Goeie avond,
Dank allen voor de positieve reacties. Ik zal hier trachten te antwoorden op de vele vragen.
Eerst en vooral, er wordt hier gesproken van een binnenkomer: maar ik ben al langer actief hoor op het forum. Jammergenoeg zijn de foto's uit mijn bijdragen verdwenen wegens de problemen met Photobucket. Eén project was mini-Gremberg:
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?t=6153
De bovenleiding is inderdaad zelfbouw: de portaalmasten zijn samengesteld uit messingprofielen. De bovenleidingsdraad is gemaakt van elastische draad. Typisch voor Belgische bovenleiding is de zogenaamde compound-draad, waarbij de rijdraad nog is opgehangen aan een extra draagkabel.
Het landschap is ontstaan na vele probeersels. En inderdaad, het akker mist misschien nog wat afwerking: het bestaat momenteel enkel uit een stuk bruin golfkarton.
De trein uit foto 4 bestaat uit een reeks 19 met M6-dubbeldeksrijtuigen van de NMBS. De rijtuigen zijn licht verbouwde en omgespoten Fleischmann-dubbeldekkers. De locomotief is een omgespoten Vectron van HobbyTrain. De Belgische reeks 18 en 19 lijken zeer goed op de Vectron, maar zijn eigenlijk nog EuroSprinters met een nieuwe kopvorm. De reeks 19 verschilt van de reeks 18 doordat die aan één zijde een automatische koppeling heeft.
Het sporenplan heb ik, na de vele voorgaande probeersels tot het maken van een baan, bewust simpel gehouden. Ik wou nu toch eens mijn treinen door een afgewerkt landschap zien rijden. Daarom betreft het dus een samengevouwen hondebot: de beide schaduwstations van elk vijf sporen liggen boven elkaar. Het zichtbare deel is afgewerkt met een eigen verlichting en fries.
Hier nog wat plaatjes:
Kruising van een ICE3 en een Thalys:
De NightJet rijdt al enige tijd in België. Het model van de 18 komt van HobbyTrain, maar het dak en de neus werden aangepast. Het model kreeg ook een ander nummer:
De Fyra in N: de loc is een omgespoten Arnold-model, de rijtuigen zijn ook jaren geleden zelf omgespoten:
DB Cargo Belgium rijdt sinds kort in België met de Vectron, dus ook in model kon die niet ontbreken:
En dan nog een Hupac-trein Milaan-Zeebrugge gesleept door de Lineas 186 452:
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/50433011117_ed571bb5bd_k.jpg)