Arnolds ICE3 ombouw
Geplaatst: 12 sep 2011 19:02
Ik heb een europes ICE3 van Arnold gekocht
De verlichting staat mij niet aan.
Ze zijn veel te blauw wittig.
De sluitwagen is als het vorige model te zwaar.
Het lijk me leuk om op de pantograven te laten vonk als hij rijd.
Ik ga jullie laten zien hoe ik dat ga doen en dat gebuurd in fasen.
Fase 1 de LED vervangen
Fase 2 de sluitwagen lichter maken.
Fase 3 het vonk effecten in bouwen van Viesseman
Fase 4 Motor vervangen door Mashima
Fase 1 de LED vervangen
1. Men haalt de lok uit elkaar
2. Men gaat de oude Blauw Witte LEDs verwijderen
3. Men moet er we voor zorgen dat de soldeer gaatjes open zijn
4. Men pakt de Gekocht LEDs in houten of Eurospoor.
5. Men gaat met een watervaste fijnlijner een streepje zetten waar ie omgebogen moet worden
6. Men buig de LEDs om met een fijne punttang.
7. Men steek de Nieuw LEDs in de printplaat gaatjes en soldeer deze vast. Gebruik een stukje karton (1mm dik) om de afstand tussen de onderste en bovenste LED, anders krijg men de licht scheiding plaat er niet tussen.
8. Men zet de lok in elkaar. En dan is dit het eind resultaat. Link de Arnold blauw witte LEDs Links de Warm witte LEDs. Dit oogt mooier.
Fase 2 de sluitwagen lichter maken.
1. Tijdens het vervangen van de LEDs kan men de gewicht van de sluitwagen aan pakken. De sluitwagen weegt Nu 63 gram en tussen wagen weegt 30 gram. Men kan het gewicht verlagen naar 42 gram. dat men als volgt.
Men zet een zaag lijn op de binnen behuizing.
2. Men gaat nu ongeveer een half uur zagen met een grote ijzerzaag. En dit is het eind resultaat. de sluitwagen is Nu 42 gram zwaar. Nu hoeft de lok niet zo zwaar te trekken.
Fase 3 het vonk effecten in bouwen van Viesseman
Fase 4 Motor vervangen door Mashima
Dit kan nog even duren. Ik hoop dat ik van af november weer meertijd heb.
Grt Martin (trainworld.nl)
De verlichting staat mij niet aan.
Ze zijn veel te blauw wittig.
De sluitwagen is als het vorige model te zwaar.
Het lijk me leuk om op de pantograven te laten vonk als hij rijd.
Ik ga jullie laten zien hoe ik dat ga doen en dat gebuurd in fasen.
Fase 1 de LED vervangen
Fase 2 de sluitwagen lichter maken.
Fase 3 het vonk effecten in bouwen van Viesseman
Fase 4 Motor vervangen door Mashima
Fase 1 de LED vervangen
1. Men haalt de lok uit elkaar
2. Men gaat de oude Blauw Witte LEDs verwijderen
3. Men moet er we voor zorgen dat de soldeer gaatjes open zijn
4. Men pakt de Gekocht LEDs in houten of Eurospoor.
5. Men gaat met een watervaste fijnlijner een streepje zetten waar ie omgebogen moet worden
6. Men buig de LEDs om met een fijne punttang.
7. Men steek de Nieuw LEDs in de printplaat gaatjes en soldeer deze vast. Gebruik een stukje karton (1mm dik) om de afstand tussen de onderste en bovenste LED, anders krijg men de licht scheiding plaat er niet tussen.
8. Men zet de lok in elkaar. En dan is dit het eind resultaat. Link de Arnold blauw witte LEDs Links de Warm witte LEDs. Dit oogt mooier.
Fase 2 de sluitwagen lichter maken.
1. Tijdens het vervangen van de LEDs kan men de gewicht van de sluitwagen aan pakken. De sluitwagen weegt Nu 63 gram en tussen wagen weegt 30 gram. Men kan het gewicht verlagen naar 42 gram. dat men als volgt.
Men zet een zaag lijn op de binnen behuizing.
2. Men gaat nu ongeveer een half uur zagen met een grote ijzerzaag. En dit is het eind resultaat. de sluitwagen is Nu 42 gram zwaar. Nu hoeft de lok niet zo zwaar te trekken.
Fase 3 het vonk effecten in bouwen van Viesseman
Fase 4 Motor vervangen door Mashima
Dit kan nog even duren. Ik hoop dat ik van af november weer meertijd heb.
Grt Martin (trainworld.nl)