Hallo,
Ik heb even een vraag over de ICR rijtuigen van Minitrix. De rijtuigen die ik tot nu toe gezien heb zijn eigenlijk allemaal van het 'oude soort', nl. met van die kleine raampjes boven de gewone ramen, zeg maar die draairaampjes.
De nieuwere rijtuigen hebben airco en bij het grootste deel daarvan kan het raam niet meer open en zijn de ramen dus uit één stuk. Nu wil ik eigenlijk en trein samenstellen met de stuurstand van Phildie (en misschien hun fietsenrijtuig) en daar horen dus rijtuigen met die nieuwe ramen bij. Weet iemand hoe ik daar aan kan komen of hoe ik die kan maken?
Meteen nog maar een vraag: de meeste van die ramen van de minitrx rijtigen zijn helder, terwijl ze in het echt wat donker zijn. Is er een simpele manier om die heldere ramen iets donkerder te maken?
Met vriendelijke groet,
Garmt Brink
Ede
ramen ICR minitrx
Re: ramen ICR minitrx
Hoibrink schreef:Hallo,
Meteen nog maar een vraag: de meeste van die ramen van de minitrx rijtigen zijn helder, terwijl ze in het echt wat donker zijn. Is er een simpele manier om die heldere ramen iets donkerder te maken?
Simpel maak een berg foute fotos met een oud rolletje, dan krijg je mooie negatiefstrookjes die precies de goede kleur zijn
En mocht je het tijdperk van het fotorolletje zijn gepasseerd dan kun je altijd nog naar een autoshop en daar hebben ze vast wel folie waarmee je autoramen donkerder kunnen maken.
Ik heb zelf ooit een klein rolletje opgehaald bij de Action voor iets van een eurootje en het resultaat was verbluffend (weet alleen niet of de Action dit nog in het assortiment heeft)
mvg Bouwe
Ik heb zelf ooit een klein rolletje opgehaald bij de Action voor iets van een eurootje en het resultaat was verbluffend (weet alleen niet of de Action dit nog in het assortiment heeft)
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Goeie ideeën!
Ik heb al heel lang geen fotorolletjes meer, dus ik ga voor de folie. Bedankt voor de tips!
Dat donkerder maken kom ik dus wel uit. Zijn er ook tips voor de 'grote ramen' zonder bovengedeelte?
Garmt Brink
Ede
Ik heb al heel lang geen fotorolletjes meer, dus ik ga voor de folie. Bedankt voor de tips!
Dat donkerder maken kom ik dus wel uit. Zijn er ook tips voor de 'grote ramen' zonder bovengedeelte?
Garmt Brink
Ede
Misschien overheadsheets, alleen heb je dan wel dat de ramen "verdiept" liggen.
Of je moet met een tekenprogramma de ramen exact natekenen en dan bijv. laten plotten of frezen uit transparant styreen bij iemand die de beschikking heeft over zo'n apparaat.
Je zou eventueel ook nog ramen kunnen maken met Micro Kristal Klear van Microscale.
mvg Bouwe
Of je moet met een tekenprogramma de ramen exact natekenen en dan bijv. laten plotten of frezen uit transparant styreen bij iemand die de beschikking heeft over zo'n apparaat.
Je zou eventueel ook nog ramen kunnen maken met Micro Kristal Klear van Microscale.
mvg Bouwe
Het is (voorlopig) mooi geweest, mijn modellen zijn, op een paar na, niet meer verkijgbaar bij Mijn shop bij Shapeways
Je kan ook bij de autozaak een spuitbus lak kopen om lampenunits te verdonkeren.
En ik heb nog zo'n nieuwe bus liggen. die mag je zo meenemen van mij!
En ik heb nog zo'n nieuwe bus liggen. die mag je zo meenemen van mij!
Joost,
Bedankt voor het aanbod. Ik ben alleen niet zo'n goeie spuitgast, ik ga het eerst met de folie proberen. Lijkt me makkelijker om dat egaal er op te krijgen.
Met vriendelijke groet
Garmt Brink
Ede
Bedankt voor het aanbod. Ik ben alleen niet zo'n goeie spuitgast, ik ga het eerst met de folie proberen. Lijkt me makkelijker om dat egaal er op te krijgen.
Met vriendelijke groet
Garmt Brink
Ede