Hallo Iedereen
Omdat ik van ho naar n-spoor over stap zou ik graag willen weten wat jullie van mijn baan ontwerp vinden.
Omdat ik een demo versie heb gebruik zijn er hier een daar een paar rails je weg gelaten.
Het gaat om een baantje van drie verdiepingen met de maat van 210x90.
Graag hoor ik jullie op en aanmerkingen op dit ontwerp.
MvGr Hans
eerste op zet n-baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 apr 2010 11:16
- Locatie: wormerveer
Re: eerste op zet n-baan
Hoi Hans,
als uitgangsbasis is dit plan lang niet slecht. Maar er vallen met toch een paar dingetjes op:
- Over het doel van die korte opstelspoortjes links bovenaan in waaiervorm, mage je iets meer uitleg geven.
- Ik vrees dat de 2 schaduwstations in mekaars weg zitten. Je zal eens goed moeten rekenen met hoogten en hellingspercentages (hou die onder de 3% !)
- Je hebt een draaischijf, maar de rest? Een klein depot heeft oon nog wat onderhoudsinstallaites: kolen, as, water zand,... en een bijkomend probleem is dat je steeds het hoofdspoor op moet rangeren om met je lokomotief van en naar het depot te rijden.
- probeer je perronsporen wel lang genoeg te houden. Ik weet niet waarmee je denkt rond te rijden, maar op het plan lijken sommige perronsporen we erg kort.
Succes met de ontwikkeling van je plan!
als uitgangsbasis is dit plan lang niet slecht. Maar er vallen met toch een paar dingetjes op:
- Over het doel van die korte opstelspoortjes links bovenaan in waaiervorm, mage je iets meer uitleg geven.
- Ik vrees dat de 2 schaduwstations in mekaars weg zitten. Je zal eens goed moeten rekenen met hoogten en hellingspercentages (hou die onder de 3% !)
- Je hebt een draaischijf, maar de rest? Een klein depot heeft oon nog wat onderhoudsinstallaites: kolen, as, water zand,... en een bijkomend probleem is dat je steeds het hoofdspoor op moet rangeren om met je lokomotief van en naar het depot te rijden.
- probeer je perronsporen wel lang genoeg te houden. Ik weet niet waarmee je denkt rond te rijden, maar op het plan lijken sommige perronsporen we erg kort.
Succes met de ontwikkeling van je plan!
groetjes, Michiel ...bouwend aan het station Brussel-Luxemburg in 1:160, (niets is verkeerd, zolang het plezeert)
Re: eerste op zet n-baan
Hoi Hans,
Ik sluit me aan bij Michiels opmerkingen. Ook denk ik dat je de opstelsporen in het grote schaduwstation vrij eenvoudig langer kunt maken op hetzelfde oppervlak door de wissels te spiegelen. M.a.w. vanaf de gebogen wissel gaat het rechtse spoor evenwijdig aan het linkse en heeft rechtse wissels (i.p.v. de bocht iets verder door laten lopen en linkse wissels zoals nu). Aan de andere kant moet je dan natuurlijk ook de linkse wissels door rechtse vervangen.
Success met de verdere ontwikkeling van je baanplan.
Groeten,
Edwin
Ik sluit me aan bij Michiels opmerkingen. Ook denk ik dat je de opstelsporen in het grote schaduwstation vrij eenvoudig langer kunt maken op hetzelfde oppervlak door de wissels te spiegelen. M.a.w. vanaf de gebogen wissel gaat het rechtse spoor evenwijdig aan het linkse en heeft rechtse wissels (i.p.v. de bocht iets verder door laten lopen en linkse wissels zoals nu). Aan de andere kant moet je dan natuurlijk ook de linkse wissels door rechtse vervangen.
Success met de verdere ontwikkeling van je baanplan.
Groeten,
Edwin
Groeten,
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
Edwin
Huidig project (met Bob): Altenatief
Voorgaand project: een kleine N baan
Dit is mijn eerste N baan
-
Onderwerp starter - Berichten: 28
- Lid geworden op: 06 apr 2010 11:16
- Locatie: wormerveer
Re: eerste op zet n-baan
Hallo Michiel en Edwin
Bedankt voor de goede ideeën ik ga hier zeker mee aan de slag.
MvGr Hans
Bedankt voor de goede ideeën ik ga hier zeker mee aan de slag.
MvGr Hans