T2S-slaaprijtuig Flm 860711

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
Valéry
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

T2S-slaaprijtuig Flm 860711

Bericht door Valéry »

Hallo mede-forumleden,
Staat op de coupézijde van dit rijtuig met FS-logo inclinato Trans Euro Nacht of Trans Euro Notte? Bijna alle afbeeldingen op internet tonen enkel de gangzijde. Hier staat “Nacht”. Bij laborsadeltreno krijg ik de indruk dat ook de coupézijde geen Italiaans spreekt. Dat zou ik opmerkelijk en jammer vinden, want het rijtuig koerst van Genua naar München.
Weet iemand die dit model bezit wat erop staat?
Dank bij voorbaat en groet van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4533
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: T2S-slaaprijtuig Flm 860711

Bericht door spoor65 »

Valéry,

je geeft, met de link naar die verkoper en het model, zelf al het antwoord,
want op die site, staan foto`s van beide kanten en dus idd gewoon "nacht" wat er op staat.

Maar mocht je het zeker willen weten, dat het hier niet om foute foto montages van FLM gaat,
modeltreinwinkel,nl heeft er, zo te zien, 3 op voorraad, en nog eens in de aanbieding ook.

https://modeltreinwinkel.nl/fleischmann ... ig-dc.html

bel ze en vraag of ze even willen kijken of er verschil is in de teksten aan beide zijden. zullen ze vast wel antwoord op willen geven.

of mss nog makkelijker, en nog bij jou in de buurt ook, ff naar Heerhugowaard en bekijk het model even bij Huider, die heeft er volgens hun site, nog 2 op voorraad, alleen betaal je daar wel de volle mep. maar, dan weet je wel wat er op staat.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
Valéry
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: T2S-slaaprijtuig Flm 860711

Bericht door Valéry »

Dank Freddy, voor je raad.
Die heb ik opgevolgd. Huider had een exemplaar in de vitrine, met de gangzijde Trans Euro Nacht naar voren. De vriendelijke dame die me hielp, liet me het andere voorradige exemplaar zien. Dat lag met de coupézijde naar boven. Deze draagt hetzelfde “Nederduitse” opschrift. Voor een rijtuig dat vanuit de FS in de TEN-pool was ingebracht, lijkt mij dat onwaarschijnlijk. Misschien weet een echte slaaprijtuig-deskundige hier het fijne van.
Groet van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)

Rick
Berichten: 1666
Lid geworden op: 01 sep 2008 13:19

Re: T2S-slaaprijtuig Flm 860711

Bericht door Rick »

Zo te zien een foutje van Fleischmann, aan beide zijden zie ik Notte staan:
http://www.railfaneurope.net/pix/it/car ... 2BRCMI.jpg



Onderwerp starter
Valéry
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 mei 2016 18:36
Locatie: Alkmaar

Re: T2S-slaaprijtuig Flm 860711

Bericht door Valéry »

Dank, Rick, voor de koppeling.
De foto van het/een origineel met grijs dak en televisore-logo heb ik zojuist als modelwens aan Fleischmann gezonden. Het logo op de gangzijde zie ik op de foto niet. Heeft het eerste rijtuig achter de loc nog de gele sierstreep uit de CIWL-tijd en toch al het logo inclinato?
Groeten van


Valéry (*1948, verzamelaar normaalspoor Europa 1958-1970)
Plaats reactie