Hallo,
de meeste van mijn Locomotieven zijn uitgerust met een lokpilot. Recent ben ik begonnen met het afstellen van de locomotieven zodat de knop helemaal opdraaien zorgt voor een fatsoenlijke snelheid.
Echter een aantal van de locomotieven blijft doorrijden bij hoge snelheid. Dan duurt het 3-5 seconds vanaf het op nul zetten van de regelaar op de multimaus totdat de locomotieven gaan afremmen.
Iemand een idee wat dit kan zijn?
groet Gerco
Lokpilot treinen blijven rijden
-
- Contacteer:
Re: Lokpilot treinen blijven rijden
CV3 optrekvertraging en CV4 afremvertraging zorgen hiervoor. Deze waardes kunnen gerust naar 0 of 1. Dan heb je directe besturing en reageert de lok ook direct op de regelaar. Standaard staat daar een wat hogere waarde, waardoor een wat natuurlijk rijgedrag wordt gesimuleerd.
Let op: bij sounddecoders kun je de waardes ook wel verlagen, maar dan loopt het geluid niet meer goed. Daar moet je de standaard waarde aanhouden.
Let op: bij sounddecoders kun je de waardes ook wel verlagen, maar dan loopt het geluid niet meer goed. Daar moet je de standaard waarde aanhouden.
zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger
Hannesch
Hannesch
ook als ik de vertraging helemaal uitzet dan gebeurt hetzelfde. Ik heb ook lolks die wel goed lopen en weet dus hoe de remvertraging eruit zit en dit is niet hetzelfde. Een loo met remvertraging begint direct snelheid te minderen en deze locs doen dat pas na enkele seconden.
https://forum.3rail.nl/index.php?topic=36939.0
Ik vond dit topic, men heeft het over cv50 op 0. En negeer het gezeur in dat topic maar, al is het ergens lachwekkend...
Ik vond dit topic, men heeft het over cv50 op 0. En negeer het gezeur in dat topic maar, al is het ergens lachwekkend...
korte update:
De oorzaak was dat the medium speed in cv6 niet automatisch wordt aangepast als je de maximum speed in cv5 omlaag zet. Al mijn locomotieven rijden hun eigen maximumsnelheid op schaal 1:160. De esu decoder gebruikt standaard 88 voor medium speed ongeacht de waarde van cv5. Met een aanpassing van cv6 waren de problemen opgelost.
Denk iig voor het meedenken.
De oorzaak was dat the medium speed in cv6 niet automatisch wordt aangepast als je de maximum speed in cv5 omlaag zet. Al mijn locomotieven rijden hun eigen maximumsnelheid op schaal 1:160. De esu decoder gebruikt standaard 88 voor medium speed ongeacht de waarde van cv5. Met een aanpassing van cv6 waren de problemen opgelost.
Denk iig voor het meedenken.