Als ik een Faller model koop staat op de doos een plaatje, en daarbij is het dak altijd een beetje met mos en/of kleurverschil bedekt. Ik zou graag willen weten hoe ik dat zelf doe?
Groet, Niels
Huizen kleurverschil op dak
-
Onderwerp starter - Berichten: 4
Huizen kleurverschil op dak
- Bijlagen
-
- Dit is ongeveer wat ik wil hebben
- 131242.jpg (49.06 KiB) 1966 keer bekeken
-
Re: Huizen kleurverschil op dak
Was ik vergeten te zeggen maar ik heb niet dat huisje maar een andere met een bruin dak en nog enkele met andere kleuren.
Groet, Niels
Groet, Niels
Probeer eens een wetwash (klik). Daarmee bereik je dat effect op een simpele manier. Zelf geef ik alle daken en muren zoiets voor een beetje verkleuring.
-
Niels,
Na dat je Martin zijn advies heb op gevolgd kan je met wat blankelak en hele fijne groeie stof
je dak nog behandelen.
Neem een penceel en doe hier en daar wat blankelak op het te behandelen dak, neem een stukje papier en doe daar wat groene stof op (lees strooimat)blaas nu de stof van het papier over jedak.
Zie daar je heb nu mosgroei op het dak, ook kan je dit gebruiken bij bijv lekkende regen afvoeren op muren.
Doe heel weinig stof anders wordt het weer te gemaakt.
Groeten Jaap
Na dat je Martin zijn advies heb op gevolgd kan je met wat blankelak en hele fijne groeie stof
je dak nog behandelen.
Neem een penceel en doe hier en daar wat blankelak op het te behandelen dak, neem een stukje papier en doe daar wat groene stof op (lees strooimat)blaas nu de stof van het papier over jedak.
Zie daar je heb nu mosgroei op het dak, ook kan je dit gebruiken bij bijv lekkende regen afvoeren op muren.
Doe heel weinig stof anders wordt het weer te gemaakt.
Groeten Jaap