Ik heb een paar Flm Piccolo wissels die niet meer willen. Als ik het palletje overhaal om de wissel om te zetten komt hij tot plm halverwege en wil dan niet verder, de wissel gaat niet om.
Zijn er mensen die ervaring hebben met het repareren van dit soort defecten? (liefst met foto's )
Reparatie van Flm wissels
Reparatie van Flm wissels
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Re: Reparatie van Flm wissels
Ik denk dat het probleem ergens bij het veertje te zoeken is - of hij veert niet meer goed of er zit vuil tussen.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
-
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Even een terugkoppeling. Ik had dus 3 wissels die niet meer wilden. Ik heb ze geopend, en mede dankzij de foto's van de driewegwissel kon ik ze alledrie succesvol repareren.
Bijgaand een foto van hoe het in elkaar hoort te zitten, mogelijk ook nuttig voor anderen die dit eens aan de hand hebben.
Wat er dus gebeurd was bij 2 van de 3 is dat het grijze palletje bij A uit het zwarte hoefijzer-achtige deel was geschoten. Even terugwippen en klaar. Bij de andere wissel was het veertje (rechts van cirkel A) los en was het zwarte pennetje bij B uit het deel dat de tongen heen en weer schuift geschoten (bij B dus). Het veertje zet je het makkelijkst terug door het ene uiteinde in een van de gaatjes te doen, je vinger erop te houden en met een tangetje het andere uiteinde in het andere gaatje te doen. Voorzichtig checken of het blijft zitten, deksel er weer op en gaan met die banaan... eh wissel.
Bijgaand een foto van hoe het in elkaar hoort te zitten, mogelijk ook nuttig voor anderen die dit eens aan de hand hebben.
Wat er dus gebeurd was bij 2 van de 3 is dat het grijze palletje bij A uit het zwarte hoefijzer-achtige deel was geschoten. Even terugwippen en klaar. Bij de andere wissel was het veertje (rechts van cirkel A) los en was het zwarte pennetje bij B uit het deel dat de tongen heen en weer schuift geschoten (bij B dus). Het veertje zet je het makkelijkst terug door het ene uiteinde in een van de gaatjes te doen, je vinger erop te houden en met een tangetje het andere uiteinde in het andere gaatje te doen. Voorzichtig checken of het blijft zitten, deksel er weer op en gaan met die banaan... eh wissel.
- Bijlagen
-
- Piccolo wissel geopend 2.jpg (54.32 KiB) 989 keer bekeken
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan