Een tijdje terug is mijn interesse voor een modelbaan weer gewekt door een collega op het werk. Hij is zelf werkzaam bij een Trein & Tram museum en maakt zelf bouwmodellen. Omdat mijn idee voor een modelbaan is gebaseerd op een traject in Kyoto Japan zullen de modellen moeten worden ontworpen en gebouwd. De keuze voor N-Spoor is natuurlijk gevallen vanwege de beperkte ruimte en de onderwerpen die ik op de baan wil uitwerken.
Het eerste project is een liggerbrug. Hiermee ga ik de kneepjes van het modelbouwen leren, want ik ben een beginner in deze tak van sport. Ooit een Fleischmann H0 baan gehad, maar dat was al wel bijna 45 jaar geleden en deze gegeven aan de buurjongens toen ik het ouderlijk huis verliet.
De eerste stappen:
Het orgineel(deel opname):
Deel-ontwerp (gemaakt met LibreCAD)
Eerste resultaten (met dank aan mijn collega die mij ondersteund met zijn LaserCut machine en zijn dochter voor het assembleren)
Even een voorbeeld met spoor en in dit geval een loc.
Wordt vervolgt
Liggerbrug - Eizan Electric Railway
Re: Liggerbrug - Eizan Electric Railway
Mooi zeg!
Met de groeten van Harry
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
boekenkastsegmenten
segment Rudersberg
zelfbouw vakwerkhuizen
ombouw en verfijning rollend materieel en wegverkeer
Rev 0.2 Prototype:
De verbindings punten zijn nu duidelijk aan de zijkanten te zien. Die worden opgelost in de volgende revisie.
Beeld begint nu al beter te komen zoals de klinknagels en de dwarsbalken.
De verbindings punten zijn nu duidelijk aan de zijkanten te zien. Die worden opgelost in de volgende revisie.
Beeld begint nu al beter te komen zoals de klinknagels en de dwarsbalken.
Het antwoord op het leven, het universum en alles, 42
Het resultaat mag er wezen! Is het gelaserde materiaal karton? Ik geloof trouwens dat ik nog geen Japanse modelspoor heb langs zien komen op dit forum, leuke afwisseling.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)