Ton1955 schreef:Hallo Marco,
Kan ik die dan beter aan de andere kant zetten of beter weg laten? Het is toch de bedoeling dat ik met tenderloks en diesel ga rijden.
Groetjes,
Ton...
Hoi ton inderdaad de draaischijf aan de andere kant is beter achter de boog naar beneden zeg maar.Of de rest van je plan spoortechnisch klopt dat weet ik niet daar ben ik niet zo in thuis.
Op mijn baan heb ik het als volgt uitgedacht.
Spoor 1 en 2 ( links bij het stationsgebouw) daar komen treinstellen en regionale getrokken treinen.De trein die aankomt op spoor 1 kan omlopen via spoor 2 en andersom.
Spoor 3 daar kan een personentrein "kop maken" de lok koppelt af van de wagons en blijft achter aan staan.Vervolgens komt van spoor 3a het korte opstelspoor een verse lok die weer aan de wagons kan koppelen.Als deze trein vertrokken is zet ik de afgekoppelde lok op het opstelspoortje.
Spoor 1,2 en 3 zijn dus personensporen.
Op spoor 4 en 6 komen goederentreinen aan deze koppelen af en de lok loopt terug via spoor 5.De sporen 7 en 8 zijn opstel/rangeersporen.
Misschien kun je er wat mee
