(Ultieme) keerlus vraagstuk

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
Sweex

(Ultieme) keerlus vraagstuk

Bericht door Sweex »

Ik heb m'n zinnen gezet op m'n baanplan, en daar komt een keerlus vraag uit voort. Ik rijd (of ga rijden) digitaal met een Multimaus, en wil voor de keerlus een ""ultieme keerlus" van RoSoft gebruiken.

Ik zou graag willen weten of m'n plan technisch mogelijk is. In eerste instantie doel ik dan op de aansluiting op de keerlus linksboven. Om het probleem wat te verduidelijken heb ik ook een simpelere variant gemaakt. Of zit er een probleem in het schaduwstation binnen de keerlus? Of beide?
Bijlagen
Niveau 0 versimpeld
Niveau 0 versimpeld
Keerlus vraagstuk simpel.jpg (28.04 KiB) 1353 keer bekeken
Niveau 0
Niveau 0
240x80 - Plan 2012 - Layer 0.jpg (47.62 KiB) 1353 keer bekeken

evo

Re: (Ultieme) keerlus vraagstuk

Bericht door evo »

De keerlus module moet op het stuk lus tussen be beide wissels (in het midden van de baan). Eigenlijk is het een rondje buitenom, met een keerlus binnenin. Het enige probleem wat je met het onderste baanplan gaat hebben, is dat de lengte van het stuk waar de keerlusmodule in moet, vrij kort is. Dat bepaalt nl. je langste trein.

Als je trouwens maar 1 keerlus hebt, dan kun je niet meer terug de andere kant op keren, behalve achteruit.

Groeten,

Edwin

Huidig project (met Bob): Altenatief

Voorgaand project: een kleine N baan

Dit is mijn eerste N baan

Onderwerp starter
Sweex

Bericht door Sweex »

De keerlus schakeling moet dus gewoon ergens in de lus komen. Duidelijk, thanks! Dat dit stuk lang genoeg moet zijn voor m'n langste trein is me bekend. Van 't weekend maar 'ns wat RoSoft en Conrad spullen bestellen!

Het enkele spoor naar hoger niveau is naar een tweede keerlus maar die wordt simpeler dus daar vermoed ik geen problemen mee.

Hookies

Bericht door Hookies »

Als je de oplossing van Rosoft neemt, heb je te maken met vijf secties in je boog. De middelste sectie (C) moet lang genoeg zijn voor je langste trein. De vier andere secties (A+B aan de ene kant, D+E aan de andere kant) hebben toch al gauw een cm of 10-15 nodig. Dat rekent dan wat makkelijker dan alleen de hele boog meten.

Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.

dwarsligger

Bericht door dwarsligger »

Beste Sweex,

Mocht je nog geïnteresseerd zijn in de ultieme keerlus module dan heb ik nog een aantal gebouwde exemplaren die je wel van mij zou mogen overnemen. Zie hiervoor ook:
viewtopic.php?f=28&t=3597

zonder rails spoor ik helemaal niet meer, dan ben ik alleen nog maar een dwarsligger

Hannesch
Plaats reactie