Later wil ik graag mijn baan voorzien van bezetmelders. Om makkelijk het spoor in blokken te verdelen heb ik printplaatjes gemaakt. Je kunt ze zowel als aansluiting voor de voeding gebruiken en als isolatiepunt door aan de onderkant een stukje weg te krassen.
Beschikbaar op de website:
1 stuk €0,99
5 stuks €3,99
Rail connector & isolatie
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
Rail connector & isolatie
----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
Onder andere printplaten voor de motorpost, koploper, wadloper en diverse rijtuigen
-
Re: Rail connector & isolatie
Ik snap alleen niet voor welk soort (merk) rails de printplaat gebruikt kan worden. En ook niet hoe. Moeten de railstaven er op gesoldeerd worden? Vervangt de printplaat 3 biels en moeten er dan 2 of 3 verwijderd worden? vervangt hij de connector? Graag een fotootje in gemonteerde toestand.
Of ligt het aan mij, mis ik iets?
Of ligt het aan mij, mis ik iets?
met vriendelijke groet,
Bram van Leeuwen
Bram van Leeuwen
Het kan allemaal ....
rails naar links en rechts, en het printje ziet er inderdaad uit als 3 bielzen.
Je kunt de railsen er op solderen, dan is het printje de fysieke verbinding -en- zal ook zorgen voor elektrische doorverbinding tussen de railstaven die in het verlengde van elkaar komen.
Wil je dat niet (en dus een onderbreking hebben in 1 of in beide rails) dan moet je een printspoortje aan de onderkant doorhalen.
Volgens mij kun je zelfs aan de onderkant van het printjes draadjes solderen onder de buitenste bielsen voor het maken van aansluitingen.
Na inbouw zijn die dan onzichtbaar want aan de onderkant.
Guus
rails naar links en rechts, en het printje ziet er inderdaad uit als 3 bielzen.
Je kunt de railsen er op solderen, dan is het printje de fysieke verbinding -en- zal ook zorgen voor elektrische doorverbinding tussen de railstaven die in het verlengde van elkaar komen.
Wil je dat niet (en dus een onderbreking hebben in 1 of in beide rails) dan moet je een printspoortje aan de onderkant doorhalen.
Volgens mij kun je zelfs aan de onderkant van het printjes draadjes solderen onder de buitenste bielsen voor het maken van aansluitingen.
Na inbouw zijn die dan onzichtbaar want aan de onderkant.
Guus
-
Onderwerp starter - Elektronica/Commercieel
Guus heeft het perfect uitgelegd. Was ik even vergeten te doen Dus bedankt Guus!!
En het is met rails zonder bedding in gedachte, dus flm of minitrix bijvoorbeeld.
Hier een snel voorbeeld
En het is met rails zonder bedding in gedachte, dus flm of minitrix bijvoorbeeld.
Hier een snel voorbeeld
----> Mijn store met printplaatjes & magneetkoppelingen