Hoi,
We hebben een nieuwe tafel gekocht met een glas plaat er op. Het lijk me heel leuk om daarin een trein te laten rijden. Na enig zoek werk lijk me N-spoor het juiste formaat. Het is de bedoeling dat het een winters tafereel word waar 1 treintje een rondje rijd.
Voorwaarden is dat het op batterij/accu rijd, ik heb namelijk geen mogelijkheid om er een 220V kabel naar toe te laten lopen.
Kan ik een normale accu voor bijv een model auto van 12V aansluiten ?? of werkt dit niet ???
Kan ik ook op battreij/accu rijden
Kan ik ook op battreij/accu rijden
Ben nog erg aan het zoeken, heb zaterdag mijn eerste stukje gebruikte rails gekocht om te experimenteren ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Re: Kan ik ook op battreij/accu rijden
Minitrix heeft een startset met een MaK en 2 wagons die op batterijen gaat. Conrad verkocht die altijd.
EDIT: Trix artikelnr is 11200083(volgens Trix-site niet leverbaar
).
EDIT: Trix artikelnr is 11200083(volgens Trix-site niet leverbaar
![Confused :?](./images/smilies/icon_e_confused.gif)
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
pieter,
12 volt accu van een auto lijkt mij niet de beste oplossing, en dank zelf, als je z`n grote accu kwijt kunt bij de tafel, je toch zeker ook mogelijkheden moet hebben voor gewoon stroomaansluitingen.
Battery is echter geen enkel probleem, sterker nog, kijk even op de site van minitrix, ze hebben zelf startsets met daarin een battery aansluiting en regelaar. Het is dus gewoon te koop, en zal heel wat minder ruimte in nemen dan een auto-accu.
Tevens heb je met de minitrix battery set ook gelijk de juiste voltage die je nodig bent.
site http://www.trix.de dan ff zoeken bij produkten en selecteren, minitrix, sets, startsets.
de volgende startsets hebben battery regelaar: 12202, 12203, 12204, 12205, 12206 en ook de set 11200083
Succes, en natuurlijk zien we ook graag foto`s van het tafelbaantje.
Mvg
Freddy
12 volt accu van een auto lijkt mij niet de beste oplossing, en dank zelf, als je z`n grote accu kwijt kunt bij de tafel, je toch zeker ook mogelijkheden moet hebben voor gewoon stroomaansluitingen.
Battery is echter geen enkel probleem, sterker nog, kijk even op de site van minitrix, ze hebben zelf startsets met daarin een battery aansluiting en regelaar. Het is dus gewoon te koop, en zal heel wat minder ruimte in nemen dan een auto-accu.
Tevens heb je met de minitrix battery set ook gelijk de juiste voltage die je nodig bent.
site http://www.trix.de dan ff zoeken bij produkten en selecteren, minitrix, sets, startsets.
de volgende startsets hebben battery regelaar: 12202, 12203, 12204, 12205, 12206 en ook de set 11200083
Succes, en natuurlijk zien we ook graag foto`s van het tafelbaantje.
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Hoi,
Nog even als aanvulling, idd zijn de meeste sets die ik genoemd heb, alsmede ook de set die steven noemde, volgens de site niet leverbaar, maar winkeliers zullen zeker nog wel wat te koop hebben, en anders even zoeken op ebay.de
Mvg
Freddy
Nog even als aanvulling, idd zijn de meeste sets die ik genoemd heb, alsmede ook de set die steven noemde, volgens de site niet leverbaar, maar winkeliers zullen zeker nog wel wat te koop hebben, en anders even zoeken op ebay.de
Mvg
Freddy
Als gewone dingen,
DCC met ECoS 2
DCC met ECoS 2
Re: Kan ik ook op batterij/accu rijden
Top mensen voor de snelle antwoorden.
Ik bedoelde niet een auto accu maar uit zo'n model autootjes die zijn niet zo groot en makkelijk weg te werken in bijv aan berg (je)
Ik had die van conrad al gezien maar is er dan nog een beperking van spoorlengte de ik kan gebruiken ?
Ik bedoelde niet een auto accu maar uit zo'n model autootjes die zijn niet zo groot en makkelijk weg te werken in bijv aan berg (je)
Ik had die van conrad al gezien maar is er dan nog een beperking van spoorlengte de ik kan gebruiken ?
Ben nog erg aan het zoeken, heb zaterdag mijn eerste stukje gebruikte rails gekocht om te experimenteren ![Smile :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Zou toch echt eens gaan bellen om alleen de voeding van een batterij-startset van minitrix 2e hands of uit een nieuwe verpakking te pakken te krijgen. Het vinden is wellicht even een dagje bellen, maar daarna heb je in 1x alles klaar.
Desnoods her en der een advertentie droppen. Bijna niemand blijft het ding gebruiken en veelal verdwijnen die dingen naar beurzen, zolders en donkere kasten...![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
Desnoods her en der een advertentie droppen. Bijna niemand blijft het ding gebruiken en veelal verdwijnen die dingen naar beurzen, zolders en donkere kasten...
![Surprised :o](./images/smilies/icon_e_surprised.gif)
ik heb nog een ice 3 die op batterijen rijdt. Het is wel n-spoor formaat maar de banen zijn van plastic.
Misschien dat dat wat is.
Rory
(n-spoor website met project volgt)
(n-spoor website met project volgt)
zitten die baterijen dan in die loc?? aangezien de rails van plastic isThrilly schreef:ik heb nog een ice 3 die op batterijen rijdt. Het is wel n-spoor formaat maar de banen zijn van plastic.
Pieter