itrain
itrain
Wie kan mij meer vertellen over itrain, ik ben bijna zover dat ik aan de gang kan met de besturing van dynamo toen ik gisteren iets hoorde over itrain.
graag jullie bevindingen want ik kan nu nog de keuze maken
groetjes henry
graag jullie bevindingen want ik kan nu nog de keuze maken
groetjes henry
volg de bouw op --->>> http://MiniatuurWereldNederland.camstreams.com/ <<<---
Re: itrain
Als ik jou ben zal ik verder gaan met dynamo anders kan alles weer opnieuw is een beetje dubbel werk.
itrain is een besturingssysteem net als koploper zoals ik heb gehoord die het dynamosysteem aanstuurd,
als ik het fout heb hoor ik het graag
groetjes henry
groetjes henry
Laatst gewijzigd door henry op 17 feb 2010 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Thalys,
Wat een raar antwoord. Itrain is een besturingsprogramma en Dinamo is de hardware die ervoor zorgt dat je treinen kunnen rijden. Doorgaan met Dinamo sluit niet uit dat Itrains niet gebruikt kan worden.
Je hebt altijd keuze voor meerdere software pakketten die Dinamo ondersteunen:
- Rocrail
- Itrains
- Koploper
Mvg,
paul.
Wat een raar antwoord. Itrain is een besturingsprogramma en Dinamo is de hardware die ervoor zorgt dat je treinen kunnen rijden. Doorgaan met Dinamo sluit niet uit dat Itrains niet gebruikt kan worden.
Je hebt altijd keuze voor meerdere software pakketten die Dinamo ondersteunen:
- Rocrail
- Itrains
- Koploper
Mvg,
paul.
ha die paul, wat is dan het verschil tussen jouw koploper en itrain als ik mag vragen want voor mij is dit niet duidelijk
groetjes henry
groetjes henry
Grappig, heeft Frans Staal nog niet geprobeerd het aan je te verkopen?
Ik heb aantal software-programma's bekeken deze maand,waaronder iTrain, maar behalve Koploper (wat ik al lange tijd gebruik) kreeg ik voor geen mogelijkheid communicatie met mijn centrale.
Mvg,
Arnoud
Ik heb aantal software-programma's bekeken deze maand,waaronder iTrain, maar behalve Koploper (wat ik al lange tijd gebruik) kreeg ik voor geen mogelijkheid communicatie met mijn centrale.
Een besturingssysteem is bijv. Windows 9x, XP, Vista, 7, Mac OS, Linux etc. Het goede antwoord heeft Paul al verwoord.henry schreef:itrain is een besturingssysteem net als koploper zpals ik heb gehoord die het dynamosysteem aanstuurd,
groetjes henry
Mvg,
Arnoud
Laatst gewijzigd door Arnoud op 17 feb 2010 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Rijd: Nederlands tijdperk V/VI
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
Systeem: DCC met Twin centrale kaart en voor digitaal gebruik omgebouwde HCCM-blokkaarten als booster en bezetmelders.
frans is wat dat betrefd opjectief en laat dat aan een ieder zelf over, dat is goed volgens mij, maar nu weet ik nog steeds niet of dit beter of minder is dan koploper, ik ga volgende maand de coploper workshop doen maar ben een leek op dit gebied daarom ook mijn vraag.
ik kan, nu ik de baan bijna klaar heb, kiezen voor het pakket dat voor mij het eenvoudigste is om mee te werken, nogmaals software is voor mij
ik kan, nu ik de baan bijna klaar heb, kiezen voor het pakket dat voor mij het eenvoudigste is om mee te werken, nogmaals software is voor mij
Arnoud schreef:Grappig, heeft Frans Staal nog niet geprobeerd het aan je te verkopen?
Een besturingssysteem is bijv. Windows 9x, XP, Vista, 7, Mac OS, Linux etc. Het goede antwoord heeft Paul al verwoord.henry schreef:itrain is een besturingssysteem net als koploper zpals ik heb gehoord die het dynamosysteem aanstuurd,
groetjes henry
Mvg,
Arnoud
sorry arnoud maar ik ben zo'n leek dat ik besturingssysteem en software door elkaar gooi
maar ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg is
Hallo Henry,henry schreef:ha die paul, wat is dan het verschil tussen jouw koploper en itrain als ik mag vragen want voor mij is dit niet duidelijk
groetjes henry
Ik ga en mag hier geen antwoord opgeven. Helaas. Ook al zou ik het willen, ik zou het niet weten daar ik de functionaliteit van ITrains niet ken. Wat ik wel weet zijn de volgende punten:
- ITrains is een relatief nieuw pakket. Ziet er daardoor modern uit
- Koploper is reeds jaren beschikbaar en is daardoor wat gedateerd qua uiterlijk
- ITrains is geen freeware pakket; afhankelijk van de versie moet je in de buidel tasten
- Koploper is gewoon gratis te downloaden en te gebruiken
- Daar aan Koploper al jaren wordt gewerkt is het qua functionaliteit zeer uitgebreid.
- Ook zijn er zeer veel gebruikers van Koploper met actief forum en dus kennis
Mvg,
Paul.
paul bedankt voor je eerlikheid
groetjes henry
groetjes henry
-
Henry,
Ik kan er aan toevoegen dat Koploper bewezen is.
Ik kan er aan toevoegen dat Koploper bewezen is.
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
rob dank voor je antwoord,
ik heb nu een keus om met het een of het ander te gaan werken.
ik ben een dubbele l met vulling als het gaat om het werken met de computer dus als het makkelijkste programma mij het eenvoudiger maakt dan is dat mooi meegenomen.
daarom hoop ik hier het nodige aan informatie te krijgen
tenslotte is daar het forum ook voor of niet
groetjes henry
ik heb nu een keus om met het een of het ander te gaan werken.
ik ben een dubbele l met vulling als het gaat om het werken met de computer dus als het makkelijkste programma mij het eenvoudiger maakt dan is dat mooi meegenomen.
daarom hoop ik hier het nodige aan informatie te krijgen
tenslotte is daar het forum ook voor of niet
groetjes henry
-
Henry,
Volgens mij maakt het niet uit. De verbinding tussen Dinamo en Koploper of Dinamo - ander programma is hetzelfde. Je kan op ieder gewenst tijdstip over stappen naar een ander programma alleen zal jij je dan weer eigen moeten maken met dat programma.
Volgens mij maakt het niet uit. De verbinding tussen Dinamo en Koploper of Dinamo - ander programma is hetzelfde. Je kan op ieder gewenst tijdstip over stappen naar een ander programma alleen zal jij je dan weer eigen moeten maken met dat programma.
Grtzz Rob
kijk daar kan ik wat mee
itrain wordt denk ik niet veel gebruikt want ik krijg weinig reactie rob
groetjes henry
groetjes henry
Henry,henry schreef:kijk daar kan ik wat mee
groetjes henry
Zoals Paul al aangaf iTrain is een nieuw produkt en heeft daardoor minder gebruikers op dit moment.
Mvg,
Arnoud
prima maar weet jij me daar meer over te vertellen?????
groetjes henry
groetjes henry
Sorry Henry,
Ik kan er niets meer over vertellen dan reeds gedaan heb en dat is voor jou onbruikbaar.
Het enige wat je kan is zelf de twee gaan vergelijken. Van iTrain is een demo te downloaden en van Koploper de gewone ongelimiteerde versie (freeware).
Ga er maar eens meeklooien, dat is de beste manier om iets te leren. Wees niet bang, je kan er niets meeslopen.
De beperking van de demo van iTrain zijn deze:
Mvg,
Arnoud
Ik kan er niets meer over vertellen dan reeds gedaan heb en dat is voor jou onbruikbaar.
Het enige wat je kan is zelf de twee gaan vergelijken. Van iTrain is een demo te downloaden en van Koploper de gewone ongelimiteerde versie (freeware).
Ga er maar eens meeklooien, dat is de beste manier om iets te leren. Wees niet bang, je kan er niets meeslopen.
De beperking van de demo van iTrain zijn deze:
Ik zie dat ik hem zelfs nog geïnstalleerd heb staan.De demo versie is een Lite versie met een extra beperking van drie locomotieven, 64 magneetartikelen en 64 terugmelders. Een simpele testbaan binnen deze grenzen wordt meegeleverd.
Mvg,
Arnoud
Laatst gewijzigd door Arnoud op 17 feb 2010 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.
dank je arnoud,
ik zal eens gaan kijken of me dat lukt want met mijn baan is het niet eenvoudig om dat allemaal op de rit te krijgen
groetjes henry
ik zal eens gaan kijken of me dat lukt want met mijn baan is het niet eenvoudig om dat allemaal op de rit te krijgen
groetjes henry
beste mensen, ik wordt al bang als ik koploper zie en ook als ik itrain zie, ik moet een weg zien te vinden hoe ik het ga doen, heb gezien dat er op een ander forum veel aandacht is besteed maar hier op dit forum is het erg stil als ik deze vraag stel, dit vindt ik eigenlijk wel jammer want ik wil toch binnenkort een keuze gaan maken
groetjes henry
groetjes henry
Henry
Kijk eens op de site van Pahasoft en dan bij de help files.
Daar kan je een file downloaden voor koplopers beginners. Als je dat
hebt gedownload en rustig doorleest en een klein testbaantje maakt zoals aangegeven
kan je de eerste beginselen van het automatisch bedrijf rustig aanleren.
Verder veel succes
Daan
Kijk eens op de site van Pahasoft en dan bij de help files.
Daar kan je een file downloaden voor koplopers beginners. Als je dat
hebt gedownload en rustig doorleest en een klein testbaantje maakt zoals aangegeven
kan je de eerste beginselen van het automatisch bedrijf rustig aanleren.
Verder veel succes
Daan
cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
daan bedankt voor je reactie,
ik moet even iets uitleggen,
in mijn 50 jarig bestaan heb ik mezelf alles aangeleerd wat ik nu kan en ik heb, naar men zegt, twee rechter handen, wat mijn ogen zien maken mijn handen, als ik een auto moet spuiten of een lokje daar draai ik mijn hand niet voor om maar die ko....re computer met zijn software snap ik geen r...d van
als ik iemand heb die het mij hier voordoet weet ik zeker dat het gaat lukken vandaar ook mijn angst om zoiets te doen.
zo heeft iedere gek zijn gebrek.
groetjes henry
ik moet even iets uitleggen,
in mijn 50 jarig bestaan heb ik mezelf alles aangeleerd wat ik nu kan en ik heb, naar men zegt, twee rechter handen, wat mijn ogen zien maken mijn handen, als ik een auto moet spuiten of een lokje daar draai ik mijn hand niet voor om maar die ko....re computer met zijn software snap ik geen r...d van
als ik iemand heb die het mij hier voordoet weet ik zeker dat het gaat lukken vandaar ook mijn angst om zoiets te doen.
zo heeft iedere gek zijn gebrek.
groetjes henry
Henry,
Het enigste wat ik je kan zeggen is maak een keus op voorhand, ga niet aan de slag met twee programma's als je totaal geen ervaring hebt.
Ik weet zeker dat het dan een fiasco wordt.
Ik denk dat je met koploper het beste af bent. iTrain, is redelijk spartaans, en je moet ongelooflijk veel parameter opgeven.
Koploper is veel toegankelijker en kun je binnen het kwartier aan de praat hebben, zonder moeilijke of ingewikkelde instellingen.
Mvg
Wim.
Het enigste wat ik je kan zeggen is maak een keus op voorhand, ga niet aan de slag met twee programma's als je totaal geen ervaring hebt.
Ik weet zeker dat het dan een fiasco wordt.
Ik denk dat je met koploper het beste af bent. iTrain, is redelijk spartaans, en je moet ongelooflijk veel parameter opgeven.
Koploper is veel toegankelijker en kun je binnen het kwartier aan de praat hebben, zonder moeilijke of ingewikkelde instellingen.
Mvg
Wim.
wim dank voor je antwoord
dat waardeer ik ten zeerste, ik kan wel zeggen dat het de mens niet makkelijk wordt gemaakt
groetjes henry
dat waardeer ik ten zeerste, ik kan wel zeggen dat het de mens niet makkelijk wordt gemaakt
groetjes henry
Henry
koop een boekje, b.v. computers voor dummies, daar staat alles in voor beginners
Leer het je aan, want als je met een geautomatiseerd bedrijf wilt rijden zal
je toch het programma moeten instellen met de computer anders wil het niet werken
of het nu itrain wordt of koploper. Zoal wim al geschreven heeft probeer koploper en vooral
eerst een testbaantje zoals vermeld in het programma voor koplopers voor beginners.
Daar staat alles stap voor stap in en als je dat baantje aan de praat hebt,kan je het op je grote baan uitproberen
veel succes
Groetjes
Daan, (op weg naar 64 jaar)
koop een boekje, b.v. computers voor dummies, daar staat alles in voor beginners
Leer het je aan, want als je met een geautomatiseerd bedrijf wilt rijden zal
je toch het programma moeten instellen met de computer anders wil het niet werken
of het nu itrain wordt of koploper. Zoal wim al geschreven heeft probeer koploper en vooral
eerst een testbaantje zoals vermeld in het programma voor koplopers voor beginners.
Daar staat alles stap voor stap in en als je dat baantje aan de praat hebt,kan je het op je grote baan uitproberen
veel succes
Groetjes
Daan, (op weg naar 64 jaar)
cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
dank voor de informatie gelukkig maar abrahams onder ons
groetjes henry
groetjes henry