hoe te digitaliserenonbekend merk loc br62

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
tijgher

hoe te digitaliserenonbekend merk loc br62

Bericht door tijgher »

Beste forumers,

ik heb een leuk analoog treintje gekocht voor een prikkie.

Afbeelding
(helaas onduidelijk)

helaas ist geen echte fleischmann maar das niet te min hij is echt mooi.

nu wilde ik deze digitaliseren, maar dit is een ander motertje dan die van fleischmann.

(this wel een HO :oops: kon geen andere site vinden met zoveel informatie)

kan ik dit motertje gewoon door een tape scheiden van het chassie? of moet de worm dan ook vervangen worden door een van plastic?

hopelijk willen jullie mijn helpen ookal ist geen N'etje

mvg Mark

Wim Ros

Re: hoe te digitaliserenonbekend merk loc br62

Bericht door Wim Ros »

Mark,

Het gaat alleen er alleen maar om dat de aansluitingen die naar de koolborstels gaan, volledig geschieden zijn van het lokframe en dus van de railspanning. Dat wordt immers de aansluiting van de draden die verantwoordelijk zijn voor het aansturen van de motor vanaf de decoder.

Andere zaken blijven zoals ze zijn. Het wormwiel staat niet in verbinding met de motorstroom die vanaf de koolborstels wordt aangeleverd.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
tijgher

Bericht door tijgher »

Wim Ros schreef:Mark,

Het gaat alleen er alleen maar om dat de aansluitingen die naar de koolborstels gaan, volledig geschieden zijn van het lokframe en dus van de railspanning. Dat wordt immers de aansluiting van de draden die verantwoordelijk zijn voor het aansturen van de motor vanaf de decoder.

Andere zaken blijven zoals ze zijn. Het wormwiel staat niet in verbinding met de motorstroom die vanaf de koolborstels wordt aangeleverd.

Mvg
Wim.

dacht dat beide koolborstels de plus of de min was. en de naaf de keerpool. das dus niet? zal m nog eens open halen ist wel mogelijk om dit motertje te isoleren?

Wim Ros

Bericht door Wim Ros »

tijgher schreef:

dacht dat beide koolborstels de plus of de min was. en de naaf de keerpool. das dus niet? zal m nog eens open halen ist wel mogelijk om dit motertje te isoleren?

Nogmaals de motor hoef je niet te isoleren, aan er voor zorgen dat de koolborstel aansluitingen niet in directe verbinding staan met de rails. Waar schijnlijk zit nu de onderste koolborstelaansluiting verbonden frame. de bovenste zit met een draadje en via een spoeltje met de andere spoorstaaf(wielen) verbonden.

Mvg
Wim.

Onderwerp starter
tijgher

Bericht door tijgher »

Wim Ros schreef:
tijgher schreef:

Nogmaals de motor hoef je niet te isoleren, aan er voor zorgen dat de koolborstel aansluitingen niet in directe verbinding staan met de rails. Waar schijnlijk zit nu de onderste koolborstelaansluiting verbonden frame. de bovenste zit met een draadje en via een spoeltje met de andere spoorstaaf(wielen) verbonden.

Mvg
Wim.
zo bedoelde ik m niet, met de ps3 getikt, zin is er krom uitgekomen.
ik ga hem nog eens open halen. eventjes kijken of alles zo zit zoals u beschrijft.

alvast bedankt. je hoort ervan!

Plaats reactie