Pagina 1 van 1

diepte baan in cm

Geplaatst: 09 aug 2010 20:48
door hansw51
Beste allemaal,

Wie kan mij helpen.
Wat is de maximale diepte van een baan en waar is dit op gebaseerd.

groeten

Hans

Re: diepte baan in cm

Geplaatst: 09 aug 2010 20:50
door martinb
De trein achterin je baan gaat een keer ontsporen... hoe langer je armen, hoe dieper je baan kan zijn. Maatlat + arm = maximale diepte van de baan. Een vastgestelde maat is er niet.

Re: diepte baan in cm

Geplaatst: 09 aug 2010 21:49
door tv_man
En denk ook alsjeblieft aan bomen, bovenleidingen, bergen, huizen etc. die je niet wil beschadigen wanneer je de trein in kwestie wilt redden. Dus een meter is dan al heel wat (zeg ik met m'n twee meter...en m'n baan met diepte van niet meer dan 30cm dat dan weer tamelijk weinig is)

Re: diepte baan in cm

Geplaatst: 09 aug 2010 23:21
door evo
Ik vind het aanleggen van die bomen/bovenleiding/landschap, etc nog veel belangrijker. Even moeilijk doen om een trein op het spoor te krijgen, OK, maar uren lang 1m ver reiken om rotsjes te krassen, nee bedankt.
Daarom houd ik 60cm aan.

Re: diepte baan in cm

Geplaatst: 10 aug 2010 07:25
door Michiel
Het bouwen zou men nog strategisch kunnen aanpakken, en van achter naar voor werken. Maar hou er ook rekening mee dat je later gegarandeerd op die verste plekken ingrijpend werk moet verrichten: vb een kapotte wissel vervangen, een losgekomen draad terug aan de rails solderen... ik spreek van ervaring. Hou het op 60cm, en zorg ervoor dat alles bereikbaar blijft. Als je om de baan heen kan lopen, of als je onderdoor kan kruipen tot aan een vrijstaande achterkant, dan kan je natuurlijk tot een breedte van ongeveer 120cm werken. Mijn vorige baan stond op wieltjes, en kon het van de muur losrijden, waardoor ik onderdoor kon kruipen en gemakkelijk aan de achterkant kon werken. (zie http://users.edpnet.be/Saraan )

Re: diepte baan in cm

Geplaatst: 10 aug 2010 12:39
door shoven
80cm heb ik, en dat werkt prima (ben zelf 1.81m). Eerst was het 1.20m, maar dat is echt te diep als je er aan de achterkant niet bij kunt.