Even voorstellen
Geplaatst: 19 feb 2009 20:54
Mijn naam is Gert Jan, 40 jr en al jaren geleden besmet met het treinenvirus. Als kind ooit een treinenset (HO)gehad, met de nodige uitbreidingen die erop volgden. Toch verdween dit na verloop van tijd op zolder. Andere zaken waren toen plotseling belangrijker...
Tijdens mijn studie. waar ik mijn vrouw leerde kennen, bleek mijn schoonvader treintjes te hebben in schaal-N. Tja, dan kan je niet achterblijven. Sindsdien de nodige investering gedaan in Nederlands materieel omdat dit mijn voorkeur heeft. Een echte baan heb ik eigenlijk tot op heden niet gehad. Of er zat weer een verhuizing tussen of de baanplannen waren te ambitieus.
Op dit moment heb ik een bescheiden baantje (60 cm x 310 cm) naar Nederlands voorbeeld. Om het "rondje rond de kerk" wat afwisseling te geven heb ik een schaduwstationnetje gemaakt. Het station zelf kent drie sporen, met een aftakking naar een rangeergedeelte. En dit alles nog niet digitaal!
Als rail gebruik ik Peco, code 55. Jaren geleden kwam ik hiermee in aanraking in Houten. Nu rijden de treinen wel langzaam over de wissels i.p.v. abrupt te stoppen. Komt bij dat het er allemaal net even echter uitziet.
Tenslotte doe ik nog wat aan zelfbouw. Momenteel ben ik bezig met een Hondekop-4. De koprijtuigen en tussenbakken zijn klaar (reclame banden moeten nog), nu bezig met het inbouwen van de aandrijving en ander electrisch gedoe. Enfin, het houd je van de straat...
Met vriendelijke groet,
Gert Jan
Tijdens mijn studie. waar ik mijn vrouw leerde kennen, bleek mijn schoonvader treintjes te hebben in schaal-N. Tja, dan kan je niet achterblijven. Sindsdien de nodige investering gedaan in Nederlands materieel omdat dit mijn voorkeur heeft. Een echte baan heb ik eigenlijk tot op heden niet gehad. Of er zat weer een verhuizing tussen of de baanplannen waren te ambitieus.
Op dit moment heb ik een bescheiden baantje (60 cm x 310 cm) naar Nederlands voorbeeld. Om het "rondje rond de kerk" wat afwisseling te geven heb ik een schaduwstationnetje gemaakt. Het station zelf kent drie sporen, met een aftakking naar een rangeergedeelte. En dit alles nog niet digitaal!
Als rail gebruik ik Peco, code 55. Jaren geleden kwam ik hiermee in aanraking in Houten. Nu rijden de treinen wel langzaam over de wissels i.p.v. abrupt te stoppen. Komt bij dat het er allemaal net even echter uitziet.
Tenslotte doe ik nog wat aan zelfbouw. Momenteel ben ik bezig met een Hondekop-4. De koprijtuigen en tussenbakken zijn klaar (reclame banden moeten nog), nu bezig met het inbouwen van de aandrijving en ander electrisch gedoe. Enfin, het houd je van de straat...
Met vriendelijke groet,
Gert Jan