mijn allereerste baanplan minitrix 220-150
mijn allereerste baanplan minitrix 220-150
ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden en wil graag tips of een mening.
hier is mijn ontwerp:
hier is mijn ontwerp:
Re: mijn allereerste baanplan minitrix 220-150
ik zie dat er een stukje geel niet klopt daar moeten de wissels uit en dat moet aanelkaar
-
ik denk dat bart bedoeld dat je niet overal bij kan als de breedte 150 cm is.
of je moet man gaten maken of om de hele baan heen kunnen lopen.
persoonlijk vind ik het een mooi baan plan aleen erg druk en weinig ruimte voor bebouwing en dergelijke.
groeten richard
of je moet man gaten maken of om de hele baan heen kunnen lopen.
persoonlijk vind ik het een mooi baan plan aleen erg druk en weinig ruimte voor bebouwing en dergelijke.
groeten richard
http://www.delftsemodelbouwvereniging.nlgevestigd op de Kleveringweg 19, unit 4B in Delft
ja maar je kan er omheen lopen en ik en mijn vader bouwen hem samen dus de lengte maakt niet zo uit. de aankleding komt ook nog wel en het is best wel druk ja
Hey,
Dat bedoelde ik inderdaad. Je zal niet altijd samen rijden en als er dan in het midden wat verkeerd gaat, wordt het lastig om er bij te komen, ook van achteren. Bedenk dat je niet pal tegen de tafel kan leunen, onderaan lopen sporen vrij dicht langs de rand -> dat deel wil je niet raken met je broek of trui. Misschien iets minder rails en een mangat in het midden? Iets minder rails zou ook wel iets natuurlijker aandoen, denk ik. Verder wel heel veel speel- en rijmogelijkheden, wat dat betreft is er niets mis mee.
Bart
Dat bedoelde ik inderdaad. Je zal niet altijd samen rijden en als er dan in het midden wat verkeerd gaat, wordt het lastig om er bij te komen, ook van achteren. Bedenk dat je niet pal tegen de tafel kan leunen, onderaan lopen sporen vrij dicht langs de rand -> dat deel wil je niet raken met je broek of trui. Misschien iets minder rails en een mangat in het midden? Iets minder rails zou ook wel iets natuurlijker aandoen, denk ik. Verder wel heel veel speel- en rijmogelijkheden, wat dat betreft is er niets mis mee.
Bart
bedankt en zou iemand een voorbeeld willen of kunnen maken
Hey,
Van wat? Een mangat? Da's simpelweg een uitsparing in je tafel waar jij (of je pa, wie het breedst is ) nog net doorheen kunnen om vandaar uit overal bij te kunnen. Maar in je huidige plan zou je dan wel flink moeten snoeien, want er loopt overal wel wat.
Bart
Van wat? Een mangat? Da's simpelweg een uitsparing in je tafel waar jij (of je pa, wie het breedst is ) nog net doorheen kunnen om vandaar uit overal bij te kunnen. Maar in je huidige plan zou je dan wel flink moeten snoeien, want er loopt overal wel wat.
Bart
dat klopt het is mijn eerste ontwerp en als je een nieuw ontwerp wilt maken dan ben ik je heel erg dankbaar
@Thijs: als dit jouw eigen ontwerp is dan mag het geen probleem zijn het zelf aan te passen
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
avond,
je zult ideeen op kunnen doen door na andere baanplannen te kijken.
toch wordt het jou modelbaan dus zul en kan je het beste zelf een ontwerp maken.
je kan voorbeelden gebruiken maar echt heb jij je eigen ideeen overwat je wil gaan maken
andere kunnen wel een heel mooi ontwerp voor je maken maar ik vind dat iedereen zijn eigen dingen kan en moet bedenken omdat het iets van je eigen wordt.
delen van foto's en ontwerpen zijn er vooral voor bedoelt om elkaar te helpen en te laten zien wat je ongeveer van plan bent.
succes met ontwerpen
remco
je zult ideeen op kunnen doen door na andere baanplannen te kijken.
toch wordt het jou modelbaan dus zul en kan je het beste zelf een ontwerp maken.
je kan voorbeelden gebruiken maar echt heb jij je eigen ideeen overwat je wil gaan maken
andere kunnen wel een heel mooi ontwerp voor je maken maar ik vind dat iedereen zijn eigen dingen kan en moet bedenken omdat het iets van je eigen wordt.
delen van foto's en ontwerpen zijn er vooral voor bedoelt om elkaar te helpen en te laten zien wat je ongeveer van plan bent.
succes met ontwerpen
remco
ja oke als ik nog een ontwerp maak willen jullie dan weer reageren
Ik kan niet voor de rest spreken maar ik wel in ieder geval. Laat maar zien!
Bart
Bart
Thijs, ik begrijp dat het voor iemand van jouw leeftijd niet eenvoudig is een eigen ontwerp te maken. Maar daar waar we kunnen willen we helpen. Het enige wat we vragen is dat je ook aangeeft wat je een beetje wilt bereiken en dat je niet een kant en klaar ontwerp presenteert van een ander en dan zegt dat het jouw ontwerp is.
Groeten,
Maarten
Maarten
nee dat wil ik ook niet, het liefst wil ik rechtsonderin hetzelfde station zonder die tussenwissels en daaromheen een klein industriegebied en verder naar boven nog een stationnetje maar wel een stukje hoger gelegen. mij leek het ook wel leuk om een klein schaduwstation te hebben en vooral dubbelspoor met één enkel spoor voor de wat snellere treinen
morgen zet ik mijn volgende baanplan hier neer tenmiste wat ik al heb
kan iemand nog wat tips geven over wat leuk zou zijn om de rails te leggen
- Bijlagen
-
- het 2e station wil ik er wel in maar ik weet nog niet precies waar
- trein baanplan 3.PNG (38.86 KiB) 4082 keer bekeken
dit baanplan heb ik nu:
- Bijlagen
-