Draaddispenser 3000
Draaddispenser 3000
Vandaag weer een meesterwerkje in elkaar gezet, paar basisfuncties van de draad dispenser 3000:
- Tot 6 soorten draad op de rol
- Meerdere draden tegelijk van de rol trekken
- Geen losse draden meer hangen door het klik vast systeem
- Zeer milieubewust en volledig gemaakt uit gerecycled materiaal (behalve de schroeven)
Hier komt ie dan: Naja kwam er simpelweg op neer dat ik vanavond niets te doen had en de klosjes draden toch echt zat was. Heb wat hout bij elkaar gevonden in de kelder en een paar lege WC rollen bij elkaar gepakt en ben aan het klussen geweest.. Het lijkt er niet op ik weet het, maar het doet z'n werk Nu morgen even naar de winkel om wat nieuw draad te halen (rood/groen/zwart/blauw zijn gewoon allemaal op en geel en bruin is ook nog maar een paar meter van over)
- Tot 6 soorten draad op de rol
- Meerdere draden tegelijk van de rol trekken
- Geen losse draden meer hangen door het klik vast systeem
- Zeer milieubewust en volledig gemaakt uit gerecycled materiaal (behalve de schroeven)
Hier komt ie dan: Naja kwam er simpelweg op neer dat ik vanavond niets te doen had en de klosjes draden toch echt zat was. Heb wat hout bij elkaar gevonden in de kelder en een paar lege WC rollen bij elkaar gepakt en ben aan het klussen geweest.. Het lijkt er niet op ik weet het, maar het doet z'n werk Nu morgen even naar de winkel om wat nieuw draad te halen (rood/groen/zwart/blauw zijn gewoon allemaal op en geel en bruin is ook nog maar een paar meter van over)
Re: Draaddispenser 3000
Op zich nuttig. Heb zelf ook net iets te veel draad (en andere troep) op m'n tafel dat handiger opgeborgen zou kunnen worden. Je kunt toch hopelijk wel nieuw draad erop krijgen zonder alles er opnieuw op te moeten winden?
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Ziet er netjes opgeruimd uit. Zou je patent op moeten aanvragen
hard aan het werk. Zie mijn bericht hier
Nee, geen patent. Dan wordt de hobby voor anderen zo duur Neem hem liever als voorbeeld.
Ik wacht met aanschaf even tot de Draaddispenser 3001 uitgeleverd wordt. Daar zit aan de zijkant namelijk een klein koordje aan waaraan een zijkniptangetje hangt. Da's handig, dan hoef je daar niet elke keer naar te zoeken.
Cool! Hoe heb je de letters op dat hout gekregen? Maakt het helemaal af!!
Mijn eigen versie, idem gemaakt van rommel en nu alweer te klein..... http://www.nproject.org/nl/images/NProj ... leuren.JPG
Wanneer is de Draaddispenser 3001b versie beschikbaar? Hoorde via de verwarmingsbuizen dat ze die hebben voorzien van dat kleine koordje voor de zijkniptang en de soldeerdraadschroef die mijn oudere versie al wel had. Zou wel een goede combi zijn.
Er is trouwens ook een Mammoet version van de Draaddispenser 1980C uitgekomen zag ik. Deze is voorzien van wieltjes en makkelijk te verplaatsen: http://1.bp.blogspot.com/_l8j72eUeklc/S ... G_0853.jpg
Speciaal voor de modelspoorder is er ook 1 in H0 gemaakt die zeer handig is om de preisertjes aan de gang te zetten. Op http://www.florianrheinard.de/index.php?id=53 staat een handleiding hoe je hem kunt maken.
Mijn eigen versie, idem gemaakt van rommel en nu alweer te klein..... http://www.nproject.org/nl/images/NProj ... leuren.JPG
Wanneer is de Draaddispenser 3001b versie beschikbaar? Hoorde via de verwarmingsbuizen dat ze die hebben voorzien van dat kleine koordje voor de zijkniptang en de soldeerdraadschroef die mijn oudere versie al wel had. Zou wel een goede combi zijn.
Er is trouwens ook een Mammoet version van de Draaddispenser 1980C uitgekomen zag ik. Deze is voorzien van wieltjes en makkelijk te verplaatsen: http://1.bp.blogspot.com/_l8j72eUeklc/S ... G_0853.jpg
Speciaal voor de modelspoorder is er ook 1 in H0 gemaakt die zeer handig is om de preisertjes aan de gang te zetten. Op http://www.florianrheinard.de/index.php?id=53 staat een handleiding hoe je hem kunt maken.
Aha.. Die mammoet versie zou heel handig kunnen zijn.... als je een baan gaat maken ala Railz-miniworld
hard aan het werk. Zie mijn bericht hier
-
Nee, ik ben niet zo handig om zelf zoiets moois van hout te maken. Maar 't bracht me wel op een idee.
Bakje van Zeeman, 99 cent per twee
2 x boutje+moertje+klein+groot ringetje, lokale ijzerboer tesamen 50cent
1 setje van 2 roede-steunen, bouwmarkt 2,69
stukje roe, overgebleven van aktie voor moeders.
Het kostte meer tijd om de spullen op te halen en het roetje passend te zagen dan het feitelijke monteren.
Bij gebruik lopen de draden door de gaatjes, na afloop gewoon rolletjes terug draaien. Er is ruimte voor schroevendraaier, knip- en striptang, kroonsteenstrip en labeltjes voor draad.
Alle eerdere inzenders van harte bedankt voor het idee en de motivatie om ook zoiets te maken!
Bakje van Zeeman, 99 cent per twee
2 x boutje+moertje+klein+groot ringetje, lokale ijzerboer tesamen 50cent
1 setje van 2 roede-steunen, bouwmarkt 2,69
stukje roe, overgebleven van aktie voor moeders.
Het kostte meer tijd om de spullen op te halen en het roetje passend te zagen dan het feitelijke monteren.
Bij gebruik lopen de draden door de gaatjes, na afloop gewoon rolletjes terug draaien. Er is ruimte voor schroevendraaier, knip- en striptang, kroonsteenstrip en labeltjes voor draad.
Alle eerdere inzenders van harte bedankt voor het idee en de motivatie om ook zoiets te maken!
- Bijlagen
-
- Het bakje in de "in gebruik" situatie
- Draadbakje.JPG (62.99 KiB) 3703 keer bekeken
-
Leuk dat er meerdere mensen zijn die dit systeem gebruiken.
Ik gebruik ook zoiets als Sander, maar dan voor enkele rollen.
Bruce
Ik gebruik ook zoiets als Sander, maar dan voor enkele rollen.
Bruce
Sporend online op mijn site!
Bedankt voor de ideeen, straks voor de grote baan zeer handig
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
@Sander: waar haal jij die draadrollen vandaan? Conrad heeft wel zoiets maar dat is voor dun draad en jouw draad lijkt me niet zo dun als die conrad 0.14 en 0.2mm
Groetjes
Johan
Groetjes
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware