In “mijn baanplan had ik al wat posting gezet over mijn ideetje van een modelspoor baan.
Maar ook al technische vragen en het begin van de bouw ervan. Dit leek mij toch niet de juiste plaats om verder te gaan, nu het ontwerp voor 90% vast ligt. Het vervolg, ofte het verwezenlijken van dat ontwerp, ga ik hier verder zetten.
met ook de nodige vragen.
Het idee:

Even terug beschrijven wat het idee is.
Het is een fictieve baan, meer bedoeld om met iTrain te werken en te komen tot automatisch veel rangeren.
In het ontwerp is een dorp geplant, linkse kant van de baan, met rechte een industrie gebied.
Bovenaan komt dan een station.
Echt 100% scenery is ook niet de bedoeling . Het is op mijn leeftijd meer een uitdaging om met die iTrain ter kunnen werken . Het doel is dus meer technisch. ( zoals mijn neuroloog zei: Hoe je grijze massa bezig !)
Op de baan rijd ook een soort museum -trein. ttz de trein die ik heb leren kennen toen ik kort na WOII, met mijn grootouders, ik in korte broek , van Antwerpen naar St. Niklaas , maandelijks namen om de familie te bezoeken. Die heeft dus de functie van vooral rond te rijden met de nodige wachttijd in het station.