Fleischmann ICE-2

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
cepero
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 apr 2010 21:04

Fleischmann ICE-2

Bericht door cepero »

Hoy allemaal
Ik ben vergeten wie het was, maar iemand hier had een hele reeks hogesnelheidstreinen in zijn collectie. Als iemand anders kan helpen, mag dat ook natuurlijk :)
Ik heb zonet de ICE-2 van Fleischmann gekocht. Nu is mijn vraag iets ivm de belichting.
Misschien een domme vraag, maar welke van de twee uiteinden is eigenlijk de 'voorkant'?
Ik vraag dit namelijk omdat de motor in het kortere gedeelte zit (met de pantograaf op) maar de belichting aan die kant niet werkt. Enkel de belichting in het andere gedeelte werkt (zowel rode als witte verlichting naargelang de rijrichting)
Ik heb eigenlijk geen idee of dit de bedoeling is, of dat die zijde misschien defect is.

alvast bedankt
mvg José



Wim Ros

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door Wim Ros »

In beide delen zit verlichting. Zie de exploded view.

http://www.hobbyparts.nl/service-sheets ... 0_2004.pdf

Mvg
Wim.



Onderwerp starter
cepero
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 apr 2010 21:04

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door cepero »

alsik die sheets zo bekijk zie je idd bij allebij de delen belichting.
Maar ik heb nu beide delen eens opengelegd, en ik merk toch op dat bij het deel waar de motor en decoder ingebouwd zitten, géén verlichtingskontactpunten gesoldeerd zijn en ook het plastic om het licht naar buiten toe te geleiden ontbreekt. Lijkt me toch straf dat ze zoveel vergeten zijn in het fabriek. De andere kant waar de verlichting wél werkt, zijn er draadjes gesoldeerd die lopen vanuit de wielen naar de lampjes binnenin, waaruit het licht verder geleid wordt naar buiten toe.
Anderzijds kan dat nu toch ook niet de kost zijn om zoiets er 'bewust' uit te laten. Onbegrijpelijk dit!!



matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door matthew »

Hallo Cepero,

Ik heb zelf ook een flm ice-2 en bij mij zitten wel alle verlichting in de motorwagen. Je hebt pas redelijk licht als hij flink hard gaat. Ik zou als ik jou was terug gaan naar de winkel, je hebt toch nog wel garantie?


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Onderwerp starter
cepero
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 apr 2010 21:04

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door cepero »

ja hoor, heb hem net van deze week nog maar aangekregen. Het is gewoon jammer dat het niet van de eerste keer ineens in orde is.
Heb hem al eens van binnenuit bekeken. alles lijkt me in orde, enkel brandt er niets van licht op dat deel.
Jij hebt toevallig niet ergens een foto van de lok, zonder de kap erop? kan ik mss al es op zicht kijken of er iets verschillend is of ontbreekt.

groeten
Cepero

Btw, heb jij ook de Fleischmann piccolo sporen? Zo ja, hoe doet die ICE het over je R1 bochten? Op R2 lukt het blijkbaar wel goed, maar zodanig kan ik toch nog ergens iets van R1 voorzien, al was het maar in een keerlus ofzo.



matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door matthew »

Hallo Cepero,

Hier de foto van de motorwagen:
Flm ice-2 motorwagen
Flm ice-2 motorwagen
001.JPG (39.4 KiB) 2511 keer bekeken
Er is duidelijk te zien (denk ik) waar de lampjes zich bevinden. Ze zitten een beetje verstopt. Ik neem aan dat jouw lampjes ook daar moeten zitten.

Bij mij rijd hij wel over R1 bochten, maar deze haalt ie niet altijd. Heel af en toe loopt het achterste draaistel van de 1e klas wagon eraf. Maar het gebeurd vrij weinig. Meegebogen wissels heb ik nooit problemen mee gehad.


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door shoven »

Er zijn hier meerdere draadjes over slechte ervaringen met R1. Sommigen hebben nergens last van, maar er zijn een paar locs/rijtuigen die erom bekend staan dat ze geen R1 lusten (bijv. de BR101 en sommige stomers). Treinen die 'af en toe' ontsporen is voor mij niet aanvaardbaar, zeker niet op lastig bereikbare plaatsen als (vaak verborgen liggende) keerlussen. Natuurlijk moet je zorgen overal bij te kunnen, maar sommige plekken zijn handiger dan andere.


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan

Onderwerp starter
cepero
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 apr 2010 21:04

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door cepero »

dank je wel voor die foto matthew.
Het ziet er bij mij hier net hetzelfde uit, dus opt eerste zicht ontbreekt er niets.
Mischien zit het niet echt snor aangesloten wat de DCC betreft.
Ik heb de winkelier al gemaild en die ging het navragen.
Nu afwachten op het resultaat :-)

alvast bedankt iedereen
mvg Cepero



Onderwerp starter
cepero
Berichten: 61
Lid geworden op: 25 apr 2010 21:04

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door cepero »

vandaag op de beurs te Mechelen heb ik deze dcc ICE-2 lok eens laten testen bij de stand van de modelbouwtrein academie. Zij boden deze dienst gratis aan, ongelooflijk tof van hen! De Nederlandse onlineshop (zal de naam maar niet noemen :evil: ) waar ik deze ICE-2 online bij had besteld heeft nooit meer gereageerd op mijn mails sinds ik hem mijn probleem uitlegde. Superservice dus. Ik had nu ook mijn tweede digitale tweede lok mee, want die verlichting deed het zonder reden al na 10 min niet meer. Frustratie alom toen met die verlichtingen en tot daar mijn ervaring met de aankoop van mijn voorlopig eerste 2 digitale loks! :roll:
Bij deze testbaan deden beide verlichtingen het dus nog steeds niet. Tot dat een andere 'academicus' van daar erbij kwam en begon te veranderen aan de protokollen van de treinen. Mijn kennis hieromtrent is nihil, maar zover ik kon volgen heeft hij de treinen eens getest met K14, K28, K126 etc, en wat blijkt! Ze deden het allebij goed op een nieuwe andere protokol. (de ene bij K28, de ICE pas op K128.) Ik kon ze aan en uitschakelen met een knop en ze deden het beiden mooi in beide rijrichtingen.
Ik ben natuurlijk wel blij dat ze al zeker niet defect zijn, maar nu moet ik dat thuis nog wel in orde krijgen. Ik veronderstel dat ik dat allemaal via men Multimaus zal moeten aanpassen? Al bij al, eind goed al goed.
Het straffe van al is dat die ICE al voorgeprogrameerd was in die maus, mits ik dat hele pakket zo van Fleischmann heb. Foutje van een werknemer zeker. Voor een leek is dat ook niet prettig.
Ik herinner me een ander draadje hier op het forum van enkele maanden terug waar iemand een lok had waarvan de lichten het wél deden, maar de lok bleef staan. Misschien had die ook een verkeerde instelling daarmee.

Groetne, José


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door spoor65 »

Jose,

Mooi dat het probleem is opgelost, en als ik jouw verhaal zo hoor, klinkt het mij nu wel redelijk bekend in de oren.

Wat men gedaan heeft is eenvoudig het aantal stappen veranderen.
Als ik jouw verhaal zo leers, betreft het hier Fleischmann modellen, en ja dan word het al behoorlijk duidelijk.
ook hier enkele Fleischmann modellen in huis die standaard decoders hebben af fabriek.
En bij al deze hab ik ook het aantal stappen moeten wijzigen om de verlichting goed te krijgen.

Mvg

Freddy

die stiekem toch wel benieuwd is welke onlineshop dat wel is geweest die niet reageerde


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
Gebruikersavatar

richard7877
Berichten: 1401
Lid geworden op: 26 dec 2008 17:43

Re: Fleischmann ICE-2

Bericht door richard7877 »

freddy

ik ben ook wel benieuwd welke online shop niet reageerde

(even mijn vergrootglas erbij gepakt was toch wel niewsgierig wat er nou onder stond) :D :D

groeten richard


http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
Plaats reactie