Project Löwenstein, baanplaan
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Project Löwenstein, baanplaan
Hallo mede N-spoorders.
Mijn naam is Patrick, ben 37 jaar en probeer nu eindelijk te beginnen met de hobby. Elk jaar komt het er niet van; relaties, verhuizen, geen geld, geen ruimte, trouwen etc.
Eind van dit jaar zal op onze grote zolder een kamer gerealiseerd worden, ongeveer 4m bij 3m.
Hierbij zou ik jullie graag mijn voorlopige baanplan willen laten zien.
Ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden en welke opmerkingen jullie hebben ter verbetering. Er zullen vast fouten in zitten.
Bedoeling is het geheel digitaal te gaan aansturen met iTrain.
Al het rails is Peco N Finescale. Toch maar Fleischmann aan de kant geschoven want Peco ziet er gewoon veel mooier uit!
De afmeting van het voorlopige baanplan is 4m 10 cm breed bij 85 cm diep.
Het baanplan is gebaseerd op het emplacement van Hausach (Duitsland Schwarzwald) en Dombas (Noorwegen) welke ik erg mooi vind. Daarom heb ik geprobeerd deze twee te combineren tot een.
Zie mijn fotoemmer account voor meer fotos om het allemaal wat duidelijker te maken.
http://s1267.photobucket.com/albums/jj5 ... owenstein/
Kom maar op met die vragen
edit 9-4-12
Tijdperk III met voornamelijk stoomlocs en een aantal diesels.
Mijn naam is Patrick, ben 37 jaar en probeer nu eindelijk te beginnen met de hobby. Elk jaar komt het er niet van; relaties, verhuizen, geen geld, geen ruimte, trouwen etc.
Eind van dit jaar zal op onze grote zolder een kamer gerealiseerd worden, ongeveer 4m bij 3m.
Hierbij zou ik jullie graag mijn voorlopige baanplan willen laten zien.
Ben heel erg benieuwd wat jullie er van vinden en welke opmerkingen jullie hebben ter verbetering. Er zullen vast fouten in zitten.
Bedoeling is het geheel digitaal te gaan aansturen met iTrain.
Al het rails is Peco N Finescale. Toch maar Fleischmann aan de kant geschoven want Peco ziet er gewoon veel mooier uit!
De afmeting van het voorlopige baanplan is 4m 10 cm breed bij 85 cm diep.
Het baanplan is gebaseerd op het emplacement van Hausach (Duitsland Schwarzwald) en Dombas (Noorwegen) welke ik erg mooi vind. Daarom heb ik geprobeerd deze twee te combineren tot een.
Zie mijn fotoemmer account voor meer fotos om het allemaal wat duidelijker te maken.
http://s1267.photobucket.com/albums/jj5 ... owenstein/
Kom maar op met die vragen
edit 9-4-12
Tijdperk III met voornamelijk stoomlocs en een aantal diesels.
Laatst gewijzigd door [Patrick] op 05 feb 2013 16:33, 2 keer totaal gewijzigd.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Project Löwenstein
Waar gaat dat spoor links onder naar toe? Ik neem althans aan dat daar geen stootblokken komen...
Verder zit er een beetje een bochel in het bovenste spoortje naar de draaischijf, als je dat er uit kon halen...
Verder zit er een beetje een bochel in het bovenste spoortje naar de draaischijf, als je dat er uit kon halen...
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
- Moderator
- Berichten: 2147
- Lid geworden op: 15 sep 2008 16:10
- Locatie: Reading (UK)
Re: Project Löwenstein
Persoonlijk zou ik de bekolingsinstallatie op de inrijsporen van de draaischijf plaatsen. Daarmee moet je de draaischijf wel meer naar links verplaatsen, op de plek van de huidige bekolingsinstallatie. Het gevolg hiervan is dat de (stoom)loks niet constant over de draaischijf hoeven.
Verder is het een ambitieus plan, ben erg benieuwd naar de uitvoering.
Robert
Verder is het een ambitieus plan, ben erg benieuwd naar de uitvoering.
Robert
Fan van Alpenbanen in N(m)
Re: Project Löwenstein
Mooi plan,
Oog rustig, niet te veel en niet te weinig mogelijkheden.
Sluit me wel aan bij de opmerking van Robert, probeer de loc verzorgings sporen voor de draaischijf te plaatsten, dat geeft
een meer werkelijkheids getrouw beeld.
Ben benieuwd naar de rest van het baanontwerp.
mvg
Freddy
Oog rustig, niet te veel en niet te weinig mogelijkheden.
Sluit me wel aan bij de opmerking van Robert, probeer de loc verzorgings sporen voor de draaischijf te plaatsten, dat geeft
een meer werkelijkheids getrouw beeld.
Ben benieuwd naar de rest van het baanontwerp.
mvg
Freddy
Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.
mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein
Hallo,
Fijn Pasen allemaal!
Dat ik de draaischijf op deze manier geplaatst heb komt mede door dit plaatje:
Daarbij komt dat ik het station niet te groot wil maken met een wat kleiner locdepot. Dus geen grote bekolingsinstallatie met hoge kranen.
Ik zal eens kijken als ik het iets kan veranderen. Zal lastig worden qua lengte.
Op dit moment gaat het mij meer om als de sporen kloppen. Kan de loc overal komen etc. Daar hebben sommigen hier meer kijk op dan ik.
Ook moet er een spoor komen bij het station voor goederen en ergens een industrie spoor. Ik puzzel nog vrolijk verder haha
Het dubbelspoor links onder is voor de toekomstige uitbreiding. Eerst maar concentreren op dit plan.
Fijn Pasen allemaal!
Dat ik de draaischijf op deze manier geplaatst heb komt mede door dit plaatje:
Daarbij komt dat ik het station niet te groot wil maken met een wat kleiner locdepot. Dus geen grote bekolingsinstallatie met hoge kranen.
Ik zal eens kijken als ik het iets kan veranderen. Zal lastig worden qua lengte.
Op dit moment gaat het mij meer om als de sporen kloppen. Kan de loc overal komen etc. Daar hebben sommigen hier meer kijk op dan ik.
Ook moet er een spoor komen bij het station voor goederen en ergens een industrie spoor. Ik puzzel nog vrolijk verder haha
Het dubbelspoor links onder is voor de toekomstige uitbreiding. Eerst maar concentreren op dit plan.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein
Tijdelijk even niet mee bezig ivm met trouwen
Over een maand of zo pakken we dit wel weer op
*koffers pakt*
Over een maand of zo pakken we dit wel weer op
*koffers pakt*
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Project Löwenstein
kan je je nog bedenken, bedenk je dan
Hills and Meadows on social media
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
For Hills and Meadows video channel please click here
For Hills and Meadows on facebook please click here
Re: Project Löwenstein
Hallo Patrick,
Als eerste van harte gefeliciteerd met je huwelijk! Toevallig ben ik zelf ook 37 en ook net getrouwd (inmiddels al bijna 2 maanden)
Met betrekking tot je baanplan sluit ik me echter toch bij de anderen aan; als het even kan worden verzorgingssporen zo geplaatst dat ze ook bereikbaar zijn zonder de draaischijf te moeten gebruiken. Eén van de redenen is dat bij een storing aan de draaischijf het depot de loks nog steeds kan verzorgen. Alleen keren lukt niet meer, maar dat is niet zo erg vergeleken met het geen kolen kunnen nemen, of erger nog, geen water kunnen nemen.
Ten tweede zie ik aan de rechterzijde 3 parallelle verbindingen. Ik denk dat één spoor voldoende is, en dat je zodoende 4 wissels kunt besparen.
Groet, Wim
Als eerste van harte gefeliciteerd met je huwelijk! Toevallig ben ik zelf ook 37 en ook net getrouwd (inmiddels al bijna 2 maanden)
Als ik het goed heb herken ik hier de hand van grootmeester Knipper.... voor mij ook een bron van inspiratie.[Patrick] schreef:Dat ik de draaischijf op deze manier geplaatst heb komt mede door dit plaatje: ....
Met betrekking tot je baanplan sluit ik me echter toch bij de anderen aan; als het even kan worden verzorgingssporen zo geplaatst dat ze ook bereikbaar zijn zonder de draaischijf te moeten gebruiken. Eén van de redenen is dat bij een storing aan de draaischijf het depot de loks nog steeds kan verzorgen. Alleen keren lukt niet meer, maar dat is niet zo erg vergeleken met het geen kolen kunnen nemen, of erger nog, geen water kunnen nemen.
Ten tweede zie ik aan de rechterzijde 3 parallelle verbindingen. Ik denk dat één spoor voldoende is, en dat je zodoende 4 wissels kunt besparen.
Groet, Wim
De afbraak (of was het ombouw?) van Altwied im Westerwald
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Zijlijn, Duitsland, Tijdperk IV
De bouw van Kurtscheid - correctie: Strassenhaus
Re: Project Löwenstein
Patrick,
Ik heb een aantal vragen / opmerkingen:
- Wat wil je uit beelden met dit station? In het sporenplan zie ik weinig rechtvaardiging voor de draaischijf of je moet vanaf een van beide schaduwstations treinen terug hetzelfde schaduwstation in willen laten gaan.
- Op de wisselstraat rechts heb ik weinig opmerkingen, anders dan dat ik persoonlijk het uithaalspoor niet meer op de hoofdbaan zou laten aansluiten maar wel langer zou maken, dusdanig dat je daar een volle treinlengte op kwijt kan vanuit de tuin
- De aansluiting van de depot ligt nu min of meer en het midden van je beschikbare lengte en beperkt je nuttige perronlengte ernstig
- je overloopwissels links zijn nu meegebogen wissels (mag in een Duitse lay-out) maar het kan relatief makkelijk anders
- indien je een wisselkruis linksonderin zet in de dubbelsporige hoofdbaan kan je daarmee je meegebogen wissels laten vervallen en kan je daar ook een uithaalspoor en aansluitspoor maken voor je loc depot. Tevens kan je dan de wisselstraat in het midden van je oppervlakte laten vervallen waardoor je veel meer nuttige perronlengte over houdt
- Verder zou ik even kijken naar de plaatsing van je perron. Dit ligt nu aan de hoofdbaan, terwijl je daar eigenlijk het minste wilt hebben dat daar treinen moeten stoppen (het beperkt de capaciteit van de spoorbaan enorm) beter zou zijn twee perrons te leggen tussen 1-2 en 3-4. een alternatief is een perronkant te leggen bij 1 en 4. Daar kan je dan in ieder geval je stoptreinen afhandelen, danwel de treinen waarvan je de loc wilt laten oplopen.
De lay-out van het depot komt inderdaad wat gezocht over, maar van bijna alles is een voorbeeld te vinden in werkelijkheid
DEUVM
Ik heb een aantal vragen / opmerkingen:
- Wat wil je uit beelden met dit station? In het sporenplan zie ik weinig rechtvaardiging voor de draaischijf of je moet vanaf een van beide schaduwstations treinen terug hetzelfde schaduwstation in willen laten gaan.
- Op de wisselstraat rechts heb ik weinig opmerkingen, anders dan dat ik persoonlijk het uithaalspoor niet meer op de hoofdbaan zou laten aansluiten maar wel langer zou maken, dusdanig dat je daar een volle treinlengte op kwijt kan vanuit de tuin
- De aansluiting van de depot ligt nu min of meer en het midden van je beschikbare lengte en beperkt je nuttige perronlengte ernstig
- je overloopwissels links zijn nu meegebogen wissels (mag in een Duitse lay-out) maar het kan relatief makkelijk anders
- indien je een wisselkruis linksonderin zet in de dubbelsporige hoofdbaan kan je daarmee je meegebogen wissels laten vervallen en kan je daar ook een uithaalspoor en aansluitspoor maken voor je loc depot. Tevens kan je dan de wisselstraat in het midden van je oppervlakte laten vervallen waardoor je veel meer nuttige perronlengte over houdt
- Verder zou ik even kijken naar de plaatsing van je perron. Dit ligt nu aan de hoofdbaan, terwijl je daar eigenlijk het minste wilt hebben dat daar treinen moeten stoppen (het beperkt de capaciteit van de spoorbaan enorm) beter zou zijn twee perrons te leggen tussen 1-2 en 3-4. een alternatief is een perronkant te leggen bij 1 en 4. Daar kan je dan in ieder geval je stoptreinen afhandelen, danwel de treinen waarvan je de loc wilt laten oplopen.
De lay-out van het depot komt inderdaad wat gezocht over, maar van bijna alles is een voorbeeld te vinden in werkelijkheid
DEUVM
Paul Bender
Scheppen kan iedereen, stoken is een vak
Scheppen kan iedereen, stoken is een vak
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Hmmm ik zie dat ik nog een draadje had staan over mijn baanplan. Sorry voor het niet beantwoorden van jullie vragen.
Laatste jaar veel gebeurd in mijn leven. Positief vooral! Langzaam aan weer de sporen aan het oppakken.
Laatste jaar veel gebeurd in mijn leven. Positief vooral! Langzaam aan weer de sporen aan het oppakken.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Project Löwenstein, baanplaan
Het baanplan waar ik mee bezig was heb ik overboord gegooid samen met al die vorige baanplannen en ideeën die ik had. Ik was er gewoon niet tevreden mee.
Ik speur graag het internet af naar voorbeelden, ideeën en mooie treinenporno foto's. Mijn oog viel al snel op Dombas en Andalsnes in Noorwegen. Eerst dacht ik er aan om Dombas als voorbeeld te nemen en verder uit te werken maar dit is nu Andalsnes geworden. Het is een kleine stad aan de monding van de rivier de Rauma en het eindpunt van de enige spoorlijn in het gebied.
Het baanplan neem ik over en geef er daarna mijn eigen draai aan. Hopla! Het stadje heet nu Löwenstein en ligt in zuid-Duitsland tegen de Oostenrijkse grens aan. (ik kan dat)
Na de 2e wereld oorlog reden er ook Duitse locs in Noorwegen dus ze zijn wel wat gewend zeggen we maar. Verder moet het iets worden in tijdperk II/III met voornamelijk stoomlocs en 2 of 3 diesels.
Van links naar rechts zien we de locloods met draaischijf, 2 gebouwen (silos/overslag, loods), grote aanlegsteiger voor cruise schepen (deze laat ik weg want die is er later bijgekomen), de oude aanlegsteiger/haven (2 sporen). Iets naar boven ligt het station en nog iets naar boven de een laad en los perron met bijbehorende (opstel)sporen. Dit alles zou op een stuk van 3 a 3,5 m passen bij max 70 cm diep.
Helemaal rechts komen en gaan de treinen. Hier bevindt zich tevens een spooraansluiting voor een klein industrie gebiedje. Dit stuk heb ik nog in ontwikkeling. Alles op z'n tijd
Vanuit het station naar het kleine industrie gebiedje loopt het spoor recht. Bij mij zou het dan in een bocht moeten lopen want mijn kamer is niet langer. Op dat stuk spoor was geen plek voor een tunnel en heeft men een afgraving gedaan. Het vrijgekomen zand werd gebruikt om de baai op te vullen voor het emplacement.
Ik speur graag het internet af naar voorbeelden, ideeën en mooie treinenporno foto's. Mijn oog viel al snel op Dombas en Andalsnes in Noorwegen. Eerst dacht ik er aan om Dombas als voorbeeld te nemen en verder uit te werken maar dit is nu Andalsnes geworden. Het is een kleine stad aan de monding van de rivier de Rauma en het eindpunt van de enige spoorlijn in het gebied.
Het baanplan neem ik over en geef er daarna mijn eigen draai aan. Hopla! Het stadje heet nu Löwenstein en ligt in zuid-Duitsland tegen de Oostenrijkse grens aan. (ik kan dat)
Na de 2e wereld oorlog reden er ook Duitse locs in Noorwegen dus ze zijn wel wat gewend zeggen we maar. Verder moet het iets worden in tijdperk II/III met voornamelijk stoomlocs en 2 of 3 diesels.
Van links naar rechts zien we de locloods met draaischijf, 2 gebouwen (silos/overslag, loods), grote aanlegsteiger voor cruise schepen (deze laat ik weg want die is er later bijgekomen), de oude aanlegsteiger/haven (2 sporen). Iets naar boven ligt het station en nog iets naar boven de een laad en los perron met bijbehorende (opstel)sporen. Dit alles zou op een stuk van 3 a 3,5 m passen bij max 70 cm diep.
Helemaal rechts komen en gaan de treinen. Hier bevindt zich tevens een spooraansluiting voor een klein industrie gebiedje. Dit stuk heb ik nog in ontwikkeling. Alles op z'n tijd
Vanuit het station naar het kleine industrie gebiedje loopt het spoor recht. Bij mij zou het dan in een bocht moeten lopen want mijn kamer is niet langer. Op dat stuk spoor was geen plek voor een tunnel en heeft men een afgraving gedaan. Het vrijgekomen zand werd gebruikt om de baai op te vullen voor het emplacement.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein, baanplaan
En als je dan gaat spelen met Peco rails in AnyRail krijg je dit:
Voor een groter formaat klik hier.
Nog een aantal foto's:
Voor een groter formaat klik hier.
Nog een aantal foto's:
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Interessant baanplan Patrick. Succes ermee!
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Mooie plek man, en een interessant baanplan. Moest direct naar Andalsnes streetviewen om daar rond te kijken.
- Norman
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Altenburg an der Donau (huidig project)
Trambaan (diorama)
Békaháza (ontmanteld in 2020)
Irgendhausen (ontmanteld in 2011)
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Hoi Patrick,
Absoluut een mooi project... Ik heb kennissen in Halden in Noorwegen.... ben er meteen heengegaan op google earth.... ook een leuk emplacement en is te doen op 4,5 meter...... Toch heb ik al wat anders gepland, maar ik krijg het maar niet op dit forum.....
Ik ben benieuwd naar jouw vorderingen.... Succes.
P.S. Deze hobby kost net als een gezin veel tijd en geld.... de juiste verhouding is best wel eens lastig... en vaak door de overige gezinsleden bepaald
Absoluut een mooi project... Ik heb kennissen in Halden in Noorwegen.... ben er meteen heengegaan op google earth.... ook een leuk emplacement en is te doen op 4,5 meter...... Toch heb ik al wat anders gepland, maar ik krijg het maar niet op dit forum.....
Ik ben benieuwd naar jouw vorderingen.... Succes.
P.S. Deze hobby kost net als een gezin veel tijd en geld.... de juiste verhouding is best wel eens lastig... en vaak door de overige gezinsleden bepaald
Kato, Z21, nieuwe baan bouwen.
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
http://www.friesemodelbaanclub.nl is mijn club!
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Zo Patrick, dat is ook een zolder om je vingers bij af te likken! Je hebt ook een interessant plan en ben erg benieuwd naar je ontwikkelingen ermee.
Zal het in het snotje houden als je weer wat vorderingen laat zien.
Mvgr Roel
Zal het in het snotje houden als je weer wat vorderingen laat zien.
Mvgr Roel
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Ik begrijp dat je het niet als Noors project gaat uitvoeren. Als je toch wat gebouwen wil namaken kun je ze vinden op : http://brage.bibsys.no/jbv/handle/URN:N ... rage_33567 .
Groetjes,
Edward
Groetjes,
Edward
Re: Project Löwenstein, baanplaan
@RFEddie: bedankt voor die link, super! Als ik iets moeilijk vind bij zelfbouw is het wel de afmetingen, die tekeningen zijn dan heel handig.
Groeten,
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
Maarten
Onder andere bouwer van Rock's End en NV De Vleeshouwer. Nu weer bezig met Polar Express.
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Hey RFEddie, tnx. Daar staat informatie in die ik kan gebruiken. Toppie.
Vooral hoe het emplacement er uit zat en welke gebouwen er stonden.
Ik heb al veel gevonden op internet maaaaar...
als jullie nog meer links hebben
Vooral hoe het emplacement er uit zat en welke gebouwen er stonden.
Ik heb al veel gevonden op internet maaaaar...
als jullie nog meer links hebben
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Ik weet niet of je http://www.jernbane.net/ al kent. Je moet je wel aanmelden voor de site. Over Åndalsnes station hebben ze 164 foto's. Verder nog meer foto's uit de omgeving en van Goerenterminal Øran west.
Verder natuurlijk veel succes met de bouw die ik als Scandinavië liefhebber aandachtig zal volgen.
Verder natuurlijk veel succes met de bouw die ik als Scandinavië liefhebber aandachtig zal volgen.
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Ik ben al eens tegen die site aangelopen tijdens het zoeken maar heb nog nooit ingelogd. Vandaag dus maar eens gedaan en heb er al 28 foto's af gehaald SUPER
Problemen waar ik nog steeds mee zit is het volgende:
- Hoe zag het emplacement er werkelijk uit voor de oorlog, na de oorlog tot aan 1970. Plaatjes zijn wel redelijk te vinden maar bijbehorende jaartallen zijn lastiger.
- Welke gebouwen stonden er tot 1970. Volgens mij stond het gebouw voor de gemalen kalk er toen nog niet...
- En waar de %^$# stond de bekoling op dat emplacement in godsnaam
Ik zoek nog ff verder.
tnx
Problemen waar ik nog steeds mee zit is het volgende:
- Hoe zag het emplacement er werkelijk uit voor de oorlog, na de oorlog tot aan 1970. Plaatjes zijn wel redelijk te vinden maar bijbehorende jaartallen zijn lastiger.
- Welke gebouwen stonden er tot 1970. Volgens mij stond het gebouw voor de gemalen kalk er toen nog niet...
- En waar de %^$# stond de bekoling op dat emplacement in godsnaam
Ik zoek nog ff verder.
tnx
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Ik weet niet of je deze site al had gevonden. Hier staan beelden van de bouw en de opening in 1924.
http://digitaltmuseum.no/things/lastebi ... t=47&pos=0
http://digitaltmuseum.no/things/lastebi ... t=47&pos=0
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Prachtige site, tnx.
Weer wat wijzer geworden. De 2e pier was er al in 1962 dus ik moet hier over nadenken als ik deze pier er bij ga doen de ja of de neen.
Ook het industrie gebiedje westelijk van het station/stadje is heel anders. Aangelegd in 1953 en een kleuren foto uit 1962 laat zien dat er grote bergen kolen liggen met een portaalkraan ipv de fabriek die nu op die plek staat?!
Ik ga het niet precies namaken in het Noors maar het emplacement gebruiken met Duitse gebouwen dus ik heb hier wat vrijheid in om het net ff iets anders te doen.
Maar wel heel erg leuk om uit te zoeken.
Nu alleen nog meer informatie nodig over de loclood en draaischijf etc.
Weer wat wijzer geworden. De 2e pier was er al in 1962 dus ik moet hier over nadenken als ik deze pier er bij ga doen de ja of de neen.
Ook het industrie gebiedje westelijk van het station/stadje is heel anders. Aangelegd in 1953 en een kleuren foto uit 1962 laat zien dat er grote bergen kolen liggen met een portaalkraan ipv de fabriek die nu op die plek staat?!
Ik ga het niet precies namaken in het Noors maar het emplacement gebruiken met Duitse gebouwen dus ik heb hier wat vrijheid in om het net ff iets anders te doen.
Maar wel heel erg leuk om uit te zoeken.
Nu alleen nog meer informatie nodig over de loclood en draaischijf etc.
Laatst gewijzigd door [Patrick] op 21 feb 2013 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
-
Onderwerp starter - Berichten: 327
- Lid geworden op: 21 jan 2012 16:34
- Locatie: Epse
- Contacteer:
Re: Project Löwenstein, baanplaan
http://sando.co/index.php?nid=2&vis=196
In 1957 werd volgens mij de bekoling van de loc gedaan op het 'nieuwe' industrie gebied.
Als je op de bovenste foto links onder de bekolingsinstallatie door kijkt zie je een gebouwtje met puntdak en ramen rechts op de kopsekant. Daarnaast een loods die lager is dan het huis.
Op de foto hieronder moet dat het rode gebouw zijn met de witte ramen.
http://digitaltmuseum.no/things/ndalsne ... nt=6&pos=5
Goed goan!
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Patrick
Modelbaan Löwenstein v2.0 | YouTube | Tijdperk III | Peco 55 | Dinamo TM44 (9x), OC32 (7x), DTC (1x) | iTrain 5.x Plus | Fleischmann, Minitrix
Egal wie gut du fährst, Züge fahren Güter
Lid van MC de Spoorstaaf
Re: Project Löwenstein, baanplaan
Goed speurwerk! De oudste foto van de Nato pier die ik kan vinden is uit 1953.