoel dan veelmeer de bocht vanuit de tunnel tegen de achterwand wat ruimer te nemen
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 12 feb 2010 16:17
door henry
nog 1 tip mischien is het leuk dat je in de pendelbaan een schaduwstation maakt, kun je met 2 treinen en een leuk effect
groetjes henry
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 12 feb 2010 22:33
door Marcel
Je zou ter hoogte van nr.163 een opstelspoor met 2 'denkende' wissels (met draadbruggen) kunnen aanleggen,dan kan je idd met twee treinen rijden.`
Èèn trein staat te wachten op het opstelspoor,zodra de andere het naastgelegen spoor oprijd worden de wissels omgezet (bijv. door gebruik te maken van reedcontacten tussen de rails en magneten onder de trein),het opstelspoor krijgt daardoor stroom/spanning en de wachtende trein gaat rijden.
Op deze manier heb ik het ook gedaan met mijn lokaalbaan,je ziet een trein de tunnel ingaan en een andere trein er weer uitkomen.
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 18 feb 2010 20:25
door willem
goedenavond mede spoorders.
na aanleiding van tips van mede spoorders heb ik geprobeerd het plan aan tepassen,
misschien zie ik wat over het hoofd graag ideeen en tips.
1 de berg baan heeft nu een verdekt wacht spoor.
2.de hoofd rijbanen hebben nu ook een perron.
3.bij loc loods een opstelspoortje voor onderhoud (bv bokkraan).
en een plaatje voor de sfeer
groetvan willem.
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 18 feb 2010 20:36
door Marcel
Leuke baan,zo heb je met een kleine aanpassing toch weer meer mogelijkheden.
Komt er ook nog een stadje of dorpje?,want ik zie dat je achter het station weinig tot geen ruimte hebt om huisjes neer te zetten.
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 18 feb 2010 20:54
door willem
he marcel als je zo als ik aan het prutsen ben met wintrack kom je vanzelf wel weer een problem tegen,maar het is bijna weekend dan ga ik me daar maar eens over druk maken want heb al wel wat nieuwe huisjes en nog wat ingedachten die ik nog kopen wil.
ga proberen met wintrack een dorp en zo uit te denken maar dat word niet in 3d,
dus weer on wat uit tedenken.
groet willem
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 18 feb 2010 20:56
door henry
ha die willem,
ik vindt het er top uitzien, 1 opmerking maar dat is mijn smaak, het 2e perron staat niet tussen de rails, zou het mooier zijn als je het buitenste spoor gebruikt voor doorgaande goeseren treinen en geen perron gebruikt.
mischien kun je daar iets meer met rangeren doen maar nogmaals het is jouw ontwerp en als je dat zo mooier vindt moet je dat zeker doen, en als je met nog meer treinen op het bergspoor wilt rijden kun je ook een extra spoor leggen bij het bergstation, scheelt toch een trein
groetjes henry
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 18 feb 2010 21:05
door willem
he henry zo kom je van een simpele cirkel steeds verder
goeten willem
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 18 feb 2010 21:19
door henry
beste willem ik ben ook maar een leek maar leuk hoe je vordert
groetjes henry
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 19 feb 2010 23:28
door m-spoor
Dag Willem,
Misschien een idee het lokaalspoortje (de bergen in) bij het grote station toch ook via een wissel vanaf het seinhuis te verbinden met de hoofdbaan.
Kun je ook ander materiaal naar je bergstation laten rijden.
Groetjes,
m-spoor.
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 07 aug 2011 19:08
door willem
na groot onderhoud van het huis kan er eindelijk van start worden gegaan.
het oude plan een beetje aan gepast.
als er op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag.
image uploader
nu met scenery.
free image hosting
ps als iemand weet hoe ik de data kan uppen van wintrack dan hoor ik het graag.
groeten van willem
Re: vernieuwd plan willem
Geplaatst: 07 aug 2011 20:23
door spoor65
Willem
Op zich een leuke aanpassing met vooral meer rangeer mogelijkheden en ook het nevenbaantje bied zo wat meer ruimte voor treinen.
toch nog een paar opmerkingen.
Ik zou proberen op jouw nevenbaantje, ergens in het midden van het traject nog een passeerspoor te maken.
dat geeft net ff iets meer. nu komt een trein binnen op het station, kan de al wachtende trein weg, en houdt het hele traject bezet
tot hij in het volgende eindstation is, dan pas kan vanaf dat station weer een trein vertrekken.
Met een passeerspoor onderweg zouden vanaf beide kanten al treinen kunnen vertrekken, waardoor kortere wachtijden ontstaan en
je zelfs nog eventueel met een extra trein kunt rijden.
Verder valt mij op, in het hoofdstation, dat door de aanpassing, de doorgaande perronsporen, beduidend korter zijn geworden als in het vorige ontwerp
Kun je niet proberen rechtsonder de aansluiting naar jouw rangeerdeel niet op te schuiven, door vanuit de boog al hier op aan te sluiten.
Het kost je mss 1 opstelspoor, in het ergste geval, maar je hebt een mooier beeld in het station aan de perrons.
daar een station van deze grote kwa sporen, toch we een redelijke stad suggereerd, en dus langere perrons beter tot hun recht komen.
Tevens mis ik een beetje de aansluiting van het nevenbaantje op de hoofdbaan, je had dan ook nog met een buurtgoederentrein de berg op gekund
vanaf het rangeerdeel.
Maar voor het overige een leuk ontwerp met mogelijkheden.
mvg
Freddy