Bij deze wil ik jullie laten weten dat:
In de nacht van donderdag op vrijdag Paul is getroffen door een groot herseninfarct.
Zaterdag hebben we nog contact met hem kunnen maken.
Gisteren is Paul in een diepe coma terechtgekomen.
Afgelopen nacht is hij, in bijzijn van mij, overleden.
Corrie Haagsma-van Elk
Paul Haagsma overleden, maker van Koploper.
Re: Overlijden Paul Haagsma.
Ter verduidelijking, dit bericht is vanochtend geplaatst in de (niet publieke) koploper Facebook groep. Paul is dus afgelopen nacht overleden, van zondag op maandag 17-18 maart 2019.
Om speculatie voor te zijn, koploper is géén open source. De kans dat hier nog aan verbetert gaat worden (bijvoorbeeld ondersteuning toevoegen toekomstige centrales/systemen) is dus zo goed als nihil.
Om speculatie voor te zijn, koploper is géén open source. De kans dat hier nog aan verbetert gaat worden (bijvoorbeeld ondersteuning toevoegen toekomstige centrales/systemen) is dus zo goed als nihil.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Namens het forum-team uiteraard onze oprechte deelneming aan de nabestaanden van Paul. Met zijn software en kunde heeft Paul een enorme bijdrage geleverd aan de groei van het digitaal rijden in Nederland (en daarbuiten).
Groeten,
Maarten
Maarten
-
Sterkte voor de familie in deze moeilijke tijd.
Grtz Erik.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Dinamo en iTrain 4.1.11, baan van 2,4 meter op 1 + 1 meter.
Gecondoleerd, familie Haagsma met dit verlies.
Met Vriendelijke Groeten,
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Marco
Nederlandse "NS - Multi Level Baan" tijdperk III, tot VI.
Re: Paul Haagsma overleden, maker van Koploper.
Wat een verschrikkelijk nieuws!
Ik kende Paul niet persoonlijk, ik heb wel eens emailcontact met hem gehad inzake Koploper, uiteraard.
Wat een energie hij heeft gestoken in Koploper! En ook de nazorg (het 1:1 contact met gebruikers) !!
En dat allemaal belangeloos. Ik heb altijd met die blik naar zijn programma gekeken, en nu helemaal.
Hij heeft hiermee heel veel betekend in de modelspoorwereld, en heeft denk ik, iets heel moois nagelaten
voor alle modeltreinliefhebbers die met de automatisering van hun baan bezig willen en zijn.
Diep respect daarvoor.
Ik denk dat we Paul nog met enige regelmaat terug zullen zien via de zoekopdrachten naar topics die we loslaten op
de diverse fora. Dat is mooi.
Heel veel sterkte voor de familie en vrienden met dit grote verlies.
Collin Nijboer
Ik kende Paul niet persoonlijk, ik heb wel eens emailcontact met hem gehad inzake Koploper, uiteraard.
Wat een energie hij heeft gestoken in Koploper! En ook de nazorg (het 1:1 contact met gebruikers) !!
En dat allemaal belangeloos. Ik heb altijd met die blik naar zijn programma gekeken, en nu helemaal.
Hij heeft hiermee heel veel betekend in de modelspoorwereld, en heeft denk ik, iets heel moois nagelaten
voor alle modeltreinliefhebbers die met de automatisering van hun baan bezig willen en zijn.
Diep respect daarvoor.
Ik denk dat we Paul nog met enige regelmaat terug zullen zien via de zoekopdrachten naar topics die we loslaten op
de diverse fora. Dat is mooi.
Heel veel sterkte voor de familie en vrienden met dit grote verlies.
Collin Nijboer