AnyRail en peco code 55

Ontwerpen van baanplannen. Help mee deze aan te vullen.
Plaats reactie

Onderwerp starter
MartijnB
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:02

AnyRail en peco code 55

Bericht door MartijnB »

Hallo,

Wie heeft er ervaring met het maken van een baanplan voor peco code 55 met AnyRail.
Onlangs heb ik AnyRail aangeschaft om mijn peco code 55 baanplan te tekenen. Om te beginnen zou ik een keerlus willen maken, maar weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet beginnen want ik heb nog nooit eerder met flexrails gewerkt. Het idee is om een keerlus te maken waarbij een straal van ongeveer R2 wordt gehanteerd. Hoe te beginnen?

Het gaat dus in eerste instantie alleen om het tekeken van het baanplan met AnyRail, dus nog niet over het leggen van de rails.

Ik hoop dat er iemand is die mij opweg kan helpen.

Groet,

Martijn



matthew
Berichten: 313
Lid geworden op: 17 nov 2009 20:38
Locatie: Etten-Leur

Re: AnyRail en peco code 55

Bericht door matthew »

Ik leg er altijd even wat fleischmann rails naast ter indicatie. En verder is het gewoon schuiven met je kruisjes.

Groetjes,
Matthew


RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55

daan 1946
Berichten: 196
Lid geworden op: 12 mar 2009 20:40
Locatie: Haselunne , Duitsland

Re: AnyRail en peco code 55

Bericht door daan 1946 »

Martijn

Welkom

Waarom lees je niet eerst de handleiding. Daar staat alles duidelijk in vermeld

groetjes

Daan


cc2000 - staerz BM - WD - trix bezetmelder - rosoft xtreme keerlus- rauthaus slx825
Gebruikersavatar

shoven
Berichten: 6093
Lid geworden op: 14 dec 2008 21:06
Locatie: Walcheren

Re: AnyRail en peco code 55

Bericht door shoven »

Volgens mij kun je in Anyrail een raster instellen onder je tekening, dat geeft wat houvast. Of je zet wat richt-lijntjes op je werkvlak, dat werk ook. Anyrail kent ook meetlatjes...
En natuurlijk "if everything else fails, read the manual". :mrgreen:


Steven

Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Gebruikersavatar

RonaldB
Berichten: 366
Lid geworden op: 02 nov 2009 19:05

Re: AnyRail en peco code 55

Bericht door RonaldB »

Hoi Martijn,

Zelf heb ik ook een baanplan getekend voor Peco 55. Het is inderdaad even lezen in de gebruiksaanwijzing en dan gewoon proberen en kijken wat er gebeurd.
Er zitten diverse leuke gatchets in. Als je de schaalverdeling vergroot kan je preciezer werken. (rechts onderaan). Ik zet met raster op 10 centimer, dat is handig. Je kan ook je bocht op minimale diameter zetten. Je wordt dan gewaarschuwd als je te krap gaat in de bocht.
Enneh..oefening baart echt kunst.

groeten Ronald


Diorama's:"Try-Out", "Das Zöllnerhaus am Fluss" , "Winter im Tal"..en nu de Bierbrouwerij scenery..scenery...hmm.!!

Onderwerp starter
MartijnB
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 okt 2011 13:02

Re: AnyRail en peco code 55

Bericht door MartijnB »

Bedankt voor jullie reacties zover.
Ik had de handleiding al doorgelezen, maar wilde toch graag naar wat tips vragen.

Groet,

Martijn



Sweex
Berichten: 219
Lid geworden op: 07 feb 2011 11:10

Re: AnyRail en peco code 55

Bericht door Sweex »

Ik leg er ook altijd wat Fleischmann bochten naast. Als je een goede bocht hebt die je meerdere keren wilt toepassen kun je 'm even selecteren, kopieren (ctrl-c) en een paar keer plakken (ctrl-v). Dan kun je 'm roteren en spiegelen. Je hoeft zo niet telkens elke bocht opnieuw precies te maken.


Plaats reactie