Deze week weer bezig geweest met het opknappen van de baan. Weer een aantal stukken gras ontstoft en opnieuw gekleurd met AK slimy grime Dark en Light. Het gras leeft er weer helemaal van op na 15 jaar geleden te hebben aangelegd.
Je ziet goed het verschil waar ik het wel en niet heb gedaan, gewoon beetje van de dark wash in de kwast laten trekken en dan voorzichtig over het gras strijken, daarna met de felgroene slimy grime light er licht overheen strijken voor vers gras effect. Op de wat bruinige middenbermen heb ik alleen light grime gedaan, daarna soms met wat mud nog wat bruine plekken aangebracht langs de randjes of onder bomen. Dit werkt echt heel makkelijk, je hoeft niet opnieuw te strooien en je kunt het veel nauwkeuriger aanbrengen. Ook de struiken heb ik er mee gekleurd.
Before
After
Het kerkdak was al mooi van kleur, maar met de MIG oilbrusher white heb al dry-brushent de randjes wat wit gemaakt zodat deze er nog meer uitspringen. Wat je doet is een klein drupje verf aanbrengen op een stukje plastic palet, daar dan even met de kwas ligt in dopen, dan de kwast ernaast droog borstelen dat je geen verf aanbrengt op je model, maar alleen wat restant, door meerdere keren over je model heen te gaan ontstaat vanzelf de mooie waas van de olieverf die lang nat blijft, dus let wel op met beetpakken, dit kan 48 uur lang afgeven!
Ook op de dakpannen geeft dit een mooi diepte effect.
Met AK paneliner desert cameo wash heb ik de voegen laten inlopen, dit geeft ook weer meer diepte aan het model. Door de capilaire werking trekt het helemaal door de voegen, wel even zorgen dat door de zwaartekracht niet alles naar onderen zakt als je te veel hebt aangebracht. Met een papiertje kan je het ook weer opzuigen als je te veel hebt laten uitvloeien.
Het geheel geeft een verbluffend resultaat.
Op shapeways hebben we nog twee hoogwerkers gekocht. Deze zijn gespoten in beige primer, en daarna de bak en onderstel in oranje gespoten. De wielen en de bediening daarna met zwart geschilderd.
Van Brawa vond ik nog een gele telefooncel met verlichting, deze heb ik groen geschilderd met lime green van vallejo. Zo lijkt hij aardig op het PTT Telecom model.
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/sXTGBcJF/d4247fe9-968b-4771-948d-594c66f6cfc7.jpg)