Zoals eerder in het 'Houten' topic was te lezen, heb ik van Startrain een turquoise NS 1300 gekocht. Helaas reed deze niet. Uiteindelijk bleek er iets mis bij de wielen waardoor hij dus niet voorruit kwam. Hij is gelukkig gemaakt en de kosten vielen mee. Helaas is er alleen een mintgroene / turquoise koppelinghaak kwijtgeraakt en is deze niet meer te vinden bij de modelspoorzaak waar de reparatie plaats vond. Ook bij de reserveonderdelen zit hij helaas niet meer.
Heeft er iemand toevallig nog zo'n turquoise koppelinghaak?
Ik zou hem heel graag willen overnemen, om de loc weer compleet te maken.
De grijze versie uit een andere 1300 die ik heb, ik zoek deze dus in turquoise.
Gezocht, koppelinghaak Startrain 60132
Re: Gezocht, koppelinghaak Startrain 60132
Hoi Riem,
Ik had dito probleem met de buffer.
Had er nog één van een pluk-lok in het grijs over, gelukkig.
AI (Gemini)geraadpleegd:
Turquoise maken: een kleurengids
Turquoise is een prachtige, levendige kleur die een mix is van blauw en groen. Wil je zelf deze kleur maken? Dan ben je hier aan het juiste adres!
Basisrecept voor turquoise:
Meng blauw en groen: De basis van turquoise is een combinatie van blauw en groen. Begin met een verhouding van ongeveer 2 delen blauw op 1 deel groen.
Pas de tint aan: Wil je een lichtere turquoise? Voeg dan een beetje wit toe. Voor een donkerdere tint kun je meer blauw toevoegen.
Experimenteer met kleuren: Afhankelijk van de specifieke blauwe en groene verf die je gebruikt, kan het eindresultaat iets verschillen. Experimenteer gerust met verschillende verhoudingen en kleuren om jouw perfecte turquoise te vinden.
Tips voor het mengen van turquoise:
Begin klein: Meng eerst een kleine hoeveelheid verf om te zien of je de gewenste kleur krijgt. Zo voorkom je dat je te veel verf moet weggooien.
Gebruik een mengbakje: Een wit mengbakje is ideaal, omdat je dan de kleuren goed kunt beoordelen.
Meng goed: Zorg ervoor dat de verf goed gemengd is, zodat je een egale kleur krijgt.
Voorbeelden van kleurencombinaties:
Heldere turquoise: Gebruik een helder blauw (bijvoorbeeld kobaltblauw) en een helder groen (bijvoorbeeld smaragdgroen).
Zacht turquoise: Combineer een zacht blauw (bijvoorbeeld lichtblauw) met een zacht groen (bijvoorbeeld mintgroen).
Donkere turquoise: Gebruik een donkerblauw (bijvoorbeeld marineblauw) en een donkergroen (bijvoorbeeld bosgroen).
Let op: De exacte kleuren en verhoudingen kunnen variëren, afhankelijk van het merk van de verf en de gewenste tint.
Werkte bij mij perfect!
Het proberen zeker de moeite waard!
Groet, Henk
Ik had dito probleem met de buffer.
Had er nog één van een pluk-lok in het grijs over, gelukkig.
AI (Gemini)geraadpleegd:
Turquoise maken: een kleurengids
Turquoise is een prachtige, levendige kleur die een mix is van blauw en groen. Wil je zelf deze kleur maken? Dan ben je hier aan het juiste adres!
Basisrecept voor turquoise:
Meng blauw en groen: De basis van turquoise is een combinatie van blauw en groen. Begin met een verhouding van ongeveer 2 delen blauw op 1 deel groen.
Pas de tint aan: Wil je een lichtere turquoise? Voeg dan een beetje wit toe. Voor een donkerdere tint kun je meer blauw toevoegen.
Experimenteer met kleuren: Afhankelijk van de specifieke blauwe en groene verf die je gebruikt, kan het eindresultaat iets verschillen. Experimenteer gerust met verschillende verhoudingen en kleuren om jouw perfecte turquoise te vinden.
Tips voor het mengen van turquoise:
Begin klein: Meng eerst een kleine hoeveelheid verf om te zien of je de gewenste kleur krijgt. Zo voorkom je dat je te veel verf moet weggooien.
Gebruik een mengbakje: Een wit mengbakje is ideaal, omdat je dan de kleuren goed kunt beoordelen.
Meng goed: Zorg ervoor dat de verf goed gemengd is, zodat je een egale kleur krijgt.
Voorbeelden van kleurencombinaties:
Heldere turquoise: Gebruik een helder blauw (bijvoorbeeld kobaltblauw) en een helder groen (bijvoorbeeld smaragdgroen).
Zacht turquoise: Combineer een zacht blauw (bijvoorbeeld lichtblauw) met een zacht groen (bijvoorbeeld mintgroen).
Donkere turquoise: Gebruik een donkerblauw (bijvoorbeeld marineblauw) en een donkergroen (bijvoorbeeld bosgroen).
Let op: De exacte kleuren en verhoudingen kunnen variëren, afhankelijk van het merk van de verf en de gewenste tint.
Werkte bij mij perfect!
Het proberen zeker de moeite waard!
Groet, Henk
Re: Gezocht, koppelinghaak Startrain 60132
Beste Henk
Bedankt voor je uitleg over Turquoise.
De haak die grijs is, is alleen van de andere 1300 die ik heb gekocht.
Tevens is het onderdeel zo klein dat bij verven alle details weg vallen.
Bij buffers is dat idd net iets anders, gelukkig zijn deze er dan nog wel.
Dus zou ik toch echt liever een turquoise versie vinden, misschien dat iemand hem nog wel bij de reserve-onderdelen heeft?
Bedankt voor je uitleg over Turquoise.
De haak die grijs is, is alleen van de andere 1300 die ik heb gekocht.
Tevens is het onderdeel zo klein dat bij verven alle details weg vallen.
Bij buffers is dat idd net iets anders, gelukkig zijn deze er dan nog wel.
Dus zou ik toch echt liever een turquoise versie vinden, misschien dat iemand hem nog wel bij de reserve-onderdelen heeft?