Hallo forumleden,
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de snelheden die jullie op N-spoorbanen hanteren. Zelf ben ik een beetje aan het stoeien met Koploper en dan wil ik het wel mooi hebben lopen. Rijden jullie treinen op schaal net zo hard als het grootspoor of passen jullie dat aan? Ten tweede: wat hanteren jullie als optrek- en remvertraging? Onder massasimulatie kan je in Koploper voor een treintype invoeren in hoeveel seconden hij van 0 naar 50 km/u gaat en in hoeveel seconden van 50 naar 0. Ik ben benieuwd.
Mvg,
Martin
Snelheid en afremvertraging N-spoor met Koploper
Snelheid en afremvertraging N-spoor met Koploper
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Re: Snelheid en afremvertraging N-spoor met Koploper
Hoi Martin,
Op mijn filmpjes kun je zien welke snelheden ik hanteer.
De koploper rijdt via koploper automatisch (snap je dit nog ). Deze heeft een DCC decoder en staat maximaal op stap 12. Deze bereikt hij na zo'n 2 a 2,5 meter gereden te hebben. Intercity snelheden van 120 - 140 km/u zijn op een korte baan voor mij te onrealistisch.
Groetjes,
Jos
Op mijn filmpjes kun je zien welke snelheden ik hanteer.
De koploper rijdt via koploper automatisch (snap je dit nog ). Deze heeft een DCC decoder en staat maximaal op stap 12. Deze bereikt hij na zo'n 2 a 2,5 meter gereden te hebben. Intercity snelheden van 120 - 140 km/u zijn op een korte baan voor mij te onrealistisch.
Groetjes,
Jos
Goed, maar welke snelheid heb jij bij stap 12 dan voor de Koploper staan? Ik kan dat uit de filmpjes niet opmaken.
Mvg,
Martin
Mvg,
Martin
Hookyville | Fleischmann Piccolo rails | Twin Center | Fleischmann Boosters | BMD16-SD versie 2 ! Roco 10775 | Kuehn WD10 | laptop | Koploper | hoofdzakelijk Duits | Tijdperk: laat IV en V.
Ik heb mijn snelheden nog niet geijkt in koploper. Ik gebruik nu nog de waardes voor Gemiddelde snelheid (stap 12 voor koploper) en Maximale snelheid (stap 16). Per blok geef ik aan welke van die 2 daar gereden wordt.
Groetjes,
Jos
Groetjes,
Jos
-
@Jos,
Je zal verbaasd zijn wat jou geijkte snelheden zijn, ik vermoed dat je Class 66 toch gauw 140 kmh rijdt.
Grtz Rob
Je zal verbaasd zijn wat jou geijkte snelheden zijn, ik vermoed dat je Class 66 toch gauw 140 kmh rijdt.
Grtz Rob
Grtzz Rob
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
N - IB II+ P19 >< LocoNet interface >< iTrain - S88LN - Kühn Tijdperk V/VI-tevreden-beetje gek
-
Martin,
Goederen zwaar ca 130 cm lang max snelheid 100 kmh optrek / vertraging 0-50-0 kmh 30 sec Noodstop 0sec hahahaha
Goederen licht max 100 kmh opt / vetr 20
DB 218 regio max 140 - 20 sec
IC BR 101 + 7 IC wagons 160 kmh 15 sec
IC BR 101 + 5 IC wagons 160 kmh 12 sec
ICE3 + Thalys 200 kmh 10 sec
Erts-olie-Kolentreinen 100 kmh 35sec
Grtz Rob
Goederen zwaar ca 130 cm lang max snelheid 100 kmh optrek / vertraging 0-50-0 kmh 30 sec Noodstop 0sec hahahaha
Goederen licht max 100 kmh opt / vetr 20
DB 218 regio max 140 - 20 sec
IC BR 101 + 7 IC wagons 160 kmh 15 sec
IC BR 101 + 5 IC wagons 160 kmh 12 sec
ICE3 + Thalys 200 kmh 10 sec
Erts-olie-Kolentreinen 100 kmh 35sec
Grtz Rob
Grtzz Rob
Ik ben NET begonnen met het instellen van mijn voorlopig 2 digitale locomotieven. Ik wil ze ABSOLUUT op correcte schaalsnelheid hebben. Hiervoor ijk ik eerste met koploper, zet dan de betreffende CV-waarden van de decoder zodat de maximale schaalsnelheid op een van de laatste decoderstappen uitkomt. Dan krijg je een zeer fijn regelbaar snelheidsbereik. Daarna ijk ik nogmaals, definitief in Koploper. Mijn stoomlok rijdt nu netjes op schaal 85km/u, en mijn railbus 140km/u (maximaal).
Met de instellingen van de optrek- en remvertraging heb ik nog niet gespeeld.
groeten,
Met de instellingen van de optrek- en remvertraging heb ik nog niet gespeeld.
groeten,