Pagina 1 van 1
Power 2 of Power 4
Geplaatst: 30 aug 2011 10:47
door ouwerling
Hallo,
Ik ga binnenkort beginnen met de bouw van mijn nieuwe baan.
Oppervlakte 80cm x 600cm en een Helix (2 sporig, R3 en R4).
Deze nieuwe baan krijgt ook een schaduwstation van ongeveer 18 sporen; lengte per spoor ongeveer 4m.
De bovenbaan wil ik voeden en aansturen via mijn IB Basic en ik wil het schaduwstation en Helix voeden en aansturen middels een booster.
Ik gebruik alles van Uhlenbrock dus liefst ook de boosters. Tenzij.........
Welke booster kan ik dan het beste daarvoor gebruiken; de power 2 of 4 van Uhlenbrock?
Voor of nadelen?
Zijn er andere/betere/goedkopere boosters?
Gaarne jullie advies en ervaringen.
Bedankt en Vr Gr
jos
Re: Power 2 of Power 4
Geplaatst: 30 aug 2011 11:03
door Wim Ros
Ouwerling,
Ik zou gewoon een booster nemen met power, dan valt de 2A power 2 af.
Persoonlijk zou ik kiezen voor de Power 4 of zelf voor de power 7. Dit zijn beide uitstekende boosters, voor een goede prijs. En helemaal geschikt voor de IB en voor het LocoNet.
Mvg
Wim.
Re: Power 2 of Power 4
Geplaatst: 30 aug 2011 11:57
door ouwerling
Hi wim,
Bedankt voor je antwoord.
Ik had begrepen / gelezen dat de power 7 wel erg zwaar is en eigenlijk alleen voor grootspoor bedoelt is.
Maar een power 4 moet dus wel voldoende zijn als je rond de tien treinen rijd.
Lees wel in diverse draadjes, dat de Power 4 aansluiten nog wel even goed lezen en instellen is; maar daar kom ik tzt als ik er niet uit mocht komen wel op terug.
OK duidelijk.
Vr Gr
Jos
Re: Power 2 of Power 4
Geplaatst: 30 aug 2011 13:22
door Wim Ros
Waarom zou dat alleen voor groot spoor zijn? Heb hier al meer dan een jaar een Power 7 ingebruik op mijn n-baantje, nooit problemen mee, en hij gaat bij een kortsluiting onmiddellijk uit.
Het geneuzel dat je dan je wielen vast last is gewoon onzin, als dat zou kunnen gebeuren dan is de power 3 of de power 4 net zo schadelijk.
Voor het juist instellen van de Power 4 of de Power 7 voor het gebruik via het loconet met je 1 LNCV aanpassen.
Als je de Power 4/7 hebt aangesloten, dan moet je even LNCV 3 aanpassen staat nu op waarde 92 dat MOET waarde 94 worden.
Mvg
Wim.
Re: Power 2 of Power 4
Geplaatst: 30 aug 2011 13:51
door ouwerling
Hi Wim,
OK, bedankt.
Ja dat van dat grootspoor heb ik ook niet verzonnen maar kwam ik tegen bij sommige aanbieders van de Power7.
Zie bijvoorbeeld hier;
http://www.anw-modeltreinen.nl/uhlenbro ... h63270.htm
Op de site van uhlenbrock wordt het volgende vermeld:
"Der LocoNet-fähige Power 7 ist ein leistungsstarker Multiprotokoll- Booster für
Spur O–IIm und ist einsetzbar für die Datenformate DCC, Motorola, mfx."
Ik weet niet precies wat spur O - IIM is, maar ik neem aan Grootspoor.
Maar ik geloof je gelijk als je zegt dat de power 7 ook een optie is.
Ik neig nu naar de power4
En bedankt voor de tips tav de instellingen.
Vr Gr
Jos
Re: Power 2 of Power 4
Geplaatst: 30 aug 2011 14:02
door Wim Ros
Yep, en dat is dus gewoon onzin. Meer woorden wil ik er ook niet aan vuil maken.
Mvg
Wim.
Re: Power 2 of Power 4
Geplaatst: 30 aug 2011 21:44
door Rob Fongers
Jos,
Heb er hier ook P7. Nou niks met lassen en dergelijke. Bij kortsluiting gaat ie gewoon uit.