Decoder inbouwen

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Spoorzoeker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2011 19:31

Decoder inbouwen

Bericht door Spoorzoeker »

Graag wil ik in een Trix T5 (MET NEM-stekker) een decoder inbouwen (heb nog een LE130 liggen) en die is veel te groot. Gaat nergens passen.
Nou is deze decoder niet de kleinste, maar dan nog is het lastig om welke decoder dan ook te plaatsen.
Bij de plaatselijke dealer nagevraagd, en hij adviseerde me om domweg de NEM-stekker te verwijderen en de decoder direkt aan te sluiten.
Vond ik een goed idee: simpel alle kleuren identiek aan elkaar solderen en klaar. Op de plaats waar nu de platine (Nederlands woord??) zit past de decoder wel.
Nou komt de clou: het kleurenschema komt niet overeen. Ik heb er foto's van gemaakt: is er kans dat iemand er wijs uit wordt en me kan adviseren hoe de verknoping moet komen te zitten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen idee of dit goed gaat, kan nu de lay-out niet zien...



Wim Ros

Re: Decoder inbouwen

Bericht door Wim Ros »

Tja, ik zou zeggen kijk in de inbouw beschrijving van de decoder welke jij er in wil bouwen, daar staan de juiste aansluitingen in, je kunt daar iedere DCC decoder voor gebruiken. Voor DCC decoders zijn alle bedradingsschema's hetzelfde, Marklin waar deze lok van afkomstig is is afwijkend en gebruikt zijn eigen kleuren.

Mvg
Wim.


Gebruikersavatar

trainworld.nl
Berichten: 100
Lid geworden op: 13 okt 2008 19:19
Locatie: hoogezand

Re: Decoder inbouwen

Bericht door trainworld.nl »

Beste Spoorzoeker

IK denk hoe het moet.

De rode draad blijft Rood
De bruine draad wordt Zwart
De groene draad wordt Grijs of Oranje (dit moet je door meten als je de rode draad neemt en je maakt goed kotact met blauw of groen dan word de dus Oranje)
De blauwe draad wordt Grijs of Oranje
De oranje draad wordt blauw
De grijze draad wordt Wit
De gele draad blijft Geel

Ik hoop dat je hier mee veder komt.

Grt Martin
Spoorzoeker schreef:Graag wil ik in een Trix T5 (MET NEM-stekker) een decoder inbouwen (heb nog een LE130 liggen) en die is veel te groot. Gaat nergens passen.
Nou is deze decoder niet de kleinste, maar dan nog is het lastig om welke decoder dan ook te plaatsen.
Bij de plaatselijke dealer nagevraagd, en hij adviseerde me om domweg de NEM-stekker te verwijderen en de decoder direkt aan te sluiten.
Vond ik een goed idee: simpel alle kleuren identiek aan elkaar solderen en klaar. Op de plaats waar nu de platine (Nederlands woord??) zit past de decoder wel.
Nou komt de clou: het kleurenschema komt niet overeen. Ik heb er foto's van gemaakt: is er kans dat iemand er wijs uit wordt en me kan adviseren hoe de verknoping moet komen te zitten?

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Geen idee of dit goed gaat, kan nu de lay-out niet zien...


Gebruikersavatar

-Henk-
Berichten: 240
Lid geworden op: 05 apr 2009 10:11
Locatie: Rotterdam

Re: Decoder inbouwen

Bericht door -Henk- »

Hier de handleiding van de LE130 http://www.lenzusa.com/manuals/decoders/le130-v40.pdf

Mvg
Henk



Onderwerp starter
Spoorzoeker
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mei 2011 19:31

Re: Decoder inbouwen

Bericht door Spoorzoeker »

-Henk- schreef:Hier de handleiding van de LE130 http://www.lenzusa.com/manuals/decoders/le130-v40.pdf

Mvg
Henk

:P Thanks! :D


Plaats reactie