Naar aanleiding van de Roco schoonmaak wagon had ik nog een aanvulling geschreven....
...Ik vraag me nu af of die reinigingswagon wel nut heeft. We geloven allemaal dat die moet reinigen maar wat gebeurd er met het vuil wat die meevoert. Langzamerhand verzameld dit vuil zich ergens, ja juist op de gum. En als je die niet schoonmaakt wordt dat erger en dan verplaatst die het over de baan naar plaatsen waar het om wat voor reden dan ook steeds meer aankoekt. Ik ervaar dit de laatste tijd steeds meer en moet ik met alcohol + doek diverse plaatsen schoonmaken omdat er vuil verzameld is.
Vandaar mijn vraag aan jullie, Ik heb zeker 2 jaar geen schoonmaakwagen (type Roco) op de baan gehad en nooit deze problemen gehad. Ik doe er dan ook weinig of niets aan want het bleef gewoon schoon, althans zo dat de treinen eigenlijk nooit bleven hangen ook op de langzaamste snelheid niet, dit gebeurd nu duw wel regelmatig, Ik heb hem voorlopig maar eens ff in de werkplaats gezet om te kijken of het wat uit maakt.
Grtz Rob
Schoonmaak ervaringen algemeen
-
Onderwerp starter - Berichten: 3450
Schoonmaak ervaringen algemeen
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
Re: Schoonmaak ervaringen algemeen
Hoi Rob,
Ja, als je de gum onder de wagon nooit schoonmaakt is het een bevuilingswagen in plaats van reinigingswagen. In de zomer ligt mijn baan er verloren bij, er rijdt dan niets. Als ik dan na de zomer weer wil gaan rijden is het horten en stoten. Een paar rondjes met de schone reinigingswagen doen dan wonderen.
Gewoon even een doekje met wasbenzine om de de gum re reinigen, daarna wel even laten drogen anders springt je kortsluitbeveiliging constant aan
Groetjes,
Jos
Ja, als je de gum onder de wagon nooit schoonmaakt is het een bevuilingswagen in plaats van reinigingswagen. In de zomer ligt mijn baan er verloren bij, er rijdt dan niets. Als ik dan na de zomer weer wil gaan rijden is het horten en stoten. Een paar rondjes met de schone reinigingswagen doen dan wonderen.
Gewoon even een doekje met wasbenzine om de de gum re reinigen, daarna wel even laten drogen anders springt je kortsluitbeveiliging constant aan
Groetjes,
Jos