ESU 50200 ECoS 2 Central Station

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
ietie

ESU 50200 ECoS 2 Central Station

Bericht door ietie »

Heeft iemand ervaring met ( ESU 50200 ECoS 2 Central Station )
Ik heb zelf piccolo rail digitale loks, dus mijn vraag is of de ESU goed werkt waar ik hem voor wil gebruiken.

Richie

Re: ESU 50200 ECoS 2 Central Station

Bericht door Richie »

Ik heb de ECoS2 vorig jaar aangeschaft en ben er tevreden mee. Het scherm is erg fraai en het instellen gaat vrij eenvoudig. Enige minpuntje wat ik zou kunnen bedenken is de ECoS enigzins plastic aanvoelt. De Intellibox en de Marklin Central Station voelen meer solide aan. Maar wellicht is dat persoonlijk.

The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Onderwerp starter
ietie

Bericht door ietie »

Bedankt, ik heb nog een vraagje, het besturings program van de ESU kan je dat ook via de laptop bedienen die aan de ESU is aangesloten.

Richie

Bericht door Richie »

Je kunt de ECoS inderdaad op de PC aansluiten. Zelf vind ik juist de lol om met de ECoS te kunnen aansturen dus heb de ECoS alleen aan mijn netwerk gekoppeld om zo loc afbeeldingen te kunnen uploaden in de ECoS.

The difference between men and boys, is the price they pay for their toys.

Onderwerp starter
ietie

Bericht door ietie »

Ik zie dat er veel problemen zijn met de s88 blocksysteem voor het 2 rail systeem.

spoor65

Bericht door spoor65 »

ietie,

Zo te zien wil je de baan via pc aansturen?
Waarom zou je dan eigenlijk nog z`n uitgebreide centrale willen hebben?

ik denk dat je dan de meeste functie`s toch niet zult gebruiken, daar je door de pc al dat soort dingen laat besturen.
misschien het overwegen waard om dus eerst te kijken, wat wil je uiteindelijk gebruiken, hoofdzakelijk aansturing via pc, dan is misschien een eenvoudige centrale al meer dan genoeg.

mvg

Freddy

Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

Onderwerp starter
ietie

Bericht door ietie »

Voorheen heb Marklin digitaal gehad, maar ben door verhuizing en ruimte gebrek over aan het stappen Fleischmann piccolo.
Zelf vond ik van Marklin het programmeren van de baan een leuke bezigheid, dus ook de s88 Blocksysteem het langzaam op trekken en afremmen van de lok en via de s88 het instellen van de seinen?
Dus ik ben op zoek naar hardware om mijn piccolo baan aan te sturen.
Ik heb inmiddels wel koploper op de laptop staan.
Dus om de 2 rail systeem aan te sturen sta ik nog aan het begin.

Groet

martinb

Bericht door martinb »

Met die ESU 50200 ECoS 2 Central Station is niets mis mee, m.u.v. de prijs. M.i. kun je hetzelfde met een multimuis en een S88XpressNetLI startset: http://www.rosoft.biedmeer.nl/

Heb je de ESU 50200 ECoS 2 Central Station al? Zoals gezegd, niets mis mee, het is en blijft een geweldig ding en grafisch een topper.
ietie schreef:Ik zie dat er veel problemen zijn met de s88 blocksysteem voor het 2 rail systeem.
Ja en Nee, kijk even naar S88n, dan heb je de voordelen van de S88 (goedkoop) en die verstoringen zijn dan ook een ander verhaal geworden: http://www.floodland.nl/aim/info_s88_kabels_1.htm

Groet,
Martin

Volgt het NProject nu op Facebook of Twitter
Plaats reactie