twincenter of multimaus

Uw forum voor digitale vragen, opmerkingen, etc.
Plaats reactie

Onderwerp starter
sassenaer
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 mei 2012 17:29

twincenter of multimaus

Bericht door sassenaer »

Hallo,

ik wijfel over de aanschaf van een twincenter of multimaus als digitale (herstart)

voor mijn gevoel is de maus gebruiksvriendelijker, maar bied het twincenter meer mogelijkheden, maar is wel al verouderd..

willen jullie er je mening/gedachte is over laten gaan wat een betere start is?

alvast bedankt,

Marco
Laatst gewijzigd door sassenaer op 26 jun 2012 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.


Gebruikersavatar

jwernsen
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2010 14:43

Re: twincenter of multimaus

Bericht door jwernsen »

Hallo Marco,

Een tijd geleden zat ik met dezelfde vraag. Ik heb uiteindelijk mijn portemonnee de doorslag laten geven en ben voor de Multimaus gegaan.
Ik neem aan dat je je al redelijk ingelezen hebt in de verschillen, wat mij betreft is het grootste verschil dat de Multimaus geen CV waardes kan uitlezen en geen los programmeerspoor kan bedienen. Maar met een goede handmatige administratie van de CV waardes en wat elektrische schakelingen zijn die beperkingen goed te omzeilen. Omdat ik alleen het DCC protocol gebruik mis ik het multiprotocol gedeelte van het Twincenter niet. En daar betaal je wel voor natuurlijk ;)

Mijn uitgangspunt was om rustig te beginnen met handmatig digitaal te rijden om te wennen aan de overstap van analoog naar digitaal. Dat is met de Multimaus heel goed gelukt. Ik heb op een beurs een tweede handregelaar erbij gekocht zodat we met z'n tweeën de boel kunnen bedienen.

Ondertussen heb ik een proefbaan m.b.v. Koploper volledig geautomatiseerd dankzij de s88XPressNetLI van Rosoft. Dus ook volledig automatisch rijden is mogelijk met de Multimaus, daar heb je ook geen Twincenter voor nodig.

Je begrijpt, ik ben een tevreden Multimaus gebruiker. (Zoals er ook heel veel tevreden Twincenter gebruikers zijn :lol: )

Succes en groet, Jeroen


NS, Multimaus, Koploper

bfwkeizer
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 jul 2011 10:52
Locatie: Rotterdam

Re: twincenter of multimaus

Bericht door bfwkeizer »

Hallo Marco,

Als je een Twincenter overweegt, kijk dan ook eens bij Uhlenbrock Intellibox Basic. Kost nieuw bij MTE Vlaardingen nu ca € 220.--. Succes verder.

groeten,

Bernhard


Plaats reactie