Hmm ik zit met een klein probleempje (of de vraag of het een probleem is)
Hetvolgende artikel gebruik ik om al m'n lichtjes aan te sturen, 1 module was genoeg voor de hele stad, alles gaat wat aan en uit:
http://www2.conrad.nl/goto.php?artikel=217347
Alleen heb ik de ledjes niet helemaal zo aangesloten als de bedoeling was. Hieronder volgt een tekening:
Ik heb dus de massa van de ledjes direct op de massa aangesloten en niet op de massa van de light computer. De reden hiervan is dat ik de lampjes vanuit 1 centraal punt bedien en de massa via de ringleiding liet lopen.
De vraag dus, kan dit kwaad? Het werkt allemaal wel, en aangenomen dat de input stroom hetzelfde is als de output stroom kan het geen kwaad, maar is dit het geval? Ik hoop dat iemand eerder zo'n ding heeft gebouwd en dit weet.
Light Computers van de Conrad
Re: Light Computers van de Conrad
Pim,
Volgens het schema staat er op JP4 een positieve gelijkspanning.
Die enkelzijdig gelijkgericht is en afgevlakt met een elko.
Dit is een betere spanning dan de wisselspanning aansluiting via de ground. Je ledjes geven dan een gelijkmatiger licht en zullen niet flikkeren.
Dit zal de levensduur van de ledjes ten goede kopen, ledjes zelfs zijn slechte gelijkrichters en kunnen minder goed tegen een wisselspanning.
Mvg
Wim.
Volgens het schema staat er op JP4 een positieve gelijkspanning.
Die enkelzijdig gelijkgericht is en afgevlakt met een elko.
Dit is een betere spanning dan de wisselspanning aansluiting via de ground. Je ledjes geven dan een gelijkmatiger licht en zullen niet flikkeren.
Dit zal de levensduur van de ledjes ten goede kopen, ledjes zelfs zijn slechte gelijkrichters en kunnen minder goed tegen een wisselspanning.
Mvg
Wim.
Re: Light Computers van de Conrad
Ok, ik heb mijn schakelschema aangepast naar het linkse, het bleek toch minder werk dan gedacht. Er hoeft namelijk maar 1 draad naar de light controller waar ik alles op aansluit. Kost een paar dagen tijd maar dan heb je ook wat