BR364 stopt niet direkt.

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
mark....
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2010 18:54

BR364 stopt niet direkt.

Bericht door mark.... »

Beste mensen,

Net een dieselloc BR364 geprogrameerd, overgenomen van iemand op MP. Maar nu trekt hij erg langzaam op en loop zeker 30cm door als ik hem stil zet.

Kan ik dat aanpassen of deugt hij niet?


Gebruikersavatar

Rob Fongers
Berichten: 3445
Lid geworden op: 25 okt 2008 21:40
Locatie: Middelburg

Re: BR364 stopt niet direkt.

Bericht door Rob Fongers »

Mark,

Ik denk wel dat je dat kan aanpassen, begin eens met cv 3 en 4 op 3 te zetten en kijk dan eens wat er dan gebeurd. Dit is voor DCC heh want je verteld er ook lekker veel details bij ;)


Grtzz Rob

N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek

Wim Ros

Re: BR364 stopt niet direkt.

Bericht door Wim Ros »

mark.... schreef:Beste mensen,

Net een dieselloc BR364 geprogrameerd, overgenomen van iemand op MP. Maar nu trekt hij erg langzaam op en loop zeker 30cm door als ik hem stil zet.
Zie dat mijn glazenbol nogal mistig is.

Maar misschien dat je wat helderheid kunt brengen

Wat voor decoder?
Wat voor digital systeem gebruik je?
Heb je de handleiding al gelezen?

Mvg
Wim.



Onderwerp starter
mark....
Berichten: 7
Lid geworden op: 31 okt 2010 18:54

Re: BR364 stopt niet direkt.

Bericht door mark.... »

:oops: Ja inderdaad DCC met MM. Uhlenbrock decoder.

Hij doet het nu veel beter. Alle variaties geprobeerd. Remmen staat op 0. Versnellen op 3. Bedankt! :D

Alleen wil hij soms niet op trekken, dan moet ik hem helpen. Denk dat hij ergens geen goed contact maakt.



matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: BR364 stopt niet direkt.

Bericht door matthew »

zijn de wieltjes schoon? Misschien is hij toe aan een onderhoudsbeurt?

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

Wim Ros

Re: BR364 stopt niet direkt.

Bericht door Wim Ros »

Waarschijnlijk is hij om een rede te koop aangeboden :roll: Oeps stoute gedachte. :oops:

Mvg
Wim.



jules
Berichten: 62
Lid geworden op: 15 aug 2011 22:35

Re: BR364 stopt niet direkt.

Bericht door jules »

Hoi Mark.

Voor het langzaam optrekken en afremmen moet je inderdaad cv3 en cv4 veranderen, welke voor wat weet ik niet zo gauw.
Waarde 0 betekent vertraging 0.
Ik heb deze cv waarden allebei op 0 gezet, loc reageert zonder vertraging op de snelheidsregelaar bij zowel opvoeren als afremmen.

Ik heb bij al mijn locs cv2, als ik me niet vergis, een zo hoge waarde gegeven, dat de loc op minimale snelheid lekker loopt.
CV2 zorgt namelijk voor de minimale spanning op de laagste stand van de snelheidsregelaar.
Zo kan de waarde van CV2 per merk decoder anders zijn voor dezelfde startsnelheid.
Gewoon proberen, wat voor jou de fijnste startsnelheid is.

Zo heb ik Kuehn N025 en Tran DCX75 decoders, bij de TRAN ligt de BYTEwaarde van cv2 aanzienlijk hoger om dezelfde startsnelheid te rijden als bij de Kuehn.

Voorwaarde is uiteraard wel, dat de loc analoog ook lekker moet lopen, in ieder geval SCHONE WIELEN, anders heeft het digitaal ook weinig zin.

Groetjes, Jules.


Plaats reactie