Veertje koppeling loc

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Pim

Veertje koppeling loc

Bericht door Pim »

Vandaag ik een loc van mij zo'n 40 cm naar beneden gevallen. Het niet mogen gebeuren, maar goed.

Loc rijd nog, 1 contactje opnieuw moeten solderen, niets aan het handje. Enige punt is dat het veertje dat de koppeling naar voren drukt (standaard koppelingen) mist, het dingejtje is hoogstens 5mm lang en 2mm breed en is dus niet terug te vinden..

Heeft iemand enig idee waar dergelijke veertjes te verkrijgen zijn? (dit is m'n eerste loc en hij rijd nog steeds, ondanks de 100 reparaties die hij inmiddels heeft gehad en ik zou hem dan ook graag deze keer weer volledig inzetbaar willen maken)

vantongeren

Re: Veertje koppeling loc

Bericht door vantongeren »

Bekend verhaal Pim,

Het is mij ook al eens gelukt om ze kwijt te maken.
Misschien dat je hem nog terug vind met een magneet, maar anders heeft elke treinenzaak wel z'n veertje op voorraad. Wel opschrijven van welk merk en artikelnummer het lokje heeft, want niet elk veertje heeft dezelfde lengte.

Groet,
Marcel

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III
Plaats reactie