Funwell Station
Funwell Station
Mede NSpoorders.
De afgelopen weken niet veel NSpoortijd gehad, af en toe een uurtje knutselen, dat was alles.
In die vrije uurtjes een station voor m'n (nog niet bestaande) baan bedacht en gemaakt.
Ik noem het Funwell Station. Het is bedoeld voor een klein stadje met zowel goederen als personenvervoer en is ergens in west Canada gesitueerd.
Wat foto's ter ondersteuning en beeldvorming tijdens de bouw.
De layout van het gebouw op het (voor mij) standaard platform.
De bouw van de muren is iets anders dan m'n vorige ontwerpen. Dit maal zijn het horizontale overlappende planken van een 1/2 mm dik.
Dit is het begin van de dakconstructie. De rechthoek van 3x3 balken passen precies binnen de muren van het gebouw zodat het dak verwijderbaar is.
De verdere dakconstructie. Het wordt ongeveer een T vorm.
Hier zit het dak comfortabel op het gebouw. Ik kan nu verder met zowel de muren als het dak. Daksingels maken en aanbrengen is nogal een saai werkje maar ik kan nu afwisselen met muren, deuren, schuifdeuren en ramen maken.
Even een overzichtje: Rechts is de open maar overdekte wachtruimte, in het midden is de binnenwachtruimte annex kaartverkoop, rechts is de goederenloods waar aan beide zijden een schuifdeur komt. Heb inmiddels weer een stukje dak gedaan.
Weer en stuk dak gedaan en een schuifdeur geplaatst.
Deze zijde is de stadszijde en de muren zijn af.
Even wat leven in de brouwerij, sorry, station gebracht met een stukje rail en een loc. Alleen voor de foto.
Het dak gedicht, nadat de bedrading voor het licht is aangebracht, ja, ja ik heb het licht gezien. De meeste ramen en deuren zijn aangebracht.
Begonnen met wat kleur aan te brengen.
Details van de schuifdeur constructie. (vergelijk met de Seafood Cannery)
Met een ander loc. Nu nog wat verouderen, bloembakken en wat stationdingen plaatsen.
Tot slot een tweetal foto's van het eindproduct.
Tot zover dit projectje en op naar de volgende.
De afgelopen weken niet veel NSpoortijd gehad, af en toe een uurtje knutselen, dat was alles.
In die vrije uurtjes een station voor m'n (nog niet bestaande) baan bedacht en gemaakt.
Ik noem het Funwell Station. Het is bedoeld voor een klein stadje met zowel goederen als personenvervoer en is ergens in west Canada gesitueerd.
Wat foto's ter ondersteuning en beeldvorming tijdens de bouw.
De layout van het gebouw op het (voor mij) standaard platform.
De bouw van de muren is iets anders dan m'n vorige ontwerpen. Dit maal zijn het horizontale overlappende planken van een 1/2 mm dik.
Dit is het begin van de dakconstructie. De rechthoek van 3x3 balken passen precies binnen de muren van het gebouw zodat het dak verwijderbaar is.
De verdere dakconstructie. Het wordt ongeveer een T vorm.
Hier zit het dak comfortabel op het gebouw. Ik kan nu verder met zowel de muren als het dak. Daksingels maken en aanbrengen is nogal een saai werkje maar ik kan nu afwisselen met muren, deuren, schuifdeuren en ramen maken.
Even een overzichtje: Rechts is de open maar overdekte wachtruimte, in het midden is de binnenwachtruimte annex kaartverkoop, rechts is de goederenloods waar aan beide zijden een schuifdeur komt. Heb inmiddels weer een stukje dak gedaan.
Weer en stuk dak gedaan en een schuifdeur geplaatst.
Deze zijde is de stadszijde en de muren zijn af.
Even wat leven in de brouwerij, sorry, station gebracht met een stukje rail en een loc. Alleen voor de foto.
Het dak gedicht, nadat de bedrading voor het licht is aangebracht, ja, ja ik heb het licht gezien. De meeste ramen en deuren zijn aangebracht.
Begonnen met wat kleur aan te brengen.
Details van de schuifdeur constructie. (vergelijk met de Seafood Cannery)
Met een ander loc. Nu nog wat verouderen, bloembakken en wat stationdingen plaatsen.
Tot slot een tweetal foto's van het eindproduct.
Tot zover dit projectje en op naar de volgende.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Re: Funwell Station
Superrrrrmooi!
Ook leuk dat je de stappen goed fotografeert. Dat vergeet ik eigenlijk altijd...
Ook leuk dat je de stappen goed fotografeert. Dat vergeet ik eigenlijk altijd...
-
Wat een priegelwerk die dakpannen. Of is daar een makkelijke oplossing voor?
Groetjes,
Matthew
Groetjes,
Matthew
RegioDB Tp V - Dinamo - Koploper - Peco code 55
Thanks mannen
@Jeroen: Ik vergeet het ook wel eens en vaak vergeet ik ook de instellingen zoals de scherptediepte en de kleurbalans. Het dak bijvoorbeeld zou grijs moeten zijn maar door de TL verlichting heeft het nu een onbestemde kleur gekregen. Jammer
@Matthew: Als je wil kan ik daar wel een item aan besteden
@Jeroen: Ik vergeet het ook wel eens en vaak vergeet ik ook de instellingen zoals de scherptediepte en de kleurbalans. Het dak bijvoorbeeld zou grijs moeten zijn maar door de TL verlichting heeft het nu een onbestemde kleur gekregen. Jammer
@Matthew: Als je wil kan ik daar wel een item aan besteden
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Graag!FaCo schreef:@Matthew: Als je wil kan ik daar wel een item aan besteden
Steven
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
Hier is mijn baan op het forum
Hier is mijn vorige baan op het forum
Hier is mijn voor-vorige baan op het forum
>>> Filmpjes van de baan
-
Tja Frans,
Met 1 woord gevangen: FANTASTISCH
Gr Chris
Met 1 woord gevangen: FANTASTISCH
Gr Chris
Gr Chris
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
Tauernbahnstrecke ÖBB N Spoor,Wir bauen fur Sie !!!
https://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.p ... start=3900
Bahnfahren ist ÖBB!!!
www.youtube.com/@Kaponiggraben
OK!!
Gun me even wat tijd zodat ik wat foto's kan schieten.
Gun me even wat tijd zodat ik wat foto's kan schieten.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!
Hierbij het beloofde item over het maken van dakshingels.
Eerst maar het gereedschap.
Het snijden van het benodigde materiaal, in dit geval balsahout van 1 mm dik
Lijkt wel wat op een bepaald soort vliegtuig.
Het snijden van 5 mm brede stroken.
Het insnijden van de shingels. (begin op ongeveer 1/3 van de breedte en snij dieper naar de rand)
Het is even een handigheidje maar als je het door hebt gaat het redelijk vlug.
Probeer ongelijke brede shingels te snijden.
Het zal er dan ongeveer zo uit gaan zien.
Nu hier en daar wat shingles inkorten.
De afgewerkte shingelstroken kunnen nu overlappend op het dak gelijmd worden. Onderaan beginnen.
De onderste strook maak ik vaak een mm of anderhalf smaller. Iets afvlakken van de niet ingesneden kant van de strook wil ook wel helpen.
Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is anders hoor ik het wel.
Eerst maar het gereedschap.
Het snijden van het benodigde materiaal, in dit geval balsahout van 1 mm dik
Lijkt wel wat op een bepaald soort vliegtuig.
Het snijden van 5 mm brede stroken.
Het insnijden van de shingels. (begin op ongeveer 1/3 van de breedte en snij dieper naar de rand)
Het is even een handigheidje maar als je het door hebt gaat het redelijk vlug.
Probeer ongelijke brede shingels te snijden.
Het zal er dan ongeveer zo uit gaan zien.
Nu hier en daar wat shingles inkorten.
De afgewerkte shingelstroken kunnen nu overlappend op het dak gelijmd worden. Onderaan beginnen.
De onderste strook maak ik vaak een mm of anderhalf smaller. Iets afvlakken van de niet ingesneden kant van de strook wil ook wel helpen.
Ik hoop dat het verhaal een beetje duidelijk is anders hoor ik het wel.
Groetjes, Frans
Keep on thinking!
Keep on thinking!