Scratch Building
Scratch Building
Hallo NSpoorders.
Na een tijdje afwezig op het forum te zijn geweest de draad weer opgepakt.
Dit maal met een goederenloods, gebouwd met de bekende lucifers, fineer en andere (houten) reststukjes.
Een foto overzicht:
Rechts een overdekt laadstation met schuifdeuren, links de deuren naar het perron.
Het dak is nog open ivm aanbrengen van de ledjes.
Om de loods (inmiddels geschilderd en verouderd) is een houten perron met laadkraan en laadgoed gecreëerd.
Ook is het dak gedicht en rechts van het gebouw is een overdekte pasagiersplaats gemaakt met daarachter een toilet met zo'n hartje in de deur.
Hiervan moet ik nog wat detailfoto's maken.
De beloofde foto's:
Het buitentoilet.
De laadkraan, laadgoed en de overdekte los/laadplaats.
Tot zover.
Na een tijdje afwezig op het forum te zijn geweest de draad weer opgepakt.
Dit maal met een goederenloods, gebouwd met de bekende lucifers, fineer en andere (houten) reststukjes.
Een foto overzicht:
Rechts een overdekt laadstation met schuifdeuren, links de deuren naar het perron.
Het dak is nog open ivm aanbrengen van de ledjes.
Om de loods (inmiddels geschilderd en verouderd) is een houten perron met laadkraan en laadgoed gecreëerd.
Ook is het dak gedicht en rechts van het gebouw is een overdekte pasagiersplaats gemaakt met daarachter een toilet met zo'n hartje in de deur.
Hiervan moet ik nog wat detailfoto's maken.
De beloofde foto's:
Het buitentoilet.
De laadkraan, laadgoed en de overdekte los/laadplaats.
Tot zover.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
-
Re: Scratch Building
Frans,
Zoals ook met Ron hartstikke leuk wat jullie doen. Leuk gewoon geweldig en altijd weer grappig wat anderen doen met hun inspiratie.
Ga zo door man
Zoals ook met Ron hartstikke leuk wat jullie doen. Leuk gewoon geweldig en altijd weer grappig wat anderen doen met hun inspiratie.
Ga zo door man
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Heel mooi gedaan Frans, ik ben telkens weer onder de indruk van wat je fabriceert.
Heb je ook een foto waar het effect van de ledjes op te zien is?
Heb je ook een foto waar het effect van de ledjes op te zien is?
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
-
Zeer fraai en wat slim gebruik van simpele materialen.
Zal ik zeker onthouden.
Johan
Zal ik zeker onthouden.
Johan
Selectrix - Müt en FCC centrale - TrainController 9 Gold - eigen SX-hardware
Hallo NSpoorders.
Wederom bedankt voor de complimenten en hierbij, op verzoek, nog wat foto's met de ledverlichting aan.
Er zijn 3 led's gebruikt: 1 in de loods, 1 in de overdekte laadruimte en 1 in de pasagiersruimte.
Tot zover.
Wederom bedankt voor de complimenten en hierbij, op verzoek, nog wat foto's met de ledverlichting aan.
Er zijn 3 led's gebruikt: 1 in de loods, 1 in de overdekte laadruimte en 1 in de pasagiersruimte.
Tot zover.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Wederom een schitterend staaltje huisvlijt! Waar haal je zo de inspiratie vandaan? Werk je vanaf een voorbeeld (foto) of is alles eigen creativiteit? Erg mooi gemaakt!
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Heel mooi Frans, met die lichtjes.
Top!
Top!
Steven
>>> Filmpjes van de baan
>>> Filmpjes van de baan
Heren, bedankt.
Het volgende project is een ertsoverslaggebouw, wat een woord, waar ik mee begonnen ben.
Foto's volgen asap.
Het volgende project is een ertsoverslaggebouw, wat een woord, waar ik mee begonnen ben.
Foto's volgen asap.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Hallo NSpoorders.
De bouw van een ertsoverslaggebouw, als iemand een beter woord weet, graag.
Met foto's wordt het een en ander duidelijk hoop ik.
Constructie met verzamelbak een twee glijgoten.
Verder met het bovendek.
De constructie voor het bovendek.
Gezien vanaf de achterzijde.
Het principe. Op het bovendek worden de kiepwagens gestort in de opvangbak (bunker?). Deze wordt dmv 2 schuifkleppen via de glijgoten gestort in de gereedstaande hopper.
Wordt vervolgd.
De bouw van een ertsoverslaggebouw, als iemand een beter woord weet, graag.
Met foto's wordt het een en ander duidelijk hoop ik.
Constructie met verzamelbak een twee glijgoten.
Verder met het bovendek.
De constructie voor het bovendek.
Gezien vanaf de achterzijde.
Het principe. Op het bovendek worden de kiepwagens gestort in de opvangbak (bunker?). Deze wordt dmv 2 schuifkleppen via de glijgoten gestort in de gereedstaande hopper.
Wordt vervolgd.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
-
Hoi Frans,
Volg je bouwverslagen al een poosje en ben best onder de indruk. Erg mooi gemaakt, weer eens wat anders als de standaard Arnold of Piccolo overslag.
Ben benieuwd wat je nog voor het forum in petto hebt.
Succes
Hans.
Volg je bouwverslagen al een poosje en ben best onder de indruk. Erg mooi gemaakt, weer eens wat anders als de standaard Arnold of Piccolo overslag.
Ben benieuwd wat je nog voor het forum in petto hebt.
Succes
Hans.
Deutsche Bundesbahn tijdperk III/DCC Multimaus Pro/Z21-Wifi
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
Bayern-Wuerttemberg: http://www.n-spoorforum.nl/phpbb3/viewt ... =14&t=8881
-
Gaaf zeg! Bijna niet voor te stellen dat 't luciferhoutjes zijn. Met wat voor lijm plak je het geheel eigenlijk aan elkaar? Gewone houtlijm duurt eeuwen voordat 't droog is...
Ik gebruik sneldrogende houtlijm, binnen een minuut of vijf blijft het al aan elkaar zitten.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
He, die ken ik!!!!!!!!
Ziet er wel erg goed uit Frans.
gr. Ron
Ziet er wel erg goed uit Frans.
gr. Ron
Ik rommel maar wat aan!
Iedereen weer bedankt voor de commentaren.
Het vervolg:
De schuiven zitten op hun plaats en het opvang gedeelte is dicht.
De dakconstructie.
De dakbedekking. Dit wordt het uiteindelijk niet.
Nadat de ledjes geplaatst zijn kan het nieuwe dak erop. Inmiddels ook wat schilder en veroudering aangebracht.
Het kant en klare eindresultaat.
De bediening van de schuiven is voorlopig met de hand. Moet hier nog iets anders voor bedenken, misschien iets motorisch of met servo's, ik ben er nog niet uit. Iemand anders een idee
Voor zover.
Het vervolg:
De schuiven zitten op hun plaats en het opvang gedeelte is dicht.
De dakconstructie.
De dakbedekking. Dit wordt het uiteindelijk niet.
Nadat de ledjes geplaatst zijn kan het nieuwe dak erop. Inmiddels ook wat schilder en veroudering aangebracht.
Het kant en klare eindresultaat.
De bediening van de schuiven is voorlopig met de hand. Moet hier nog iets anders voor bedenken, misschien iets motorisch of met servo's, ik ben er nog niet uit. Iemand anders een idee
Voor zover.
Laatst gewijzigd door FaCo op 11 feb 2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Pfff... dit is gewoon sick! Wouw wat mooi! En dat in schaal N... RESPECT! Ook je verf/verouderkunst is steengoed man.
Diepe buiging!
Maarten
Diepe buiging!
Maarten
Groeten,
Maarten
Maarten
-
Bedankt voor het compliment.
Helaas is er 1 foto tussenuit geschoten. Het half afgewerkte model.
Hierbij alsnog.
De buitenkant van de constructie gemaakt van ijslolliestokjes. De groene ondergrond is tijdelijk.
Goed te zien zijn de verschillende schuifbedieningen aan de buitenzijde.
Helaas is er 1 foto tussenuit geschoten. Het half afgewerkte model.
Hierbij alsnog.
De buitenkant van de constructie gemaakt van ijslolliestokjes. De groene ondergrond is tijdelijk.
Goed te zien zijn de verschillende schuifbedieningen aan de buitenzijde.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
-
Hoi Frans, ik volg dit draadje al van begin af aan, ik zie dat je leuke dingen maakt en dat je ook goed met verf bezig bent. Ik vind wel alles erg grof gebouwd, vooral de daken, maar ook de planken bij je laatste gebouw. De kleuren van de zijwanden zijn erg mooi, maar de verhoudingen tussen de formaten van de planken en de grote van de gebouwen ziet er niet zo realistisch uit.
Misschien dat je daar met fijner materiaal of het verder bewerken van het hout of door een ander materiaal te kiezen voor je planken nog vrij veel vooruitgang kan boeken waardoor je gebouwen realistischer worden.
Edit 23.24u: ik heb zelf een schuur voor landbouwvoertuigen gebouwd uit hout en karton( voor de planken) met planken van hooguit 1mm breed, dat komt al neer op 16cm in het echt.
Groetjes Michiel
Misschien dat je daar met fijner materiaal of het verder bewerken van het hout of door een ander materiaal te kiezen voor je planken nog vrij veel vooruitgang kan boeken waardoor je gebouwen realistischer worden.
Edit 23.24u: ik heb zelf een schuur voor landbouwvoertuigen gebouwd uit hout en karton( voor de planken) met planken van hooguit 1mm breed, dat komt al neer op 16cm in het echt.
Groetjes Michiel
"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Modelbouw hoeft niet duur, moeilijk of ingewikkeld te zijn, het is een kwestie van durven doen en leren van niets iets te maken.
Hoi Frans, schitterend.
Kun je niet met een wisselaandrijving de schuiven bedienen?
Groet,
Peter
Kun je niet met een wisselaandrijving de schuiven bedienen?
Groet,
Peter
Hallo NSpoorders.
Wegens omstandigheden zal ik in het vervolg niet meer zo vaak aan dit draadje kunnen werken. Druk, druk, druk.
Even een paar tussendoortjes, die ik van balsahout heb gemaakt, tot het volgende project.
Een eenvoudig hutje.
Een eenvoudig huisje.
De General Store.
Bunkhouse ongeverfd.
Hetzelfde Bunkhouse maar dan geverfd en verouderd.
En tot slot een splitlevel buitentoilet.
Tot zover dit intermezzo en op naar het volgende project.
Genoeg tipjes van de sluier Rob????
Wegens omstandigheden zal ik in het vervolg niet meer zo vaak aan dit draadje kunnen werken. Druk, druk, druk.
Even een paar tussendoortjes, die ik van balsahout heb gemaakt, tot het volgende project.
Een eenvoudig hutje.
Een eenvoudig huisje.
De General Store.
Bunkhouse ongeverfd.
Hetzelfde Bunkhouse maar dan geverfd en verouderd.
En tot slot een splitlevel buitentoilet.
Tot zover dit intermezzo en op naar het volgende project.
Genoeg tipjes van de sluier Rob????
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!