Pagina 1 van 1
keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 17:49
door eric162
Hallo, forum leden
Mijn vraag is; moet ik 1 keerlus maken 2 of 3 keerlussen?
Alvast bedankt
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 18:22
door eric162
Hier heb je wat beter zicht.
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 19:03
door Nico Essers
Is moeilijk te zien omdat de baan niet geheel zichtbaar is. Maar afgaande op de foto is 1 keerlus in de linker boog voldoende. Maar als je lange treinen rijdt dan wordt deze mogelijk te krap en moet je er meer gebruiken. Even een overzicht van je gehele plan laten zien.
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 19:15
door eric162
Hallo,
De baan boven loopt volledig rond met in het midden de keerlus.
deze gaat van daar naar beneden aan de cirkel
Tussen de voorste wissel en de volledig achterste wissel zit 80cm tussen. de lengte boven baan is 1.70m
Eric
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 19:58
door eric162
vervolg
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 20:01
door eric162
vervolg
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 20:28
door Nico Essers
Gezien je baanplan en de korte lengte van 80 cm denk ik dat je het beste 2 keerlus modules kunt toepassen. Zowel uiterst linkse bocht als de uiterst rechtse bocht (dus niet in het midden bij de afslag/verbinding). Dan heb je voldoende lengte om de secties voor de keerlussen te maken zodat ook langere treinen kunnen rijden.
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 20:59
door eric162
Oke, dan was mijn vermoeden toch juist.
Welke module raad je me aan? lenz? of de Ultieme Keerlusmodule van rosoft?
Eric
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 21:14
door Nico Essers
Persoonlijk ben ik zeer tevreden over Rosoft. Lenz heb ik geen ervaring mee.
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 21:36
door Willempie
Misschien het sporenplan ietsje aanpassen, dan kun je het met 1 module af, en heb je meer lengte om hem te verwerken.
Als je nu op het bovendeel zit kom je er nooit meer af.
Groetjes.
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 21:45
door eric162
Willempie schreef: ↑25 jan 2020 21:36
Misschien het sporenplan ietsje aanpassen, dan kun je het met 1 module af, en heb je meer lengte om hem te verwerken.
Als je nu op het bovendeel zit kom je er nooit meer af.
Groetjes.
Hallo,
Wat bedoel je met , ls je nu op het bovendeel zit kom je er nooit meer af.
Eric
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 21:46
door eric162
Wat bedoel je met, Als je nu op het bovendeel zit kom je er nooit meer af.
Eric
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 21:47
door eric162
Wat bedoel je met, Als je nu op het bovendeel zit kom je er nooit meer af.
Eric
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 21:49
door Nico Essers
Volg je spoor boven met de klok mee. Je ziet dat er dan geen verbinding naar het spoor beneden is tenzij je achteruit rijdt.
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 22:26
door eric162
Wat raad je dan aan? wat zou jij veranderen?
Eric
Re: keerlus
Geplaatst: 25 jan 2020 23:59
door OBBinN
Ik heb 2 keerlusmodules van RoSoft in gebruik, makkelijk aan te sluiten en werken perfect, inclusief juiste bezetmelding voor itrain!
Re: keerlus
Geplaatst: 26 jan 2020 02:24
door Nico Essers
Als je het plan zoals het nu is wilt aanhouden dan zul je ergens op de bovenbaan met de klok mee een wissel moeten invoegen vanwaar een spoor naar beneden gaat. Dat kan op verschillende plaatsen. Het gemakkelijkste is denk ik om dit dalend spoor aan de buitenkant van de bovenbaan aan te sluiten.
Persoonlijk zou ik het plan terug brengen naar de tekentafel en nog eens kijken wat er zoal mogelijk is bij het beschikbare oppervlak. Dat heb ik zelf ook gedaan omdat mijn eerste plan diverse fouten had die ik niet met de scenerie kon oplossen cq verbergen.
Re: keerlus
Geplaatst: 26 jan 2020 09:19
door eric162
oke, er zal niets anders opzitten dan de boven verdieping terug af te breken.
Ik heb maar een beperkte ruimte 1.75 m x 90 cm.
In ieder geval, bedankt voor de info.
Eric
Re: keerlus
Geplaatst: 28 jan 2020 14:22
door Wim H
Nou... helemaal afbreken hoeft niet. Ik zou een deel van de driehoek weghalen en een extra helling plaatsen. Dan heb je geen keerlussen meer en kun je zowel van beneden naar boven, als weer terug.
Als je wel keerlussen wilt houden: je hebt nu beneden hetzelfde probleem als boven. Als je eenmaal beneden bent, kom je nooit meer terug (tenzij je achteruit rijdt).
Groet, Wim