Pagina 1 van 1
Ultime Poets Loc
Geplaatst: 14 jul 2020 14:05
door roelie001
Dames/Heren,
Ik ben opzoek naar de "ultime" lok voor in mijn poets samenstelling.
Denk aan:
-Digitaal
-Trekkracht
-Powerpack
Liefst SBB , tijdperk maakt me niets uit, voorkeur naar periode 5/6
Welke raden jullie me aan ?
Alvast bedankt
Marco
Re: Ultime Poets Loc
Geplaatst: 14 jul 2020 14:23
door FidOo
Ik zou kijken naar een Roco V200 (in de SBB uitvoering dan natuurlijk ?? Am843 ??), goede stroomafname dus geen powerpack nodig, eenvoudig digitaal te maken en veel gewicht en ook goede trekkracht.
Overige SBB loks ben ik niet zo bekend mee dus daar houdt het voor mij op.
Re: Ultime Poets Loc
Geplaatst: 14 jul 2020 18:05
door piksov
Roco V188 (dat is zo'n dubbellok)
class66, gebruik ik nu zelf
Guus
Re: Ultime Poets Loc
Geplaatst: 14 jul 2020 20:25
door shoven
Class 66, ook in crossrail uitvoering te vinden (als je goed zoekt).
Re: Ultime Poets Loc
Geplaatst: 14 jul 2020 22:16
door Redskin
Wat denk je van deze Ae 8/8? Het zijn eigenlijk twee (permanent) gekoppelde Ae 4/4's en Hobbytrain heeft keurig een cardanasje van het motorische gedeelte naar de motorloze loc toegepast. Het model is digitaal voorbereid en heeft wat ruimte in de motorloze loc, misschien dat zo'n powerpack erin past.
Overigens maak ik (en dat zeg ik als Zwitserse modelliefhebber) gebruik van een Roco BR 150. Je moet 'm wel zelf ombouwen (er is een ombouwprint te vinden) maar je vindt er vast een voor net prijsje. Een BR150 biedt flink wat inbouwruimte, het is een zesasser (lekker lang zodat in ieder geval één draaistel altijd spanning heeft) en heeft wat eigen gewicht. Probleemloos ding; doet het altijd en sleurt een Tomix-stofzuiger met een sleep poetswagons overal doorheen en tegenop.
Re: Ultime Poets Loc
Geplaatst: 15 jul 2020 11:14
door piksov
Of de arnold mak de 1024 die doen het vaak ook goed
Guus
Re: Ultime Poets Loc
Geplaatst: 15 jul 2020 11:21
door CC72000
De ultieme poetslok moet een goede duwlok zijn, anders vervuilen de wielen voordat de poetstrein over de rails gaat. Ik gebruik daar een SNCF CC6500 eerste generatie voor: lekker zwaar en de koppeling vervangen door een (duw)stang.