Zijn er ondertussen al wat verbeteringen betreft het gray UFDP bij shapeways?
Vorige bestelling was een domper, gelukkig geld terug ontvangen, maar nu de prijs van het oude FUD idioot hoog is geworden sta ik toch weer voor de keuze: model aanpassen voor grey, extra betalen voor FUD, of zelf gaan printen.
in grey bestellen, zouden extra spreus helpen tegen krom trekken? Mijn wadloper modernisering set is al even uitverkocht en er zijn al weer wat mensen die hem graag zouden bestellen, echter het risico op mislukking weerhoud me ervan om voor die paar tientjes die ik hier aan verdien er überhaupt nog aan te beginnen. Er gaat ook behoorlijk wat tijd en zorgen in zitten en het is allemaal voor een ander...
![Afbeelding](https://i.postimg.cc/Fztrq1fm/Capture2.png)
Zouden deze spreus in rood misschien krom trekken voorkomen? De oude FUD is +49€ extra, dan is er ook weinig lol meer aan.
Zelf een 3d printer kopen lijkt me ook nog steeds leuk, maar telkens als ik denk de beste printer gevonden te hebben (Anycube m3 premium lijkt me wel wat), denk ik: waar haal ik al die tijd vandaan?. Ik kom al nauwelijks toe aan 3d tekenen.
Mijn ambities om er iets zakelijks er mee te doen nemen als maar verder af, dat heeft voornamelijk met te maken met carrière in de techniek, vorig jaar van baan gewisseld, twee jaar later goeie promotie gemaakt, wel drukke baan maar ik verdien bij mijn huidige werk ineens bijna 2x zo veel als 3 jaar geleden bij mijn oude werkgever, dus om mijn hobby te financieren is het bijbeunen met 3d printjes ook niet echt meer nodig en is vooral tijd waar ik meer van zou willen hebben.
Gelukkig zijn de honderden (ja echt zo veel) afnemers van mijn magneetkoppelingen nog steeds super enthousiast, anders was ik er al lang mee gekapt, zeikers krijgen meteen geld terug en doe ik verder geen zaken meer mee, maar die heb ik slechts één keer gehad. Ik probeer altijd de kwaliteit heel hoog te houden, echter werkt shapeways me nu wel een beetje tegen. Ik heb namelijk totaal geen zin in ontevreden klanten, die kosten namelijk 10x meer tijd dan een tevreden klant.
Gelukkig gaan de koppelingen in grey wel aardig, want die zijn redelijk compact, dus trekken ook niet krom, maar de sterkte moet ik nog testen. Toch hoop ik dat shapeways weer een echte vervanger van FUD kan vinden, want ik zie nog geen mogelijkheid om meer van mijn seinpalen te printen. Dwergseinen gaan wel prima in grey, maar die WUBO's was een drama.