Pagina 1 van 1

Booster storing

Geplaatst: 12 feb 2021 00:20
door TBBW
Beste allemaal,

Situatie.
Ik heb een loop van ongeveer 80 mtr.
Opgebouwd uit dubbel spoor.
Aan beide uiteinden splitst het bubbel spoor zich, in enkel maakt dan een zeg maar “keer” lus.
Dus twee uiteinden en een midden stuk.
Beide uiteinden worden gevoed door een booster, en het middenstuk door de centrale.
Zo heeft ieder ongeveer 30 mtr te voeden.
Ik rijdt met alleen highspeed materiaal.
Tgv’s shinkansen etc.
De treinen hebben binnenverlichting. (Led via decoder)
Als ik twee duplex tgv’s koppel, dan rijdt er een trein met een lengte van 2,5 mtr.
(N schaal). 20 wagens totaal.

Probleem,
Als deze unit van power sectie 1 naar power sectie twee gaat. Gaat dit niet geheel foutloos.
Ik krijg dermate veel spikes, dat andere treinen spontaan gaan rijden. Of het hele circus stopt, kortsluiting.

Net als bij de locomotief hebben ook de passenger cars op beide boogies stroom afname.
Dit om een steady binnen verlichting te krijgen.

Samengevat,
De overgang van powersectie A naar B gaat niet naar wens, teveel storing(en)

Ideeën?

Groet

Gerwin

Re: Booster storing

Geplaatst: 12 feb 2021 08:10
door shoven
Ik heb ook geduvel gehad op de overgang tussen booster secties (kortsluitingsmeldingen). Een Booster scheidingsmodule van Rosoft loste het probleem op.

Re: Booster storing

Geplaatst: 12 feb 2021 08:17
door erik-n-fan
/off topic, ik zou graag eens een filmpje zien van je baan. 2 duplex tgv’s. 🤩

Re: Booster storing

Geplaatst: 12 feb 2021 09:09
door shoven
erik-n-fan schreef: 12 feb 2021 08:17 /off topic, ik zou graag eens een filmpje zien van je baan. 2 duplex tgv’s. 🤩
Idem. 80 meter...

Re: Booster storing

Geplaatst: 13 feb 2021 15:02
door TBBW
Eerst werken, dan plezier.
Lees eerst probleem oplossen dan filmpjes.
anders lijkt het nergens naar

later