Allen bedankt weer voor het meedenken.
Het grootste probleem hier is ruimte gebrek. Dit komt op zolder te staan. Aan de linkerkant staat een server rack vandaar dat het paradespoor verder naar achter ligt aan de linker kant.
De paradebaan begint halverwege langzaam te klimmen (naar rechts) om het steiging percentage redelijk te houden naar het station. Er komen korte, maar ook vrij lange treinen te rijden. Hetzelfde voor het achterste paarse spoor.
Helaas is dit het maximale wat ik kwijt kan op zolder Bert. Ik kan misschien iets dieper maar dan kan ik niet meer bij de achterkant komen. Dat staat onder een schuin dak.
Erwin, het loskoppelen had ik aan gedacht maar dan op een andere hoogte maar ik kwam er niet uit. Aankoppelen aan het paarse spoor onder het station gaat niet lukken want daar komen nog een paar sporen bij als een klein schaduw station.
Ik ga met je aanvulling werken Michiel. Dat linkse stuk met dat uittrekspoor vind ik goed bedacht. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik die wissels aan de rechter kant er in kan friemelen. Ik zou het station niet nog verder willen inkorten. Misschien een overloop aan het einde van het paradespoor of kan/mag dat niet? Er gaat zeker meer ruimte komen voor het laden en lossen van vrachtwagens want de RoLa sporen gaan naar beneden.
Het schaduw station was ik een tijdje geleden mee begonnen. Het ziet er nogal rommelig uit maar anders werden de sporen zo kort.
Ter aanvulling.
Rails is Fleischmann met railbedding (dat gebruik ik al bijna 40 jaar) Peco is mooier maar ik heb zo veel FLM rails liggen en dat is zonde om weg te doen.
Tijdperk is IV - V jaren 80 en early 90
Materieel is Duits
Een Nederlander die Duits bouwt in Engeland
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
I like sitting in my hottub with a beer or two…...