Waarde deskundigen,
Voor het schakelen van mijn wisselspoelen ben ik overgestapt op Yamork: de YD8008 magneetspoeldecoder
Bij belangrijke opmerkingen in de gebruiksaanwijzing van de YD8008 staat:
"Spanningsbronnen mogen een maximale uitgangsstroom van 3A niet overschrijden."
Mijn accessoires, zoals licht en seinen, een ook wissels worden gevoed met een AC-transformator van 16V en (max) 4,3A.
Dat is dus meer dan 3A. Is mijn AC transformator ongeschikt voor mijn nieuwe wissseldecoder?
Ik kan het me nauwelijks voorstellen.
m.vr.gr.
Hans
YaMoRC YD8008 max 3A?
-
Re: Yamork YD8008 max 3A?
Ik vermoed dat de electronica in de Yamorc niet meer dan 3A aankan. Veligste manier om dat te beveiligen is er een voeding aan hangen die niet meer kan leveren.
Als jouw verbruikers bij elkaar nooit meer dan 3A kunnen trekken dan kun je er in princiepe een tig-duizend A voeding aan hangen. Echter krijg je kortsluiting in een van de gebruikers, dan gaat het mis en de boel stuk.
Mijn advies, gebruik je 4,3A voeding maar plaats een zekering van 3A in de aansluiting naar de Yamorc.
Als jouw verbruikers bij elkaar nooit meer dan 3A kunnen trekken dan kun je er in princiepe een tig-duizend A voeding aan hangen. Echter krijg je kortsluiting in een van de gebruikers, dan gaat het mis en de boel stuk.
Mijn advies, gebruik je 4,3A voeding maar plaats een zekering van 3A in de aansluiting naar de Yamorc.
Re: Yamork YD8008 max 3A?
Er zal niet meer dan 1 wissel tegelijk worden geschakeld, dus je moet de stroomsterktes niet gaan optellen. Overigens heet het YaMorRC.
Met vriendelijke groet, Jaap Kolenberg
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Baan "Reichenbach e.o." Duits tijdperk 3, Intellibox-1, Digikeijs en Rosoft decoders, iTrain, Anyrail, Sprog2, Arduino
Foto's, filmpjes en bouwbeschrijvingen op https://www.kolenberg.eu
Re: YaMoRC YD8008 max 3A?
Hallo Bart en Jaap,
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de gebruiksaanwijzing nog eens goed gelezen en er staat ook dat de uitgangen kortsluitvast zijn tot 3A.
En inderdaad: ik schakel niet meer dan 1 wissel tegelijk.
@ Jaap
Ik heb de titel aangepast: YaMoRC
m.vr.gr.
Hans
Bedankt voor jullie reactie.
Ik heb de gebruiksaanwijzing nog eens goed gelezen en er staat ook dat de uitgangen kortsluitvast zijn tot 3A.
En inderdaad: ik schakel niet meer dan 1 wissel tegelijk.
@ Jaap
Ik heb de titel aangepast: YaMoRC
m.vr.gr.
Hans
XPS, Fleischmann Piccolo, AnyRail, iTrain
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
Mijn baan op dit forum: XPS-baan
-
-