Welke wisselaandrijving voor Minitrix.

Vraag maar raak!
Plaats reactie

Onderwerp starter
hennel

Welke wisselaandrijving voor Minitrix.

Bericht door hennel »

Ben nog niet geheel op de hoogte wat betreft Minitrix wisselaandrijving.Is er alleen de 14934/35 of ie er van een ander merk ook nog een optie.Of van Minitrix zelf.[Wil wel Digitaal rijden]

Hennie


Gebruikersavatar

spoor65
Berichten: 4494
Lid geworden op: 01 sep 2008 18:26
Locatie: de glimlach van twente

Re: Welke wisselaandrijving voor Minitrix.

Bericht door spoor65 »

Hennie,

Als jegebruik maakt van minitrix wissels, kun je daar de standaard wissel aandrijvingen van minitrix voor gebruiken.
ongeacht of je analoog gaat rijden of digitaal.

het verschil in de 2 nummers van de wisselaandrijvingen is dat de ene geschikt is voor rechts afbuigende wissels (14935)
en de andere voor linker wissels (14934)

En het mooie extratje van deze los aan te klikken wisselaandrijvingen, wil je ze graag ondervloer inbouwen (dus niet zichtbaar na afwerking van de baan)
dan gebruik je voor een linker wissel een rechter wisselaandrijving, dan komt die er dus op de kop aan te zitten, waardoor hij laag op nagenoeg zelfde hoogte als de plaat te liggen waar je rails op liggen.

digitaal aansturen is natuurlijk geen probleem, alleen zul je dan, net als elke andere wisselaandrijving van welk merk dan ook, er een wisseldecoder tussen moeten hangen waarmee je de aandrijving aanstuurt.

mvg

Freddy


Als gewone dingen,
ineens niet meer gewoon zijn.
Besef je hoe bijzonder gewone dingen zijn.

mijn baan in aanbouw: http://www.n-spoorforum.nl/viewtopic.php?f=14&t=10857
DCC met ECoS 2

rvinke
Berichten: 27
Lid geworden op: 23 mar 2011 07:57

Re: Welke wisselaandrijving voor Minitrix.

Bericht door rvinke »

Als je eventueel wil kan het ook met servo's. Het is wel een beetje priegelen, maar dat hoort volgens mij bij n-spoor :). Ik gebruik zelf een combinatie van servo's en minitrix-wisselaandrijvingen, en ik moet zeggen dat de servo's een stuk betrouwbaarder zijn!


Ronald

Onderwerp starter
hennel

Re: Welke wisselaandrijving voor Minitrix.

Bericht door hennel »

De wisselaandrijvingen van Minitrix worden door de Viessmann 5212 aangestuurd.Heb hier en daar eens gezocht op het forum maar ik houd het bij de 14934 en 14935 van Minitrix.Bedankt voor de uitleg.

Hennie


Plaats reactie