olie

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

olie

Bericht door martindomburg »

Ik heb om mijn mooie locjes te smeren olie gehaald, na een aantal rijuren beginnen ze weer geluid te maken. Kort gebrom en gesnor.

Nu geef ik ze maar een drupje met de naald op de as en radars. Als ik ze open doe is ook niks om de delen heen nat. Ik gebruik "handy Oil"van Kroon oil verkrijgbaar bij de gamma.

Geef ik te weinig of gebruik ik de verkeerde olie?

groetjes

vantongeren

Re: olie

Bericht door vantongeren »

Een druppeltje olie is genoeg, alleen of de gebruikte olie geschikt is kan ik geen nuttig antwoord geven behalve dan dat de speciale olie beter is en voor de kosten hoef je het niet te laten aangezien je er jaren mee doet.

Groet,
Marcel

Tijdperk II (1924-1937) | Maatschappij DRG / HSM | Rails PECO | Rollend mat. Fleischmann | Lid Spoorgroep NedTRAK | Werkgroep DE Spoorwegmuseum | N-Project DRG = Kronhausen | N-Project HSM = Maartensdijk | secretaris Stichting DE-III

martinb

Bericht door martinb »

Zelf gebruik ik kogellagervet van de auto garage. Even heenfietsen en een fotorolletje vullen (bij een goede garage kijken ze je alleen gek aan, maar het kost daarna niets) met kogellagervet en klaar ben je voor de rest van je leven. klik.

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter

FidOo

Bericht door FidOo »

Ik gebruik gewoon de olie die ze verkopen bij mte. Daarnaast gebruik ik roco vet wat mij door hun geadviseerd werd. Dit type vet wordt niet hard als het afkoelt en heb je geen last van klonten bij en koude start.

Olie voor de lagers en vet voor de tandwielen.

M.v.g. Joost van Dijk

Lid van: MC Lima Bravo
Bouwt momenteel: Modulebaan (Kiel-Nordhafen)"

EVR

Bericht door EVR »

Voor mijn locs gebruik ik speciale professionele zuurvrije olie van IBM en Spezial Oel van Fleischmann voor de lagers en ik gebruik Roco vet voor tandwielen en wormwielen. Werkt uitstekend en locs lopen daar zeer veel uren zonder problemen mee. Ik hou niet bij hoeveel uren het effectief is, ik smeer de boel wanneer de locs minder soepel gaan lopen.

Grtz Ed

NS, DB, SNCF, NMBS, FS
Fleischmann, Minitrix, Arnold, Kato, Mehano, THS, LS Models, Piko SAI
Full Analog
Flm 6735/6755
Weller W61
Lindström, Bahco & Knipex Tools
Bosch "Invented for life"
DeWalt "Guaranteed Tough"

Onderwerp starter
martindomburg
Elektronica/Commercieel

Bericht door martindomburg »

Ik doe op de overbrenging ook kogellagervet van Kroon Oil. Ze lopen er wel stiller op :mrgreen: badankt voor de tips

Plaats reactie