E-ZCommand Decoder (36-558)

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Wim Ros

E-ZCommand Decoder (36-558)

Bericht door Wim Ros »

Hi,

Vandaag van Rob een EZCommand 36-558 decoder meegenomen om eens te testen. In een Trix BR185 gezet, maar daar kwam geen leven.
Toen in een Roco BR101, en daar kwam wel leven in zelfs zoveel dat hij met rijstap 13 op 4 wielen door de bocht ging, ipv op 8.

Snelheid is niet naar beneden in te stellen CV5 en CV6 zijn niet instelbaar. De trim via CV66 en CV95 werkt alleen als de snelheidscurve is gekozen (Cv67..CV94).

Nu dit allemaal te hebben ingesteld rijdt de lok niet onaardig. Tenminste als hij alleen op de baan rijdt. Mijn Trix BR185 met een DCX74 Tran decoder die daarmee werkelijk voorbeeldig werkt, wil dan opeens niet meer reageren op snelheids veranderingen als de lok met de EZCommand decoder in beweging is. Is volgens mij niet helemaal de bedoeling van digitale besturing. Kortweg niet het gewenste resultaat.

Een mogelijke oorzaak kan zou ook nog de Power 4 (booster) kunnen zijn, want het beinvloeden van decoders heb ik al meer waargenomen, maar dan met een Lenz decoder de LE011XF.

Mvg
Wim.

Rob Fongers

Re: E-ZCommand Decoder (36-558)

Bericht door Rob Fongers »

:oops: :oops: :oops:

dat had ik nog niet gezien haha want hij reed bij mij alleen

Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Plaats reactie