Website drama voor Minitrix, Arnold en Hobbytrain
Geplaatst: 08 jul 2011 15:10
Wellicht een vreemde kop maar het moet me toch van het hart.
Ik ben een grote fan van de producten die deze firma's ons hebben gebracht in de loop der jaren. Ik mag genieten van al hun rollend materieel dat mijn baan bevolkt. Des te treuriger is het om te zien dat deze firma's hun imago helemaal te grabbel gooien met een slechte presentatie op het web. Dit doet me pijn als fan maar het doet ook afbreuk aan het voorbestaan van hun naam en de presentatie van hun producten.
Dat presentaties op de website ook uitstekend worden gepresenteerd bewijzen de N-spoor fabrikanten als Brawa, Kato en Fleischmann.
Hoe komt het dan dat Arnold, Minitrix en Hobbytrain de plank helemaal misslaan?
Komt het door hun argeloosheid (Huh, doen we het niet goed dan), of is er sprake van arrogantie (we krijgen de bestellingen toch wel) of geen geloof hechten aan de waarde van Internet. (Wat is Internet?)
Laten we eens kijken wat Minitrix voortbrengt op hun website.
Minitrix is al ondergesneeuwd in de grote Maerklin groep en dat blijft een handicap. Getuige ook hun website. Wie niet het bestaan van http://www.minitrix.de weet beland in een wirwar van producten op de internationale Maerklin site die je weer dwingt naar een shop te gaan alwaar Minitrix weer niet te vinden is.
Enfin, na wat pagina's gesurft te hebben kom je, als je tenminste je geduld al niet verloren hebt , weer op http://www.minitrix.de uit.
Deze site is van de oude stempel. Kleine letters en priegelige afbeeldingen zijn special gemaakt voor het koperspubliek van 40+ dat vervloekend en brildragende zijn weg moet zien te vinden. Heel goed gedaan Minitrix.
Heb je je keuze kunnen maken dan blijken veel afbeeldingen van een 250euro kosten product zo slecht te zijn afgebeeld dat je niet tot bestellen durft over te gaan. Vertrouwen is er niet. Er zijn geen hoge resolutie foto's.
Zijn er dan helemaal geen pluspunten bij de Minitrix site? Toch wel hoor. De informatie (super kleine letters) is redelijk compleet en ook de database werkt redelijk. Al kan ik termen en nummers van Baureihe die wel in de tekst van de producten staan niet vinden via hun zoek machine.
Minitrix site is heel matig maar het kan nog veel slechter. Getuige onze vrienden van Arnold.
Tja, zucht, we weten inmiddels dat Arnold een prachtige merk is maar dat door overnames en nieuwe eigenaren de promotie de kind van de rekening is. De huidige eigenaar, Hornby, geeft alleen geld uit aan de website voor Hornby producten. Arnold wordt geen aandacht aan besteed en dat is te merken. Hun website http://www.hornbyinternational.com/ brengt je naar Hornby in Duitsland alwaar een mislukte openingspagina de zaak ophoudt. Wanner je deze wegklikt kom je terecht op een website gebouwd door een 10 jarige in het jaar 2000. Deze website verteld je al 5 maanden dat er onderhoud wordt verricht. Heel jammer.
Ik vindt Arnold producten heel fraai en bijzonder. Ik hoop dan ook dat ze de weg niet verder kwijt raken en dat ze de verantwoordelijken voor deze wereld wijde teloorgang van een A-merk, een flinke schop onder hun.... geven. In elk gezond bedrijf waren prutsers als deze al lang de laan uitgestuurd.
Hoe komt het dan dat Arnold werkt aan het vernietigen van hun eigen imago op de www?
Ik denk dat het management binnen Arnold/Hornby versuft is geraakt en dat mensen met goede ideeën geen kans meer krijgen.
En tot slot Hobbytrain:
De site http://www.lemkecollection.de van Hobbytrain werd nog niet zo lang geleden opgefrist. Helaas voldoet de site nog niet aan een imago van een A-merk.
De inhoud van de website is heel pover. Minimale beschrijving van de producten, slechte en veel te kleine foto's. Van vele producten onderbreekt zelfs een afbeelding. Al met al is de website van Hobbytrain/Lemke nog in een begin stadium en is de reflectie dat van een B merk.
Als Hobbytrain/Lemke niet gauw overgaat tot verbeteringen dan zullen ze het vertrouwen en hun imago gaan schaden.
Wat beoog ik nu met deze kritiek?
Welnu ik ben een modelspoorder maar ook een marketing man. Ik zie regelmatig hoe bedrijven ten onder gaan aan zelfoverschatting. Ach het komt wel goed. We hebben een naam, we zijn groot en we zijn marktleider. Helaas is er een parallel te vinden tussen een slechte website en een ingeslapen organisatie. In 90% van de gevallen betekent een slechte website dat de firma door-en-door vastgeroest zit en geen weg naar voren meer weet. En dat beste Forumleden baart mij zorgen als N-spoorder. Wat ik blijf fan van de producten van deze fabrikanten en ik zou graag zien dat men ontwaakt uit hun arrogantieslaap opdat het merk een fraaie toekomst tegemoet kan gaan.
Rob Stuart
Ik ben een grote fan van de producten die deze firma's ons hebben gebracht in de loop der jaren. Ik mag genieten van al hun rollend materieel dat mijn baan bevolkt. Des te treuriger is het om te zien dat deze firma's hun imago helemaal te grabbel gooien met een slechte presentatie op het web. Dit doet me pijn als fan maar het doet ook afbreuk aan het voorbestaan van hun naam en de presentatie van hun producten.
Dat presentaties op de website ook uitstekend worden gepresenteerd bewijzen de N-spoor fabrikanten als Brawa, Kato en Fleischmann.
Hoe komt het dan dat Arnold, Minitrix en Hobbytrain de plank helemaal misslaan?
Komt het door hun argeloosheid (Huh, doen we het niet goed dan), of is er sprake van arrogantie (we krijgen de bestellingen toch wel) of geen geloof hechten aan de waarde van Internet. (Wat is Internet?)
Laten we eens kijken wat Minitrix voortbrengt op hun website.
Minitrix is al ondergesneeuwd in de grote Maerklin groep en dat blijft een handicap. Getuige ook hun website. Wie niet het bestaan van http://www.minitrix.de weet beland in een wirwar van producten op de internationale Maerklin site die je weer dwingt naar een shop te gaan alwaar Minitrix weer niet te vinden is.
Enfin, na wat pagina's gesurft te hebben kom je, als je tenminste je geduld al niet verloren hebt , weer op http://www.minitrix.de uit.
Deze site is van de oude stempel. Kleine letters en priegelige afbeeldingen zijn special gemaakt voor het koperspubliek van 40+ dat vervloekend en brildragende zijn weg moet zien te vinden. Heel goed gedaan Minitrix.
Heb je je keuze kunnen maken dan blijken veel afbeeldingen van een 250euro kosten product zo slecht te zijn afgebeeld dat je niet tot bestellen durft over te gaan. Vertrouwen is er niet. Er zijn geen hoge resolutie foto's.
Zijn er dan helemaal geen pluspunten bij de Minitrix site? Toch wel hoor. De informatie (super kleine letters) is redelijk compleet en ook de database werkt redelijk. Al kan ik termen en nummers van Baureihe die wel in de tekst van de producten staan niet vinden via hun zoek machine.
Minitrix site is heel matig maar het kan nog veel slechter. Getuige onze vrienden van Arnold.
Tja, zucht, we weten inmiddels dat Arnold een prachtige merk is maar dat door overnames en nieuwe eigenaren de promotie de kind van de rekening is. De huidige eigenaar, Hornby, geeft alleen geld uit aan de website voor Hornby producten. Arnold wordt geen aandacht aan besteed en dat is te merken. Hun website http://www.hornbyinternational.com/ brengt je naar Hornby in Duitsland alwaar een mislukte openingspagina de zaak ophoudt. Wanner je deze wegklikt kom je terecht op een website gebouwd door een 10 jarige in het jaar 2000. Deze website verteld je al 5 maanden dat er onderhoud wordt verricht. Heel jammer.
Ik vindt Arnold producten heel fraai en bijzonder. Ik hoop dan ook dat ze de weg niet verder kwijt raken en dat ze de verantwoordelijken voor deze wereld wijde teloorgang van een A-merk, een flinke schop onder hun.... geven. In elk gezond bedrijf waren prutsers als deze al lang de laan uitgestuurd.
Hoe komt het dan dat Arnold werkt aan het vernietigen van hun eigen imago op de www?
Ik denk dat het management binnen Arnold/Hornby versuft is geraakt en dat mensen met goede ideeën geen kans meer krijgen.
En tot slot Hobbytrain:
De site http://www.lemkecollection.de van Hobbytrain werd nog niet zo lang geleden opgefrist. Helaas voldoet de site nog niet aan een imago van een A-merk.
De inhoud van de website is heel pover. Minimale beschrijving van de producten, slechte en veel te kleine foto's. Van vele producten onderbreekt zelfs een afbeelding. Al met al is de website van Hobbytrain/Lemke nog in een begin stadium en is de reflectie dat van een B merk.
Als Hobbytrain/Lemke niet gauw overgaat tot verbeteringen dan zullen ze het vertrouwen en hun imago gaan schaden.
Wat beoog ik nu met deze kritiek?
Welnu ik ben een modelspoorder maar ook een marketing man. Ik zie regelmatig hoe bedrijven ten onder gaan aan zelfoverschatting. Ach het komt wel goed. We hebben een naam, we zijn groot en we zijn marktleider. Helaas is er een parallel te vinden tussen een slechte website en een ingeslapen organisatie. In 90% van de gevallen betekent een slechte website dat de firma door-en-door vastgeroest zit en geen weg naar voren meer weet. En dat beste Forumleden baart mij zorgen als N-spoorder. Wat ik blijf fan van de producten van deze fabrikanten en ik zou graag zien dat men ontwaakt uit hun arrogantieslaap opdat het merk een fraaie toekomst tegemoet kan gaan.
Rob Stuart